Παρουσιάζοντας επί σκηνής την προετοιμασία μιας παράστασης ή τη ζωή των παρασκηνίων, τα έργα που εμπνέονται από το ίδιο το θεατρικό γεγονός είναι πολλά και, κυρίως, απολαυστικά. Τέσσερις φετινές παραστάσεις το επιβεβαιώνουν.
«O Αμπιγιέρ»
Στα παρασκήνια ενός θεάτρου της βρετανικής επαρχίας μάς μεταφέρει το έργο του Ρόναλντ Χάργουντ, στο οποίο πρωταγωνιστούν η θεατρική τέχνη και οι –κάποτε αφανείς– ήρωές της. Οι σκηνές όπου ο Αλέξανδρος Μυλωνάς ως Σερ προβάρει τον ρόλο του Λιρ, χρησιμοποιώντας διάσπαρτες σαιξπηρικές ατάκες, όπως και αυτή όπου παρακολουθούμε τον αναβρασμό των παρασκηνίων την ώρα που παίζεται ο «Βασιλιάς Λιρ», είναι από τις απολαυστικότερες της παράστασης, την οποία σκηνοθετεί ο Μανώλης Δούνιας στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.
«Ο Αδαής και ο Παράφρων»
Λοξό, σαρκαστικό και δύστροπο, με πλήθος υποθεμάτων σχετικά με την επιστήμη, την οικογένεια και την τέχνη, το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ δεν παύει να είναι ένα θερμό μανιφέστο για την καλλιτεχνική και υπαρξιακή αγωνία του δημιουργού, τοποθετημένο στη μεγαλύτερη διάρκειά του στο καμαρίνι μιας σοπράνο πριν και μετά την παράσταση του «Μαγικού αυλού». Η παράσταση του Γιάννου Περλέγκα, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Πορεία, του προσδίδει μοναδική αισθητική ταυτότητα που αναδεικνύει τη θεατρική του δύναμη και δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε τέσσερις συμπρωταγωνιστές σε ένα ρεσιτάλ ερμηνευτικής ακρίβειας και πάθους.
«Το πορφυρό νησί»
Η αλληγορία του Μπουλγκάκοφ διαδραματίζεται εξολοκλήρου μέσα σε ένα θέατρο, όπου ένας θίασος παρουσιάζει το νέο του έργο ενώπιον του λογοκριτή. Ο συγγραφέας εφευρίσκει έναν πρώτης τάξεως τρόπο να σατιρίσει τη λογοκρισία την οποία υπέστη και ο ίδιος στη σταλινική Ρωσία. Η παράσταση που σκηνοθετεί η Μαρία Βαρδάκα στο Θέατρο Άλφα-Ιδέα μας μεταφέρει στο ευτράπελο κλίμα των προβών του θιάσου και παράλληλα εντάσσει έξυπνα την προσωπική ιστορία του συγγραφέα στο έργο.
«Καντίντ Ή η αισιοδοξία»
Η φιλοσοφία συναντά το θέατρο στο διήγημα του Βολταίρου και χάρη στον Θωμά Μοσχόπουλο, που το ανεβάζει στη σκηνή του Πόρτα, βρίσκει τη θεατρική του φωνή. Ο σκηνοθέτης μεταχειρίζεται το εύρημα του «θεάτρου μέσα στο θέατρο» για να παρουσιάσει, ως αυτοσχέδια παράσταση και παιχνίδι ρόλων μέσα σε ένα σαλόνι ευγενών, την περιπετειώδη περιπλάνηση του νεαρού Καντίντ, σε μια παράσταση που κερδίζει με την ευφρόσυνη θεατρικότητα και τη χαρακτηριστική αισθητική της.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο αμπιγιέρ
Ο κόσμος του θεάτρου και οι σχέσεις των ανθρώπων του αλλά και τα παρασκήνια μιας σκηνής στο Λονδίνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Καντίντ ή η αισιοδοξία
Μια παραβολή πάνω στη στάση που οφείλει να έχει ο άνθρωπος κάθε εποχής, σε ένα έργο κριτικής και αμφισβήτησης, όπου συγκλίνουν μοναδικά η λογοτεχνία με τη φιλοσοφία
Το πορφυρό νησί
Ένας θίασος ετοιμάζεται να ανεβάσει το έργο ενός νέου, πολλά υποσχόμενου συγγραφέα, με την προετοιμασία της παράστασης να γίνεται μπροστά μας.
Ο Αδαής και ο Παράφρων
Ο συγγραφέας με γκροτέσκο και χολερικό χιούμορ ανατέμνει τη σχέση γονιού και παιδιού, όπως και το... τρίγωνο καλλιτέχνης, σκηνή, κοινό, υπογραμμίζοντας το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του