Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα»

Η πολυαναμενόμενη διασκευή του κλασικού έργου του Στρίντμπεργκ ανεβαίνει στις αρχές του Οκτώβρη στο θέατρο Αποθήκη.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα»

Ο Βασίλης Μπισμπίκης ενώνει τις δυνάμεις του με την Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Τάσο Ιορδανίδη -αλλά και τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Γιάννα Σταυράκη και Νικολέτα Χαρατζόγλου- σε μια νέα ανάγνωση του «Πατέρα», του κλασικού έργου του ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής Αύγουστου Στρίντμπεργκ. Μετά το «Άνθρωποι και ποντίκια», την παράσταση-εμπειρία με την οποία ο Βασίλης Μπισμπίκης απογείωσε το κλασικό «Of mice and men» του Τζον Στάινμπεκ σε μια διασκευή με φόντο τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα των hotspot, σκηνοθετεί στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη τον «Πατέρα» από μια αντίστοιχη σκοπιά με την πλοκή, όμως, να διαδραματίζεται αυτή τη φορά σε ένα μεσοαστικό σαλόνι. Και είναι σίγουρα εντυπωσιακό το πως καταφέρνει να έρθει στο σήμερα με τόση φυσικότητα -σαν να γράφτηκε μόλις χθες- ένα κλασικό έργο του 1887, ενώ αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι αν μας αφορούν τα ανεβάσματα των κλασικών έργων, οι πειραγμένες σκηνικές τους προσεγγίσεις μας αφορούν ακόμα περισσότερο.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκηνοθετεί τον Τάσο Ιορδανίδη και τη Μαρίνα Ασλάνογλου στον δικό του «Πατέρα» - εικόνα 1
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης

Μεταφερόμαστε, λοιπόν, στην Ελλάδα του 2019 και συγκεκριμένα στην Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Το θεμελιώδες για τον Στρίντμπεργκ αρχέτυπο της σύγκρουσης ανάμεσα στα δύο φύλα, πλεγμένο με την ωμή του γλώσσα, λειτουργεί στον «Πατέρα» ως μέθοδος κυριαρχίας μέσα στην οικογένεια, όπου υποβόσκει η γυναικεία εξουσία με μοναδικό ίσως αλλά ισοπεδωτικό όπλο την αμφισβήτηση της πατρότητας του παιδιού. Με αφορμή αυτό το θέμα της πατρότητας, ξεσπά μία έντονη διαμάχη μεταξύ των δύο συζύγων -μεταξύ ανδρικής λογικής και γυναικείου ενστίκτου- η οποία φέρνει στην επιφάνεια σύγχρονα κοινωνικά αλλά και υπαρξιακά ζητήματα, ξεγυμνώνοντας την ίδια στιγμή τον καθωσπρεπισμό των κοινωνικών συμβάσεων. Το πλαίσιο της γιορτινής ατμόσφαιρας μέσα στο οποίο ο Βασίλης Μπισμπίκης τοποθετεί την πλοκή, σίγουρα αυξάνει την ψυχολογική πίεση των ηρώων (αλλά και τη δική μας) σε συνδυασμό με τον ακραίο ρεαλισμό του, ο οποίος με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, καταδεικνύει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας που εξακολουθούν να υπάρχουν πίσω από τις κλειστές πόρτες.

i«Ο πατέρας» | Θέατρο Αποθήκη | Από 2 Οκτωβρίου | Προπώληση μέσω viva.gr |

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται κάπου στην Αθήνα του 2019, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, όπου δύο σύζυγοι συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).