Πάρτε μια πρώτη γεύση από το «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου που σκηνοθέτησε η Ιόλη Ανδρεάδη και σύντομα θα κάνει πρεμιέρα.
Αεικίνητη σκηνοθέτις η Ιόλη Ανδρεάδη λατρεύει να στήνει σκηνικές περιπέτειες γύρω από θεμελιώδη ζητήματα της ύπαρξης, την αγάπη και το θάνατο. Μετά τις παραστάσεις «Ίων», «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» και «Πώς να γίνεις αμύγδαλο;» που είδαμε φέτος κάτω από τη σκηνοθετική υπογραφή της σειρά έχει ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου, που θα κάνει πρεμιέρα 20/4 στο Σύγχρονο Θέατρο. Η Ανδρεάδη πειραματίζεται στη σκηνή με τη φύση της τέχνης και του θεάτρου, παίρνοντας ρίσκα. Στην έμμετρη διασκευή που έκανε με τον Άρη Ασπρούλη και με τη στενή συνεργασία της σκηνογράφου Δήμητρας Λιάκουρα μετέφερε τη δράση του έργου στην «Πινακοθήκη της Σελιμένης».
Η Ιόλη Ανδρεάδη γράφει στο σημείωμα της
«Στην προσέγγιση του «Μισανθρώπου» που επιχειρείται εδώ, όλη η δράση του έργου μεταφέρεται στην «Πινακοθήκη». Σε αυτό το ειδικό δωμάτιο που υπάρχει στο σπίτι της Σελιμένης και στο οποίο προτρέπει τους καλεσμένους της να περάσουν -στην 3η σκηνή της 2ης πράξης- με σκοπό την αποφυγή ενός καβγά που ετοιμαζόταν να ξεκινήσει, καθώς εκείνοι κουτσομπόλευαν στο σαλόνι με έντονο ύφος. Μόνο που αντί για τους πίνακες που περιγράφονται στο έργο, αυτή τη φορά στα κάδρα θα περάσουν οι ίδιοι οι ήρωές του.
»Με αυτό τον τρόπο, έξι γιγάντια κάδρα δεσπόζουν, εξαρχής, στο κέντρο της σκηνής. Από μέσα τους ξεπηδούν σταδιακά οι έξι ήρωες του Μολιέρου, για να παρουσιάσουν τον εαυτό τους σε τρεις διαφορετικές εκδοχές, οι οποίες συνθέτουν διαλεκτικά για τον καθένα τη μία και μοναδική, αληθινή του όψη».
Τα πρόσωπα του έργου
Άλκηστος ( Μιλτιάδης Φιορέντζης) Η ψυχή που βασανίζεται βαθιά μέσα στη σύγκρουση μεταξύ της πραγματικότητας και της εξιδανικευμένες ηθικής τελειότητας, την οποία αποζητά από τον καθένα και με κάθε κόστος.
Σελιμένη (Βασιλική Τρουφάκου) Ο θηλυκός Δον Ζουάν. Ομορφιά, ευγλωττία, κοινωνική λάμψη. Η νεαρή χείρα με τη μεγάλη κοινωνική επιφάνεια, τους χειραφετημένους τρόπους και τους αμέτρητους θαυμαστές. Αγαπημένο της παιχνίδι: ο Άλκηστος.
Αρσινόη (Μελίνα Θεοχαρίδου) Ο θηλυκός Ταρτούφος. Γυναίκα με μεγάλη επιρροή στους κοσμικούς κύκλους της εποχής και υπόδειγμα κοινωνικής υποκρισίας. Πρόσωπο χυδαίο και φθονερό, μασκαρεμένο ωστόσο πάντα με το πέπλο της προσποιητής ευγένειας και της θρησκευτικής ευλάβειας.
Ορόντης (Θύμιος Κούκιος) Ο αντίζηλος του Άλκηστου, στη ζωή και την τέχνη. Διεκδικεί επί ίσοις όροις τα μάτια της Σελιμένης και αξιώνει από παντού κολακευτικούς επαίνους για την, μάλλον κακή, ποίησή του.
Φιλήντας (Ορέστης Καρύδας) Ο καλύτερος φίλος του Άλκηστου. Ψυχή ευγενική, που με θάρρος ασκεί καλοπροαίρετη κριτική στον φίλο του, με σκοπό να κατευνάσει του τρόπους του και τον βοηθήσει να προσαρμοστεί στην κοινωνική πραγματικότητα.
Ελιάνθη (Δανάη Επιθυμιάδη) Ξαδέρφη της Σελιμένης, υπόδειγμα τιμιότητας, ευγένειας και αμοιβαιότητας. Ερωτευμένη με το ήθος του Άλκηστου – όχι όμως και με τη σκληρότητά του. Παραδίδεται τελικά στον έρωτα του τρυφερού Φιλήντα.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο μισάνθρωπος
Η υποκρισία, ο έρωτας, το συμφέρον και η αγωνία των ανθρώπων για το φαίνεσθαι μέσα από την πιο πικρή κωμωδία του Μολιέρου.