Στην έκθεση "Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία" ο θεατής προβληματίζεται δημιουργικά

Η έκθεση φέρνει δίπλα-δίπλα παλαιότερους και νεότερους ζωγράφους, παραδοσιακές τεχνικές και νεότερα μέσα ή πειραματισμούς.

Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία © Στάθης Ανδρουτσάκης

Η Art Appel Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο "Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία" την Πέμπτη 25 Μαΐου, σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη.

Το βιώνουμε έντονα στην εποχή μας: Η τέχνη έχοντας χάσει τη μεταφυσική της άλω γίνεται ή εξυπνακίστικη, ή μελαγχολικά διακοσμητική. Αφού δεν μπορεί να μιλήσει για τον κόσμο, να αναλάβει την ευθύνη του κόσμου, μιλάει ανέμπνευστα για τον εαυτό της. Κι όμως... Ο πιο ουσιαστικός σκοπός της τέχνης είναι να λειτουργήσει σαν το τετράγωνο έξω από το σκάκι όπως έγραφε ο Νίκος Καρούζος. Δηλαδή να γεμίσει το χάσμα ανάμεσα στα πράγματα και τη σημασία τους, να καλύψει το κενό ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι, να συμφιλιώσει την εικόνα και το νόημα και να μας κάνει λίγο πιο αναπαυτικά δυστυχισμένους (πάλι ο Καρούζος).

Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία
© Ανδρέας Δεβετζής

Το βιώνουμε δραματικά στις μέρες μας: Ο άνθρωπος είναι το μοναδικό από όλα τα ζώα που πρόδωσε τη φύση του και η ιστορία είναι ο τρόπος του για να τιμωρείται. Ο πολιτισμός του είναι συνδεδεμένος απόλυτα με την ευχαρίστηση - κάθε είδους - αλλά και την απόκτηση του επιπλέον προς οτιδήποτε αναγκαίο. Θα έλεγα με την ανάγκη του περιττού - κάθε μορφής.

Ήδη από το ωμό στο ψημένο όπως περιοδολογεί τα βήματα της πολιτιστικής εξέλιξης ο Λεβί Στρως, δομείται η αρχή της ηδονής. Η αναζήτηση, με άλλα λόγια, της όλο και μεγαλύτερης ευχαρίστησης μέσα απ' το ξύπνημα των αισθήσεων. Η οποία με τη σειρά της δημιουργεί τις συγκρούσεις, τις διεκδικήσεις, τις επεκτάσεις, τις διακινδυνεύσεις, τις τάξεις, τις εξουσίες. Η αγέλη γίνεται κοινωνία. Και η κοινωνία θεωρεί τη φύση τη μέγιστη ανταμοιβή της. Καταστροφή! Αφού πολιτισμός εν τέλει σημαίνει, τουλάχιστον στην τεχνική εκδοχή του, την μετατροπή της φύσης σε προϊόν αναλώσιμο.

Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία
© Βασιλική Κουμπάνη

Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία
© Δημήτρης Κούκος

Η τέχνη δεν βολεύεται μέσα σε ιδεολογικούς ή τεχνοκρατικούς ορισμούς. Η τέχνη, μπορεί ακόμη να, αντιστέκεται με απελπισία αλλά και χιούμορ. Και απέναντι στην εργαλειακή εκδοχή της ιστορίας προτάσσει την "ειρωνεία" της. Επιδιώκοντας το κάθε οντολογικό χάσμα να το γεμίσει με κάτι τόσο δυσεύρετο, κάτι εξορισμένο από την εποχή μας: την ομορφιά. Όπως μπορεί να την αντιληφθεί ο καθένας.

Στην παρούσα, ομαδική έκθεση, χωρίς να ξεχνάμε πως κάθε συλλογική παρουσίαση, είναι πάνω από όλα μία σύμβαση και ένας συμψηφισμός, φέρνουμε δίπλα-δίπλα παλαιότερους και νεότερους ζωγράφους, παραδοσιακές τεχνικές και νεότερα μέσα ή πειραματισμούς επιδιώκοντας να μην βαρεθεί, να μην πλήξει ο θεατής και, ει δυνατόν, να προβληματιστεί δημιουργικά. Τέλος, τα ονόματα που συμμετέχουν, είναι πάνω από όλα φίλες και φίλοι του επιμελητή της έκθεσης.

Εγκαίνια: 25/5 (7-11 μ.μ.)

Info: Art Appel Gallery | 25/5-17/6 | Ωρες λειτουργίας: Τρ. - Παρ.: 3-8 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Mind the Gap ή Ιστορία και Ειρωνεία

  • Ζωγραφική

Στην παρούσα, ομαδική έκθεση γίνεται μια συνεύρεση παλαιότερων και νεότερων ζωγράφων, παραδοσιακών τεχνικών και νεότερων μέσων ή πειραματισμών, επιδιώκοντας να να μην πλήξει ο θεατής αλλά να προβληματιστεί δημιουργικά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.