Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε τα ονόματα των θιάσων και των θεατρικών δράσεων που θα μοιραστούν το ποσό των € 2.314.800 της επιχορήγησης, που δεν είναι δυνατό να καλύψει το συνολικό κόστος κάθε παραγωγής, αλλά τη μερική στήριξη των παραγωγών. Το ποσό θα μοιραστεί ως εξής: € 2.099.000 θα λάβουν 111 επαγγελματικά θεατρικά για παραγωγές της καλλιτεχνικής περιόδου 2020-2021 και € 215.800 θα λάβουν 15 φορείς για την υλοποίηση Δράσεων στον τομέα του Θεάτρου το 2020. Η Γνωμοδοτική Επιτροπή μελέτησε προσεκτικά τις εμπρόθεσμες προτάσεις και από τη διαδικασία απέκλεισε όσα σχήματα δεν τηρούσαν τις τυπικές προϋποθέσεις.
Το σκεπτικό της Γνωμοδοτικής Επιτροπής
Πάνω σε τρεις άξονες κινήθηκαν οι αποφάσεις της Επιτροπής Γνωμοδότησης των επιχορηγήσεων. Η Επιτροπή αποφάσισε:
α) Να αντιμετωπίσει με σχετική ελαστικότητα το χρονικό όριο ενεργούς δραστηριότητας των σχημάτων, ώστε να συμπεριληφθούν στο πλαίσιο επιχορήγησης όσο το δυνατόν περισσότερα σχήματα και θεατρικοί χώροι.
β) Να σημειώσει ως σημαντικό κριτήριο στην εισήγησή της τον αριθμό των συμμετεχόντων ηθοποιών και συντελεστών κάθε παραγωγής, όπως και την επιλογή πρωτότυπου και ιδιαίτερης ποιότητας δραματολογίου με ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσίαση νεοελληνικού έργου.
γ) Επίσης, αναγνωρίζοντας τη συνολική προσφορά των εταιρειών θεατρικής παραγωγής, να λάβει κατ’ εξαίρεση για τη φετινή περίοδο την απόφαση ενίσχυσής τους, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο ένα όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα της θεατρικής δραστηριότητας.
Τι έπαιξε αρνητικό ρόλο στην απόφαση της Επιτροπής
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του ΥΠΠΟΑ όσον αφορά την ποιότητα των αιτήσεων προς επιχορήγηση, «η Επιτροπή νιώθει για μια ακόμη φορά την ανάγκη να σημειώσει την ανησυχία της για την απουσία της έμφασης στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων εκφραστικών μέσων από τις περισσότερες προτάσεις. Ανησυχητικό επίσης βρίσκει το συνεχή κατακερματισμό των δυνάμεων, ενώ η κινητικότητα των σχημάτων και οι συνεργασίες μεταξύ των καλλιτεχνών αποδεικνύονται χρόνο με τον χρόνο λιγότερες. Αποθαρρυντικό είναι τέλος πως για μια ακόμη περίοδο οι προτάσεις στην πλειοψηφία τους εμφανίστηκαν πρόχειρες, ισχνές ως προς τη σύνταξη ενός πλήρους και σαφούς καλλιτεχνικού σκεπτικού. Η Επιτροπή θα επιθυμούσε οι προτάσεις να μην επικεντρώνονται στην περιληπτική περιγραφή του προτεινόμενου έργου, αλλά να προχωρούσαν στην εναργέστερη αποτύπωση του οράματος της σκηνικής του ανάπτυξης. Το ίδιο ασαφής υπήρξε σε αρκετές περιπτώσεις ο σχεδιασμός της καλλιτεχνικής παραγωγής».