Βουλευτής της Νίκης συνελήφθη μετά την καταστροφή έργων στην Εθνική Πινακοθήκη

Απαράδεκτη συμπεριφορά του Νίκου Παπαδόπουλου απέναντι σε πολύτιμα έργα τέχνης του μουσείου.

Εθνική Πινακοθήκη © Σταύρος Ψηρούκης

Ο βουλευτής Νίκος Παπαδόπουλος συνελήφθη το πρωί της Δευτέρας, 10 Μαρτίου, καθώς μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη σε κατάσταση αμόκ, προκαλώντας φθορές σε σημαντικά έργα τέχνης. Ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της "Νίκης" εισέβαλε στην Πινακοθήκη, έσπασε προστατευτική τζαμαρία και άρπαξε εικόνες, φωνάζοντας ότι "προσβάλλουν τη θρησκεία".

Η απαράδεκτη αυτή ενέργεια ακολούθησε μετά από επιστολή του Παπαδόπουλου προς τη διεύθυνση της ΕΠΜΑΣ, στην οποία είχε εκφράσει την έντονη αντίθεσή του στην έκθεση: "Τα "έργα" που παρουσιάζονται στην περιοδική σας έκθεση, ιδίως το "εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά" και η χυδαία παραποίηση του Αγίου Γεωργίου, δεν αποτελούν τέχνη. Αποτελούν ευθεία επίθεση στην Πίστη μας, στην πολιτιστική μας ταυτότητα, στις ρίζες του Έθνους μας. Αυτές οι παραμορφώσεις δεν είναι απλώς προκλητικές· είναι βλάσφημες και καταχρηστικές, προκαλώντας το κοινό αίσθημα και παραβιάζοντας τον θεμελιώδη σεβασμό που η Ελληνική κοινωνία τρέφει για την Ορθόδοξη Πίστη", έγραψε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση του βουλευτή, το υπουργείο Πολιτισμού, είχε αναφέρει ότι "δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας".

Η επιστολή του Νίκου Παπαδόπουλου

Προς:
Τη Διεύθυνση της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου

Θέμα: Απαίτηση άμεσης απόσυρσης βλάσφημων εκθεμάτων από την Εθνική Πινακοθήκη

Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,
Η Ελλάδα είναι η χώρα της Ορθοδοξίας, της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη, ως θεσμός που οφείλει να διαφυλάττει την πολιτιστική μας κληρονομιά, μετατρέπεται σε εργαλείο προσβολής της πίστης του ελληνικού λαού, προβάλλοντας έργα που διαστρεβλώνουν και βεβηλώνουν τα ιερότερα σύμβολα της Ορθόδοξης Χριστιανικής μας παράδοσης.

Τα "έργα" που παρουσιάζονται στην περιοδική σας έκθεση, ιδίως το "εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά" και η χυδαία παραποίηση του Αγίου Γεωργίου, δεν αποτελούν τέχνη. Αποτελούν ευθεία επίθεση στην Πίστη μας, στην πολιτιστική μας ταυτότητα, στις ρίζες του Έθνους μας. Αυτές οι παραμορφώσεις δεν είναι απλώς προκλητικές· είναι βλάσφημες και καταχρηστικές, προκαλώντας το κοινό αίσθημα και παραβιάζοντας τον θεμελιώδη σεβασμό που η Ελληνική κοινωνία τρέφει για την Ορθόδοξη Πίστη.

Το Υπουργείο Πολιτισμού, με την ανοχή του, καθίσταται ηθικός αυτουργός σε αυτή την προσβολή. Την ίδια στιγμή που κάθε αναφορά στις παραδοσιακές αξίες της Πατρίδας και της Ορθοδοξίας χαρακτηρίζεται "αναχρονιστική", βλέπουμε μια πρωτοφανή προσπάθεια πολιτιστικής αποδόμησης με τη σιωπηλή συνενοχή των θεσμών. Ο Ελληνικός λαός όμως δεν θα ανεχθεί αυτή την ύπουλη υπονόμευση της πίστης του.

Η Ορθοδοξία δεν είναι μουσειακό έκθεμα ούτε πεδίο καλλιτεχνικού πειραματισμού. Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του Έθνους μας, η δύναμη που μας κράτησε ζωντανούς μέσα στους αιώνες, από την Άλωση έως την Εθνεγερσία, από τις διώξεις έως τις νίκες μας. Η βεβήλωσή της δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή στο όνομα μιας δήθεν "καλλιτεχνικής ελευθερίας", όταν αυτή η ίδια ελευθερία δεν ισχύει για όσους υπερασπίζονται την παράδοση και την αλήθεια της πίστης μας.

ΕΠΕΙΔΗ:

Η προβολή αυτών των εκθεμάτων συνιστά κατάφωρη προσβολή του θρησκευτικού συναισθήματος της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων, της επικρατούσας θρησκείας του κράτους μας, όπως ορίζεται από το Σύνταγμα.

Η ανοχή τέτοιων έργων υπονομεύει τη δημόσια τάξη, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα θεμέλια του Ελληνικού Συντάγματος και της νομικής παράδοσης της χώρας μας.

Η νομολογία του Αρείου Πάγου (ΟλΑΠ 17/2008, 6/1990) έχει ξεκάθαρα ορίσει ότι τα δόγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της δημόσιας τάξης, η οποία δεν μπορεί να διαταράσσεται από τέτοιου είδους εκτροπές.

Η Εθνική Πινακοθήκη, ως δημόσιος θεσμός, δεν έχει το δικαίωμα να επιτρέπει εκθέματα που προάγουν τη βλασφημία, την ασέβεια και τον αποχριστιανισμό της κοινωνίας μας.

Καθημερινά, μαθητές και νέοι επισκέπτονται τον χώρο σας και έρχονται σε επαφή με αυτές τις παραμορφώσεις, κάτι που συνιστά ηθικό και πνευματικό έγκλημα εις βάρος της ελληνικής νεολαίας.
Και βέβαια η δαπάνη για το αίσχος πληρώνεται από τον Έλληνα, Ορθόδοξο, φορολογούμενο.
Τι αδικία.....

ΑΠΑΙΤΩ την ΑΜΕΣΗ απόσυρση των συγκεκριμένων εκθεμάτων από την Εθνική Πινακοθήκη.

Σε διαφορετική περίπτωση, σας καθιστώ υπεύθυνους για κάθε έννομη συνέπεια και επιφυλάσσομαι να εξαντλήσω κάθε νόμιμο μέσο για την αποκατάσταση της τάξης και του σεβασμού προς την πίστη και την παράδοσή μας.

Ο Ελληνικός λαός δεν θα επιτρέψει την πολιτιστική του αλλοίωση. Ο Χριστιανικός κόσμος δεν θα σιωπήσει μπροστά σε αυτή την προπαγάνδα. Η Ορθοδοξία και η Πατρίδα δεν εκχωρούνται, δεν παραμορφώνονται, δεν υβρίζονται.

Η Ελλάδα δεν σκύβει το κεφάλι.

Νικόλαος Παπαδόπουλος
Δρ. Καρδιοχειρουργικής
ΑΠΘ
Βουλευτής
Β' Θεσσαλονίκης
Κίνημα "ΝΙΚΗ".

Πηγή: thetoc.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.