Ένα δώρο κάνει η Στέγη στους φιλότεχνους. Μεταξύ άλλων μας δίνει την ευκαιρία να δούμε, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, την παράσταση «Xenos» του Άκραμ Καν. Μην το χάσετε.
#1 Τα ερωτήματα
«Τι είναι αυτό που μας καθιστά ανθρώπους; Εξακολουθούμε να είμαστε άνθρωποι;». Αυτό είναι ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που θέτει η ίδια η ζωή, αυτό είναι το μέγα ερώτημα που θέτει στην παράσταση «Xenos», ο σπουδαίος χορογράφος-χορευτής Άκραμ Καν, την ώρα που η Ευρωπαϊκή ήπειρος καταρρέει μπροστά στα μάτια μας κι οι απελπισμένοι μάταια παλεύουν να κρατηθούν στον αφρό των ημερών.
#2 Η παράσταση
Στην παράσταση με τον ελληνικότατο τίτλο «Xenos» εκκινεί από τις εμπειρίες των αποικιακών στρατευμάτων στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η δική του αέναη μάχη με τις πτυχές του εαυτού του και του ανθρώπου αντικατοπτρίζεται στη χορογραφία του Άκραμ Καν που έκανε παγκόσμια πρώτη στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (Φεβρουάριος, 2018) και έγινε sold out σε χρόνο ρεκόρ. Όσοι εξασφάλισαν εισιτήριο τον απόλαυσαν για τελευταία φορά να χορεύει σε μια παραγωγή μεγάλης διάρκειας. Αν δεν την είδατε μην χάσετε την ευκαιρία να την δείτε online από την Μ. Πέμπτη 16 Απριλίου (ώρα 9 μ.μ.) έως 16 Μαΐου με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους.
#3 Ο χορογράφος
Ο μπανγκλαντεσιανής καταγωγής Άκραμ Καν είναι ο χορευτής, χορογράφος, δάσκαλος που αναζήτησε στο χορό τον Άνθρωπο ως ουσία και έκφραση. Εξεγερμένος ενάντια στη λογική και την εμπορευματοποίηση της εποχής μας, επιδιώκει να υπηρετεί το όραμά του για τον Χορό, με τη στάση ζωής του. Αν και γόνος οικογένειας με έντονο ακαδημαϊκό υπόβαθρο πιστό στις παραδόσεις του τόπου καταγωγής τους, το Μπαγκλαντές, βρήκε από τα επτά του χρόνια τρόπο έκφρασης στον παραδοσιακό ινδικό χορό κατάκ δίπλα στον διάσημο γκουρού Σρι Πρατάπ Παγουάρ και αισθάνθηκε την ανάγκη να δημιουργήσει μια νέα κληρονομιά και μια νέα γενεαλογία για τον εαυτό του.
# Ο χορός
«Το να ζητάς από κάποιον να μην έχει συναίσθημα είναι ένα συναίσθημα, είναι μια κατάσταση. Αυτή είναι η ομορφιά του χορού. Το μυστήριο του σώματος. Όταν πεις τα λόγια, δεν υπάρχει πια μυστήριο, ξέρεις τι σημαίνουν» έχει δηλώσει σε συνέντευξη του και ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει την τέχνη του είναι μοναδικός. Κερδίζει το κοινό μόνο γιατί αναπτύσσει συγκλονιστικά τη δική του καινοτόμο γλώσσα κινήσεων όπου ο ίδιος περιγράφει ως «σύγχρονο κατάκ». Αυτό που συγκινεί έντονα είναι η σκέψη και ο προβληματισμός, υπαρξιακός, οντολογικός πίσω από κάθε χορογραφία του.