To Nederlands Dans Theater βρίσκεται εξήντα χρόνια στην κορυφή

Το Nederlands Dans Theater συνδυάζει με μοναδικό τρόπο ακρίβεια, ευελιξία, σφρίγος και εκφραστικότητα και οι προσδοκίες για το χορευτικό τρίπτυχο που θα παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής είναι όπως πάντα υψηλές.

To Nederlands Dans Theater βρίσκεται εξήντα χρόνια στην κορυφή

Το Nederlands Dans Theater συνδυάζει με μοναδικό τρόπο ακρίβεια, ευελιξία, σφρίγος και εκφραστικότητα. Εδώ και κάποια χρόνια προσπαθεί να εμβαθύνει στη σχέση του χορού με την πλούσια φιλοσοφική παράδοση του δυτικού κόσμου. Οι προσδοκίες για το χορευτικό τρίπτυχο που θα παρουσιάσει το ολλανδικό συγκρότημα στο Μέγαρο Μουσικής (1-4/2) είναι όπως πάντα υψηλές.

H ταχύτητα και η ακρίβεια των χορευτών του Nederlands Dans Theater κόβει την ανάσα αλλά η πραγματική δεξιοτεχνία τους φαίνεται στα αργά μέρη μιας χορογραφίας. Πάνω από μισό αιώνα τώρα το ολλανδικό χορευτικό συγκρότημα κυνηγάει την τελειότητα και πάρα πολύ συχνά… την αγγίζει. Η αρχή έγινε το 1959, από μια ομάδα δεκαοκτώ ατόμων με επικεφαλής τον Μπέγιαμιν Χάρκαβι και τον Κάρελ Μπίρνι. Ο στόχος που έθεσαν ήταν η δημιουργία μιας σύγχρονης φόρμας χορού με την προσθήκη νέων ιδεών και νέων τεχνικών που θα προέκυπταν μέσα από πειραματισμό.

To Nederlands Dans Theater βρίσκεται εξήντα χρόνια στην κορυφή - εικόνα 1

Δεν είναι τυχαίο ότι τη δεκαετία του 1960, το NDT θεωρούνταν η πιο νεωτεριστική και συναρπαστική χορευτική ομάδα της Ευρώπης. Κι ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’70 πέρασε μια περίοδο κάμψης, από το 1978 που ανέλαβε το καλλιτεχνικό τιμόνι ο Γίρζι Κίλιαν, ανέτειλε για το σχήμα μια εποχή μεγάλων επιτυχιών και διαρκούς ανόδου. Ο διεθνούς φήμης Τσέχος χορογράφος υπήρξε ο εμπνευστής της καινοτόμας οργάνωσης του Nederlands Dans Theater, προσθέτοντας δύο νέες ομάδες στο κυρίως σώμα του συγκροτήματος, που απαρτιζόταν από χορευτές στο απόγειο της καριέρας τους.

Η μία, το ΝDT ΙΙ περιελάμβανε ανερχόμενους χορευτές από 17 έως 23 ετών, και η άλλη, το ΝDT ΙΙΙ, είχε ως μέλη καλλιτέχνες άνω των σαράντα ετών. Αυτή η τελευταία, μάλιστα, έμελλε να αλλάξει ριζικά την αντίληψη ότι η χορευτική τέχνη συνδέεται άρρηκτα με τη νεότητα. Ο συνδυασμός δε των γνώσεων του Κίλιαν πάνω στο κλασικό μπαλέτο και τους λαϊκούς χορούς με τις τεχνικές της Μάρθα Γκράχαμ αποτέλεσε τη μαγιά για να δημιουργήσει το NDT το δικό του ιδιοσυγκρασιακό χορευτικό στίγμα: χωρίς να χάνει την επαφή του με την κλασική εκλέπτυνση, αγαπά το νέο και μπολιάζει τις χορογραφίες του άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με αισθαντικότητα και, οπωσδήποτε, με τεχνική, ικμάδα και υψηλή αισθητική.

Καλλιτεχνικοί διευθυντές του NDT σήμερα είναι οι διάσημοι πλέον Σολ Λεόν και Πολ Λάιτφουτ, δύο καλλιτέχνες που διατηρούν την εφευρετικότητα και τη δεξιοτεχνία του συγκροτήματος σε υψηλά επίπεδα, συνδυάζοντας στις παραγωγές και άλλες μορφές τέχνης (εικαστικά, video art κ.ά.). Το NDT μετρά σημαντικούς σταθερούς συνεργάτες όπως είναι οι Κρίσταλ Πάιτ, Γιόχαν Ίνγκερ, Αλεξάντερ Έκμαν και Μάρκο Γκέκε, ενώ συνεργάζεται κατά καιρούς και με άλλους διακεκριμένους δημιουργούς, όπως οι Γκαμπριέλα Καρρίζο, Χόφες Σέχτερ, Σαρόν Εϊγιάλ και Γκάι Μπεχάρ. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει νέους ταλαντούχους χορογράφους, γεγονός που καθιστά το συγκρότημα ένα πολύτιμο φυτώριο δημιουργών.

To Nederlands Dans Theater βρίσκεται εξήντα χρόνια στην κορυφή - εικόνα 2

Τι θα δούμε στο Μέγαρο

Το διεθνούς φήμης πολυεθνικό Nederlands Dans Theater έρχεται στην Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής από τη 1 έως τις 4/2 με ένα τρίπτυχο χορογραφιών που δεν χάνεται. Το triple bill περιλαμβάνει τη χορογραφία «Safe as Houses» των Σολ Λεόν και Πολ Λάιτφουτ, εμπνευσμένη από το «Ι Ching», το Κινεζικό Βιβλίο των Αλλαγών, και από μελωδίες του Γ.Σ. Μπαχ.

Οι Λεόν και Λάιτφουτ σχεδίασαν επίσης τα σκηνικά και τα κοστούμια για τη συγκεκριμένη χορογραφία. Θα δούμε ακόμα το «Partita for 8 Dancers» της Καναδής Κρίσταλ Πάιτ που βασίζεται στη μουσική σύνθεση «Partita for 8 Voices» της Κάρολιν Σο από το άλμπουμ «Roomful of Teeth» και το νέο έργο του πολυβραβευμένου Μάρκο Γκέκε «Saisonnier», που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα αυτό τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Περισσότερες πληροφορίες

Safe as houses / Partita for 8 dancers / Walk the demon

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 135 '

Το κορυφαίο ολλανδικό συγκρότημα έρχεται με τρεις χορογραφίες: «Safe as houses» των Σολ Λεόν, Πολ Λάιτφουτ (33΄), «Partita for 8 dancers» της Kρίσταλ Πάιτ (26΄) και «Walk the demon» (28΄) του Μάρκο Γκέκε.

Μέγαρο Μουσικής

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.