Δέκα επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε

Μια δεκάδα παραστάσεων που ανέβηκαν και αγαπήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα ρεπερτορίου, καλωσορίζουν τη φετινή σεζόν.

Δέκα επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε

Η τάση των τελευταίων χρόνων που θέλει τη χειμερινή σεζόν να ανοίγει με επιτυχημένες επαναλήψεις φέτος αποκτά ειδικό βάρος, καθώς έρχονται σε μια περίεργη χρονιά για να θυμίσουν στους θεατρόφιλους τη μαγεία του θεάτρου. Στο Βεάκη θα δούμε τη μεγάλη επιτυχία του 2015 «Κατερίνα» με τη Λένα Παπαληγούρα: ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθέτησε το συγκλονιστικό βιβλίο του Α. Κορτώ για την κατάθλιψη, βασισμένο στην αληθινή ιστορία της μητέρας του (από 18/10), ενώ ένα ακόμη γυναικείο σόλο μάς περιμένει στο Alhabra Art Theatre, με το «Τζόρνταν» των Ά. Ρέινολντς - Μ. Μποφίνι: ο Γιάννης Αϊβάζης σκηνοθετεί και η Μαρία Κορινθίου ερμηνεύει την αληθινή ιστορία της παιδοκτόνου Σίρλεϊ Τζόουνς (από 21/10).

Δέκα επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε - εικόνα 1
«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του»

Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, «Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του», μια σύγχρονη κωμωδία για τις σχέσεις που σκηνοθέτησε ο ίδιος και ερμήνευσε ένας νεανικός θίασος, έκανε θραύση πέρυσι και επαναλαμβάνεται (Ήβη, από 15/10), όπως και οι δύο ξένες κωμωδίες με κοινωνικό μήνυμα: η επιτυχία του Σπύρου Παπαδόπουλου «Δείπνο ηλιθίων» για πέμπτη σεζόν στο Κάππα (από 15/10) και η καλοκαιρινή επιτυχία των Δημήτρη Μυλωνά - Σωτήρη Χατζάκη με το «Δάνειο» του Τζ. Γκαλθεράν (Από Μηχανής, από 11/11).

Δέκα επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε - εικόνα 2
«Δείπνο ηλιθίων»

Ο «Ρινόκερος» του Ιονέσκο, η πάντα επίκαιρη παραβολή για τη διάβρωση της ανθρωπιάς, έδωσαν πρόσφορο έδαφος στον Γιάννη Κακλέα για μια σύγχρονη, multimedia παράσταση που επαναλαμβάνεται (Κιβωτός, από 16/10), ενώ δύο παραστάσεις μάς θυμίζουν τη μοναδική περίπτωση που ονομάζεται Μποστ: ο Θανάσης Παπαγεωργίου επαναλαμβάνει «Το επάγγελμα της μητρός μου», που διακόπηκε απότομα λόγω του lockdown (Στοά, από 16/10) και ο Νικορέστης Χανιωτάκης μεταφέρει στο Εμπορικόν την ξεκαρδιστική «Μήδεια» με τον Μάκη Παπαδημητρίου στον ομώνυμο ρόλο (από 18/10).

Δέκα επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε - εικόνα 3
«Ιστορία χωρίς όνομα»

Στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» θα ξαναδούμε τον μυθιστορηματικό έρωτα της Πηνελόπης Δέλτα και του Ίωνα Δραγούμη στην «Ιστορία χωρίς όνομα» του Στέφανου Δάνδολου, που σκηνοθέτησε ο Κώστας Γάκης, με τους Τάσο Νούσια, Μαρία Παπαφωτίου και Μπέτυ Λιβανού (από 21/10) και, τέλος, το έργο της βασίλισσάς του μυστηρίου Αγκάθα Κρίστι «Ο απρόσκλητος επισκέπτης» επιστρέφει στο Eliart σε σκηνοθεσία του Γιώργου Φρατζεσκάκη και τους Οδυσσέα Σταμούλη, Αννέτα Παπαθανασίου, Σαράντο Γεωγλερή κ.ά. (από 16/10).

Περισσότερες πληροφορίες

Κατερίνα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο μυθιστόρημα που αφορά τη μητέρα του συγγραφέα κι έχει τα χαρακτηριστικά βιογραφίας, η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αφηγείται τη ζωή της.

Τζόρνταν

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Αυτός ο μονόλογος βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Σίρλεϊ Τζόουνς, της παιδοκτόνου και αποτυχημένης αυτόχειρα, που συντάραξε την κοινή γνώμη της Βρετανίας στα ’80s.

Μήδεια

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Το σατιρικό έργο του Μποστ, με βάση την ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε παλιόπαιδα, ενώ ο άντρας της την κεράτωνε με μια καλόγρια.

Το δάνειο

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Στην κωμική πλευρά των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, ένας απελπισμένος άντρας απειλεί τον τραπεζίτη ότι θα αποπλανήσει τη γυναίκα του, αν δεν εγκρίνει το πολυπόθητο δάνειο.

Ιστορία χωρίς όνομα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 105 '

Ο θυελλώδης έρωτας του Ίωνα Δραγούμη και της Πηνελόπης Δέλτα μεταφέρεται στη σκηνή μέσα από τη θεατρική διασκευή (των Κ. Γάκη και Αν. Φουντά) του ομώνυμου βραβευμένου βιβλίου.

Δείπνο ηλιθίων

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας κακομοίρης γκαφατζής εισβάλλει στο οργανωμένο σύμπαν ενός μεγαλοεκδότη και το διαλύει σε μια στιγμή.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγαματεύεται τις κοινωνικές ασθένειες που, χρησιμοποιώντας τις ιδεολογίες ως άλλοθι, αποκτηνώνουν τον άνθρωπο και τον μετατρέπουν σε σκλάβο του συστήματος.

Ρινόκερος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.

Ο απρόσκλητος επισκέπτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το κλασικό αστυνομικό έργο του 1957, με διαρκείς ανατροπές και ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ, οδηγείται στην αποκάλυψη του δολοφόνου ενός άντρα.

Όποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Γιώργος Καπουτζίδης, μετά τις αξέχαστες επιτυχίες του στη μικρή οθόνη, δοκιμάζει τις δυνάμεις του και στο σανίδι. Στην ξεκαρδιστική του κωμωδία συνυπάρχουν ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια, ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστον, αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό. Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα πλημμυρίζει (κυριολεκτικά) συνθέτουν το παζλ μίας έξυπνης και ευαίσθητης κωμωδίας, στην οποία οι ήρωες θα αναγκαστούν, λίγο πριν βουλιάξουν οριστικά, να πουν την αλήθεια. Όλοι σε όλους.

Το επάγγελμα της μητρός μου

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 100 '

Στοά και Μποστ θεωρούνται δύο αλληλένδετα στοιχεία στην ελληνική σκηνή αφού επτά φορές ανέβηκαν με έργα του μοναδικού σατιρικού συγγραφέα. Τώρα, ένας καινούργιος Μποστ έρχεται να προστεθεί σ’ αυτή την αλυσίδα μποστικών κειμένων με ένα έργο που βασίστηκε πάνω σε ένα διήγημά του που γράφτηκε το 1961 για την Καθημερινή στην οποία εργαζόταν τότε. Το διήγημα αυτό, που ανήκει στη συλλογή των μικρών ευθυμογραφημάτων του σατιρικού συγγραφέα «Πεζά κείμενα 1960-1965» και μιλάει για την απόφαση μιας μητέρας να γίνει πόρνη, έγινε η αιτία της απόλυσής του Μποστ από την Ελένη Βλάχου, εκδότρια της Καθημερινής, η οποία μόλις το διάβασε θεώρησε ότι ο Μποστ είχε ξεπεράσει κάθε όριο ευπρέπειας. Η απάντηση του συγγραφέα ήταν “η κα Βλάχου έχασε το χιούμορ της”…

Κάππα

Κυψέλης 2

Βεάκη

Στουρνάρη 32

Στοά

Μπισκίνη 55

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Eliart

Κωνσταντινουπόλεως 127

Αλάμπρα

Στουρνάρη 53

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.