
Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει δύο ατομικές εκθέσεις από τους καλλιτέχνες Αριστείδη Λάππα και Κώστα Πανιάρα. Και τα δύο πρότζεκτ εγκαινιάζονται την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου (7-9 μ.μ.) και θα διαρκέσουν έως την 1η Νοεμβρίου.
Forever Fish

Η ατομική έκθεση του Αριστείδη Λάππα "Forever Fish" ακολουθεί την ενασχόληση του καλλιτέχνη με τους υδάτινους κόσμους, ως τόπους ίασης, μεταμόρφωσης και οικολογικής αλληλεξάρτησης. Έργα του που εκτέθηκαν στο Kunstverein Ludwigshafen στη Γερμανία (Gift of the Moon Crab, 2024), παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μαζί με καινούργια δουλειά που ο Λάππας δημιούργησε ειδικά για την γκαλερί.
Ο τίτλος της έκθεσης παραπέμπει στις "αιώνιες χημικές ουσίες" που παραμένουν στα οικοσυστήματα χωρίς να διαλύονται, αναδεικνύοντας τις οικολογικές και ψυχολογικές διαστάσεις του έργου. Αν στη Γερμανία το "moon crab” οδηγούσε τους θεατές στο υποσυνείδητο, στην Αθήνα το ψάρι γίνεται σύμβολο αντοχής και ευαλωτότητας, φωτίζοντας τη στενή σχέση μας με το νερό και τη θαλάσσια ζωή. Χρησιμοποιώντας ποικίλα μέσα όπως ζωγραφική, γλυπτική, τοιχογραφίες και εγκαταστάσεις, ο Λάππας δημιουργεί περιβάλλοντα, συνδυάζοντας παραστατικότητα και αφαίρεση. Πλάσματα ποταμών και θάλασσας κινούνται ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα, ενώ οι παρεμβάσεις στον χώρο καλούν τον θεατή σε μια εμπειρία που ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις.
Στην έκθεση το νερό εμφανίζεται ταυτόχρονα ως πηγή ζωής, φορέας μνήμης και χώρος που κουβαλά τα ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας. Η έκθεση λειτουργεί σαν ένα ζωντανό οικοσύστημα, όπου η ζωηρότητα των μορφών ισορροπεί με τη συνείδηση της τρωτότητας. Ο Λάππας μιλά για τη "γλώσσα της ίασης", προσκαλώντας το κοινό να βυθιστεί σε έναν κόσμο όπου φροντίδα, πόνος και μεταμόρφωση βιώνονται συλλογικά.
Summer Nostalgia

Ο Κώστας Πανιάρας (1934-2014), γεννημένος στο Κιάτο Κορινθίας, εξοικειώθηκε από νωρίς στη ζωή του τόσο με την αχανή εικόνα του ορίζοντα όσο και με αυτή των λουόμενων γυναικών, της ζωής του και μη, στις ακτές της γενέτειρας του. Οι Κολυμβήτριες (1997-1998) της έκθεσης Summer Nostalgia, απεικονίζονται σε μία αρμονική χορογραφία με τα κύματα, έτοιμη να ανατραπεί από στιγμή σε στιγμή. Ο ίδιος αναφέρει: "Από μνήμης και από "νοσταλγίας”. Ίσως είναι οι κοπέλες που αγαπήσαμε τα καλοκαίρια στο Κιάτο, ίσως είναι η Αφροδίτη που αντί για την Πάφο, ή τα Κύθηρα, γεννήθηκε γιατί όχι, στο Κιάτο. Άλλωστε μία γυναίκα με μαγιό στη θάλασσα, είναι για μένα μία αναδυόμενη Αφροδίτη".
Το εν λόγω σώμα δουλειάς θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε μία ερώτηση που τέθηκε αρκετές φορές στον Πανιάρα στη διάρκεια της καριέρας του· κατά πόσο ο αναπόφευκτος δεσμός του με τα τοπία της πατρίδας του έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για την εικαστική του πορεία. Στην διάρκεια της πορείας αυτής ο Πανιάρας δούλεψε με ζωγραφική, γλυπτική, σκηνικά και εγκαταστάσεις των οποίων οι μέθοδοι και τα υλικά διαφέρουν επιδεικνύοντας τις ατέλειωτες ικανότητες του και καθιστώντας τον έναν καλλιτέχνη που διεύρυνε τα σύνορα των κυρίαρχων καλλιτεχνικών πρακτικών της εποχή του.
Στην έκθεση "Summer Nostalgia" προσκαλούμαστε να προβάλλουμε στα μοναδικά αυτά έργα -σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά την δημιουργία τους- στιγμές καλοκαιριών που όλοι μας κρατάμε και που με κάποιον τρόπο αποτελούν τη συλλογική μας κληρονομιά.
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.