Η ίαση ως η πιο θεμελιώδης μορφή οικονομίας, στην έκθεση της Γεωργίας Σαγρή

H γκαλερί "The Breeder" παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση της Γεωργίας Σαγρή.

Οικονομία

Χρησιμοποιώντας μια εκλεκτικιστική μέθοδο αποκατάστασης, συντήρησης και επανεπινόησης, η νέα έκθεση της Γεωργίας Σαγρή, που εγκαινιάζεται στις 12 Ιανουαρίου,, μιλά για μια συνθήκη που αφορά τα ίδια τα σώματα και τον τρόπο που τραυματίζονται και επουλώνονται. 

Στην καλλιτεχνική της πορεία, η Σαγρή έχει αναπτύξει μια πρακτική φροντίδας που ονομάζει "'Ιαση", η οποία συνδέεται εννοιολογικά με τον ορισμό της ελληνικής λέξης ίαση, ως επούλωση. Η "'Ιαση" γεννήθηκε από την ανάγκη της καλλιτέχνιδας να προετοιμαστεί και να αναρρώσει από απαιτητικά της έργα περφόρμανς. Η "'Ιαση" έκτοτε έχει εξελιχθεί σε συνεχή έρευνα σχετικά με τις καταστάσεις του σώματος, τις οποίες η Σαγρή αποκαλεί "παθολογίες της επιτέλεσης". Με αυτή την έκθεση η Σαγρή δείχνει πως η ίαση είναι η πιο θεμελιώδης μορφή οικονομίας και μετά από πρόσκληση της καλλιτέχνιδας, την έκθεση επιμελούνται η Δανάη Γιαννόγλου και ο Γιώργος Μπεκιράκης. 

Για τηνέκθεση στην Breeder, η "'Ιαση", ως πρακτική επούλωσης εφαρμόζεται στα ίδια τα έργα. Στην "Οικονομία" η Σαγρή εστιάζει την προσοχή της στην αναδιοργάνωση πρακτικών, υλικών και αντικειμένων που έχουν παρουσιαστεί ξανά στο παρελθόν. Τα έργα και οι πρακτικές που παρουσιάζονται μοιράζονται κοινές ιδιότητες: τα περισσότερα υπέστησαν φθορά και βρέθηκαν εκτός του συστήματος κυκλοφορίας και διακίνησης έργων τέχνης, φτάνοντας σχεδόν μια κατάσταση εξαφάνισης. Ορισμένα φθάρθηκαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων εκθέσεων, άλλα με την χρήση τους σε έργα περφόρμανς ή την έκθεσή τους στο δημόσιο χώρο και κάποια από αυτά καταστράφηκαν λόγω κακής διαχείρισης κατά την απεγκατάσταση και τη μεταφορά τους.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται και τρεις περφόρμανς, που επίσης βρίσκονται σε καθεστώς μη ορατότητας, σε αυτήν την περίπτωση γιατί δεν καταγράφηκαν ποτέ. Μέρος της δικής τους αποκατάστασης είναι η αναζήτηση μαρτυριών και αποσπασμάτων καταγραφής, με βάση τα οποία η καλλιτέχνιδα ανασυνθέτει τις περφόρμανς μνημονικά και τις επιτελεί εκ νέου. Η διαδικασία αυτή είναι οικονομική με την έννοια ότι δημιουργεί καινούργια έργα ανασύροντας και επικυρώνοντας έργα που ήδη υπάρχουν. Η κύρια οικονομική διάσταση ωστόσο έγκειται στην νοηματική επανασυγκρότηση των έργων. Παρότι τα έργα έχουν ενδιαφέρουσες σταδιοδρομίες σε διαφορετικούς χρόνους και τόπους, βρίσκονται τώρα σε κατάσταση φαινομενικά ανεπανόρθωτη. Η φθορά στην οποία έχουν περιέλθει αποτελεί ένα δεδομένο που η Σαγρή επιθυμεί να ανατρέψει.

Εγκαίνια: 12/1 (7-10 μ.μ.)

Περφόρμανς:

Αναπνοή (2003): Σάββατο 21 Ιανουαρίου, 12-5 μ.μ.
Βαθιά Ακρόαση (2001): Σάββατο 21 Ιανουαρίου, 7 μ.μ.
Ενοίκιο (2009): η ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα

Info: The Breeder | 12/1-5/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Το παζάρι κεραμικών στo Vlastaris Antiques επιστρέφει

Χριστουγεννιάτικος θεσμός για τους φίλους της κεραμικής το bazaar κεραμικών στο Vlastaris Antiques στο Κουκάκι.

05/12/2025

Παράλληλες δράσεις στην έκθεση "Από τον Monet στον Warhol" του Ιδρύματος Γουλανδρή

Ξεναγήσεις για το κοινό, εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μικρούς επισκέπτες αλλά και δράσεις για άτομα άνω των 60.

"Η κρυμμένη εικόνα": Μία ιδιαίτερη διαδρομή στην ιστορία της ζωγραφικής

Η ομαδική έκθεση περιλαμβάνει καλλιτέχνες από διαφορετικές πορείες.

Η ιστορία του "Βραχνού Προφήτη" του Θανάση Παπακωνσταντίνου σε νέο βιβλίο

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το νέο βιβλίο του Κωνσταντίνου Τσάβαλου "​Αέρας Πεχλιβάνης: Η προφορική ιστορία του Βραχνού Προφήτη" που αφηγείται το πώς δημιουργήθηκε ο δίσκος-ορόσημο.

"Πήλινα τοπία": Η κεραμοπλαστική έχει τον πρώτο λόγο στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού

Μια pop up έκθεση στις αίθουσες του πρώτου ορόφου του μουσείου.

Από τον Monet στον Warhol: Η ιστορία της μοντέρνας ζωγραφικής σε μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις της χρονιάς

Λίγο πριν ανοίξει για το κοινό, είδαμε το μεγάλο αφιέρωμα του Ιδρύματος Γουλανδρή που παρουσιάζει 83 αριστουργήματα της μοντέρνας τέχνης.

Η "Κοσμογονία" του Λάμπρου Σταυρόπουλου αποκαλύπτεται στην γκαλερί ANiMA στη Γλυφάδα

Ένας χώρος τέχνης στα νότια προάστια παρουσιάζει μία ξεχωριστή ατομική έκθεση.