Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα»

Η πολυαναμενόμενη διασκευή του κλασικού έργου του Στρίντμπεργκ ανεβαίνει στις αρχές του Οκτώβρη στο θέατρο Αποθήκη.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα»

Ο Βασίλης Μπισμπίκης ενώνει τις δυνάμεις του με την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Τάσο Ιορδανίδη -αλλά και τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Γιάννα Σταυράκη και Νικολέτα Χαρατζόγλου- σε μια νέα ανάγνωση του «Πατέρα», του κλασικού έργου του ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Μετά το «Άνθρωποι και ποντίκια», την παράσταση-εμπειρία με την οποία ο Βασίλης Μπισμπίκης απογείωσε το κλασικό «Of mice and men» του Τζον Στάινμπεκ σε μια διασκευή με φόντο τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα των hotspot, σκηνοθετεί στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη τον «Πατέρα» από μια αντίστοιχη σκοπιά με την πλοκή, όμως, να διαδραματίζεται αυτή τη φορά σε ένα μεσοαστικό σαλόνι. Και είναι σίγουρα εντυπωσιακό το πως καταφέρνει να έρθει στο σήμερα με τόση φυσικότητα -σαν να γράφτηκε μόλις χθες- ένα κλασικό έργο του 1887, ενώ αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι αν μας αφορούν τα ανεβάσματα των κλασικών έργων, οι πειραγμένες σκηνικές τους προσεγγίσεις μας αφορούν ακόμα περισσότερο.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα» - εικόνα 1
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης

Μεταφερόμαστε, λοιπόν, στην Ελλάδα του 2019 και συγκεκριμένα στην Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Το θεμελιώδες για τον Στρίντμπεργκ αρχέτυπο της σύγκρουσης ανάμεσα στα δύο φύλα, πλεγμένο με την ωμή του γλώσσα, λειτουργεί στον «Πατέρα» ως μέθοδος κυριαρχίας μέσα στην οικογένεια, όπου υποβόσκει η γυναικεία εξουσία με μοναδικό ίσως αλλά ισοπεδωτικό όπλο την αμφισβήτηση της πατρότητας του παιδιού. Με αφορμή αυτό το θέμα της πατρότητας, ξεσπά μία έντονη διαμάχη μεταξύ των δύο συζύγων -μεταξύ ανδρικής λογικής και γυναικείου ενστίκτου- η οποία φέρνει στην επιφάνεια σύγχρονα κοινωνικά αλλά και υπαρξιακά ζητήματα, ξεγυμνώνοντας την ίδια στιγμή τον καθωσπρεπισμό των κοινωνικών συμβάσεων. Το πλαίσιο της γιορτινής ατμόσφαιρας μέσα στο οποίο ο Βασίλης Μπισμπίκης τοποθετεί την πλοκή, σίγουρα αυξάνει την ψυχολογική πίεση των ηρώων (αλλά και τη δική μας) σε συνδυασμό με τον ακραίο ρεαλισμό του, ο οποίος με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, καταδεικνύει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας που εξακολουθούν να υπάρχουν πίσω από τις κλειστές πόρτες.

i«Ο πατέρας» | Θέατρο Αποθήκη | Από 2 Οκτωβρίου | Προπώληση μέσω viva.gr |

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται κάπου στην Αθήνα του 2019, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, όπου δύο σύζυγοι συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber