Μιλήσαμε με τον director της viva.gr για το μέλλον των online υπηρεσιών εισιτηρίων αλλά και για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στο χώρο των εκδηλώσεων.
Το διάστημα της καραντίνας είδαμε πολλές εκδηλώσεις να μεταφέρονται online και να υιοθετούν το νέο φορμά ως ένα φρέσκο εκφραστικό μέσο με τις δικές του απαιτήσεις. Το κοινό πώς ανταποκρίθηκε σ’ αυτές τις απόπειρες, δεδομένης και της υπερπροσφοράς δωρεάν εκδηλώσεων; Είναι εξοικειωμένο στο να αγοράσει εισιτήριο για κάτι διαδικτυακό προκειμένου είτε να μη χάσει μία παράσταση ή να πειραματιστεί με τη νέα εμπειρία θέασης;
Η ανταπόκριση του κόσμου στην online διάθεση παραστάσεων ήταν πολύ θετική, και αποδεικνύει τη δίψα του κοινού να παραμείνει σε επαφή με τον κόσμο του πολιτισμού, ειδικά σε συνθήκες ανασφάλειας και αστάθειας όπως αυτή που διανύουμε.
Πιστεύετε αυτές οι δράσεις είναι απλά το πρώτο βήμα για την καθιέρωση αυτής της εμπειρίας ή κάτι που σύντομα θα εξαφανιστεί μόλις επανέλθουν οι ζωντανές εκδηλώσεις;
Θεωρούμε ότι σε ένα βαθμό θα διατηρηθεί η online διάθεση εκδηλώσεων, η οποία μπορεί να λειτουργεί συνδυαστικά με τη ζωντανή διάθεση τους. Λόγω του υποχρεωτικού lockdown διοργανωτές και κοινό «εκπαιδεύτηκαν» αναγκαστικά σε αυτό το νέο κανάλι επικοινωνίας, ενώ αντίστοιχα πολλά τεχνολογικά εργαλεία βελτιώθηκαν και έγιναν ευκολότερα διαθέσιμα ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν εκδηλώσεις όλων των μεγεθών. Πιστεύουμε βέβαια ότι δεν μπορεί η online διάθεση να αντικαταστήσει την εμπειρία που προσφέρει η παρακολούθηση μιας ζωντανής εκδήλωσης, μπορεί όμως να λειτουργήσει συνοδευτικά ώστε να προσφέρει ένα επιπλέον έσοδο στους διοργανωτές από κοινό που δεν μπορεί να παρευρεθεί στην εκδήλωση αλλά και ως προωθητικό υλικό για προσέλκυση θεατών σε νέες εκδηλώσεις του διοργανωτή.
Εκτός από την εξοικείωση με τις online δράσεις, υπήρξε και μία εκμάθηση των online αγορών. Το κοινό θα είναι περισσότερο εκπαιδευμένο από δω και πέρα στο να αγοράζει εισιτήρια online απ’ ότι στο παρελθόν;
Η αγορά εισιτηρίων αποτελούσε ήδη μία διαδικασία που οι θεατές τα τελευταία χρόνια προτιμούσαν σε μεγάλο βαθμό να πραγματοποιούν online. Το ποσοστό αγοραστών σε φυσικά σημεία ή στο ταμείο του χώρου της εκδήλωσης σπάνια ξεπερνούσε το 5% καθώς το κοινό στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό είχε ήδη εξοικειωθεί με την online αγορά. Σίγουρα θα δούμε στο μέλλον μία αύξηση της αγοράς εισιτηρίων online ακόμα και σε κοινά που το ποσοστό πιθανά ήταν χαμηλότερο, όπως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία αγοραστές, οι οποίοι λόγω των περιοριστικών μέτρων εξοικειώθηκαν με τις online υπηρεσίες.
Θα είναι εφικτό οικονομικά για τους διοργανωτές να ξεκινήσουν ζωντανές εκδηλώσεις μετά τις 15 Ιουλίου, καθώς και μέσα στο χειμώνα;
Για πολλούς θα είναι πολύ δύσκολο με τα σημερινά δεδομένα. Ο περιορισμός του 40% στην πληρότητα του χώρου σημαίνει ότι κάθε διοργανωτής πρέπει να ζυγίσει προσεκτικά όλες τις παραμέτρους, να επιλέξει αρκετά μεγάλο χώρο για να καλύψει τις ανάγκες του αλλά και να περιορίσει τον προϋπολογισμό και την παραγωγή ώστε να μην είναι απαγορευτικό το κόστος. Το θετικό είναι ότι βλέπουμε ήδη να οργανώνονται εκδηλώσεις για το καλοκαίρι, ενώ και το κοινό δείχνει ενδιαφέρον να παρευρεθεί σε αυτές.
Ποιες ενέργειες σκοπεύει να ακολουθήσει η viva.gr το επόμενο διάστημα, μεσολαβώντας μεταξύ των ακυρωμένων εκδηλώσεων και του κοινού;
Δεδομένου ότι η viva.gr αποτελεί την πλατφόρμα για τη διάθεση των εισιτηρίων, λειτουργεί πάντα βάσει των δυνατοτήτων που παρέχονται από την Πολιτεία με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες των διοργανωτών και των θεατών. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε ήδη σχεδιάσει μηχανισμούς που διευκολύνουν τη διαδικασία ακυρώσεων αυτοματοποιώντας τις επιλογές των κατόχων εισιτηρίων. Παράλληλα, για την ευκολότερη ενημέρωση των κατόχων σχετικά με τις επιλογές τους, θα παρέχεται μέσω της σελίδας παραγγελίας τους ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση της εκδήλωσης, τις επιλογές που παρέχει ο διοργανωτής και το status της παραγγελίας τους.
Πώς ακριβώς λειτουργεί η διαδικασία με τα vouchers; Τι διάστημα καλύπτουν και με τι μπορούν να εξαργυρωθούν;
Το voucher μπορεί να παρέχεται από το διοργανωτή στο πλαίσιο της γενικής κρατικής οδηγίας σχετικά με τις αναβολές που προέκυψαν λόγω του COVID-19. H διαδικασία για το κοινό είναι πολύ απλή με τα εργαλεία που παρέχονται από τη Viva.gr. Ο κάτοχος ενός εισιτηρίου που έχει αγοραστεί μέσω του viva.gr μπορεί να καταχωρήσει τον κωδικό του εισιτηρίου σε μία μελλοντική εκδήλωση του ίδιου διοργανωτή και το ποσό το οποίο έχει ήδη πληρώσει, θα αφαιρεθεί από τη συνολική αξία της παραγγελίας. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα το voucher να είναι μεγαλύτερης αξίας αν το επιθυμεί ο διοργανωτής, παρέχοντας έτσι ένα πρόσθετο όφελος στους αγοραστές που θα το χρησιμοποιήσουν. Το διάστημα που καλύπτουν τα vouchers ρυθμίζεται βάσει του πλαισίου που ορίζει η Πολιτεία. H viva.gr θα είναι πάντα στο πλευρό των διοργανωτών και των θεατών φροντίζοντας ώστε το κοινό της να είναι πλήρως ενημερωμένο για τις επιλογές του και να έχει την μέγιστη δυνατή ευελιξία που του επιτρέπουν οι προβλέψεις της Πολιτείας και οι δυνατότητες των διοργανωτών.