Ο Ένκε Φεζολάρι γράφει για τον δικό του Παζολίνι

Τον Πιέρ Πάολο Παζολίνι ερμηνεύει ο Ένκε Φεζολάρι, σε σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού, κι εμείς του ζητήσαμε να γράψει όλα όσα νιώθει γι’ αυτήν τη «συνάντηση».

Ο Ένκε Φεζολάρι γράφει για τον δικό του Παζολίνι

Τον Πιέρ Πάολο Παζολίνι ερμηνεύει στο Θέατρο Αργώ (από 15/11) ο Ένκε Φεζολάρι, σε σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού, κι εμείς του ζητήσαμε να γράψει όλα όσα νιώθει γι’ αυτήν τη «συνάντηση».

Ο Ένκε Φεζολάρι γράφει για τον δικό του Παζολίνι - εικόνα 1

Τηλέφωνο.
Η συνεργάτις μου Μαριάνθη Γραμματικού μού προτείνει να υποδυθώ τον μέγα αιρετικό Πιέρ Πάολο Παζολίνι.
Πρέπει, επιβάλλεται να κάνεις ένα project για τον Πιέρ.
Πού, πώς, τι; Γιατί; Απευθύνομαι στον κριτικό και συγγραφέα Σολδάτο, μου δίνει κείμενο. Το project μπαίνει στο συρτάρι. Μεγάλη πρόκληση, αλλά φοβάμαι.
Συναντώ καλοκαίρι την Αγγελική Καρυστινού, ηθοποιό και σκηνοθέτιδα, ίδια γενιά, ίδιες ανησυχίες, αλληλοεκτίμηση και μια πένα που στοχεύει στην καρδιά. Της προτείνω να βουτήξουμε στους δρόμους της Ρώμης, του Φρίουλι, στον τόπο δολοφονίας του στην Όστια. Με κατακλύζουν η μεγάλη ζωή του, η γραφή του, οι εραστές, η Κάλλας, η μαμά του, ο Νίνο... Οι ταινίες του.

Ο Ένκε Φεζολάρι γράφει για τον δικό του Παζολίνι - εικόνα 2

Βυθίστηκα στο σκοτάδι του, οι δίκες που υπέστη, τα σκάνδαλα, οι ταπεινώσεις, οι επιτυχίες του, η ιντελιγκέντσια, το λούμπεν προλεταριάτο. Ακουμπώ στα βιώματά μου, στο δικό μου υποπρολεταριάτο, στην πείνα, στα δύσκολα χρόνια στην Αθήνα του 1993, όταν έφτασα όπως ο Πιέρ στη Ρώμη, στις ηρωίδες μου, όπως και ο Πιέρ στη ζωή μου, τρέχω να βρω αναφορές, η σχέση μου με τη Μαμά μου –όπως ο Πιέρ–, οι πληγές, εγώ φοβάμαι, ο Πιέρ όχι, τον θαυμάζω, με επισκέπτεται στα όνειρα κάθε βράδυ, τρόμος στιγμές-στιγμές, όταν σκέφτομαι πόσο άγρια τον δολοφόνησαν. Η πολιτική του στάση έλεγε πάντα αλήθειες, αναρωτιέμαι αν υπάρχουν τέτοιες προσωπικότητες σήμερα.

Ο Ένκε Φεζολάρι γράφει για τον δικό του Παζολίνι - εικόνα 3

Υπάρχουν στιγμές στην πρόβα, ιδίως όταν στο τέλος του μονολόγου ξεψυχώ, που με καταλαμβάνει ένας τρόμος και μια υπέρτατη αγωνία να ζήσω... Δύσκολο εγχείρημα να αναμετριέσαι με την αλήθεια του Παζολίνι, η σκηνοθέτις μου με εμψυχώνει, με καθοδηγεί με ευλάβεια στις πιο σκοτεινές πλευρές του. Καταθέτω το Είναι ενός Ανθρώπου που ήθελε να εκπέμπει μόνο φως, αλλά η μοίρα των ποιητών και των καταραμένων είναι τραγική και πεθαίνουν αβοήθητοι στη μέση της λεωφόρου· στην παράστασή μας, μέσα από την άγρια δολοφονία του, αναζητάμε τον δολοφόνο ξετυλίγοντας το κουβάρι της ζωής του. Ο θεατής βρίσκεται στην Όστια και βουτάει μαζί με τον Πιέρ στους ρυπαρούς δρόμους που επέλεγε ο Ποιητής.
Άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε με το πιο αδυσώπητο πρόσωπο της μοναξιάς του ήρωα πορεύεται στη Μάμα Ρόμα, στο σύμβολο της Ιταλίας που τον εξολόθρευσε.

Περισσότερες πληροφορίες

Παζολίνι

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Προσωπογραφία του Ιταλού κινηματογραφιστή βασισμένη στο έργο του Γιάννη Σολδάτου «Όταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο». 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.