"Κάρμεν"

Εκτός φεστιβάλ και χωρίς καμιά σπουδαία διαφήμιση, η "Κάρμεν" διά χειρός Στ. Λιβαθινού αποδείχθηκε καλοκαιρινό σουξέ. Οι παραστάσεις ολοκληρώνονται στις...

"Κάρμεν"

Εκτός φεστιβάλ και χωρίς καμιά σπουδαία διαφήμιση, η "Κάρμεν" διά χειρός Στ. Λιβαθινού αποδείχθηκε καλοκαιρινό σουξέ. Οι παραστάσεις ολοκληρώνονται στις 17/7, ίσως όμως συνεχιστούν το χειμώνα, καθώς υπήρξαν ακόμη και όρθιοι θεατές που είδαν την παράσταση από τα αντικρινά πεζοδρόμια. Θελκτική όσο ποτέ, η καλλονή Μ. Ναυπλιώτου (Κάρμεν) μαγνήτιζε τα βλέμματα έτσι λάγνα που μιλούσε, τραγουδούσε, χόρευε, γήτευε τους εραστές της (Μ. Ηλίας, Ευθ. Παππάς, Χρ. Σουγάρης) ή ξέσκιζε με τα νύχια της την αντίζηλό της (Π. Μαρκοπούλου). Ωραίο στοιχείο μας φάνηκε η πολυκαιρισμένη εσωτερική αυλή στο Μεταξουργείο, παρά την αποπνιχτική ατμόσφαιρα και παρόλο που το αστικό decadence τείνει πλέον να γίνει ένα από τα μεγάλα κλισέ της αθηναϊκής καλλιτεχνίας. Καλοδουλεμένη ήταν η τζαζ παραλλαγή της όπερας του Μπιζέ από τον Κ. Μαγγίνα, έστω και αν μόνο η Ναυπλιώτου ερμήνευε τις άριες με τεχνική αρτιότητα. Φοβάμαι, όμως, πως η συγκεκριμένη διασκευή της όπερας του Μπιζέ και της νουβέλας του Μεριμέ δεν προσέδιδε, τελικά, κάτι καινούργιο στην πασίγνωστη αυτή ερωτική ιστορία, ούτε μας έπειθε για το πώς η ηρωίδα σκόρπιζε στο διάβα της τον έρωτα και το θάνατο. Αν και στημένη στο πολυπολιτισμικό και υποβαθμισμένο Μεταξουργείο, η παράσταση είχε μια καλλιέπεια και μια σοβαρότητα, σαν να παρουσιαζόταν σε φινετσάτο μπιστρό καλής γειτονιάς. Και, κυρίως, η Κάρμεν προσεγγίστηκε εδώ κάπως εικονογραφικά, σαν μια άμυαλη πλην όμως ωραιότατη πόρνη· κι όμως, πρόκειται για μια αρχετυπική, πολυσύνθετη μορφή-αίνιγμα, ένα σύμβολο της γυναικείας χειραφέτησης, μια τσιγγάνα μάγισσα υπόμνηση της πρωτόγονης φύσης μας, έναν ενσαρκωμένο ύμνο στο "νέο" άτομο του απενοχοποιημένου 19ου αιώνα, αλλά και μια υπενθύμιση του πλανευτή έρωτα που 'ναι "σαν πουλί τρελός", όπως λέει και η χαμπανέρα της όπερας, για να γίνει, τελικά, μια άλλη όψη του θανάτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Λέλα και η Λέλα" επιστρέφουν στον κήπο του Θεάτρου Αλεξάνδρεια

Η ανατρεπτική υπαρξιακή κωμωδία του Ανδρέα Στάϊκου που εστιάζει στην εξουσία, την ταυτότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις στο θέατρο Αλεξάνδρεια, στον Κήπο, στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/08/2025

Το 13th Handmade and Recycled Theater Festival επιστρέφει στην καρδιά της Αθήνας

Για 13η χρονιά το φεστιβάλ προσφέρει από θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα μέχρι και bazaar.

Ο "μάγος των εικόνων" Μπομπ Ουίλσον δε μένει πια εδώ

Έγινε γνωστός ο θάνατος του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη που μάγεψε ουκ ολίγες φορές και το ελληνικό κοινό.

Δύο παραστάσεις που αγάπησε η Αθήνα επιστρέφουν- και όχι τυχαία

Το Θέατρο Μπέλλος που μπήκε δυναμικά στη ζωή μας επαναφέρει την επόμενη θεατρική σεζόν δύο παραστάσεις που ξεχώρισαν και που αξίζει να δείτε.

"Επόμενη Στάση: Κυψέλη" – Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.

Νέες φωτογραφίες από την παγκόσμια πρεμιέρα του "Όρκου της Ευρώπης" με την Ζιλιέτ Μπινός στην Επίδαυρο

"Ο όρκος της Ευρώπης" του Ουαζντί Μουαουάντ, σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (1 & 2 Αυγούστου), αποκαλύπτεται μέσα από νέες φωτογραφίες που αποτυπώνουν το θεατρικό γεγονός.

Dance Residencies Open Days: Τριήμερο σύγχρονου χορού και performance στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Το "Dance Residencies Open Days" ανοίγει τις πόρτες του τον Σεπτέμβριο και προσκαλεί το κοινό με ελεύθερη είσοδο σε ένα τριήμερο σύγχρονου χορού και performance στην Τεχνόπολη, με εργασίες σε εξέλιξη από 29 καλλιτέχνες και ομάδες.