Η αθέατη καθημερινότητα της μητέρας στη Rodeo

Οι «μητέρες» της Ίριδας Τουλιάτου ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022 © Στάθης Μαμαλάκης

Το να τιμάς μία νέα οικογένεια παρουσιάζοντας με άβολο τρόπο τους υπάρχοντες και μελλοντικούς δεσμούς είναι ίσως περίεργο, αλλά το θέμα εδώ δεν είναι ο θεσμός του μουσείου ή της γκαλερί, αλλά η καλλιτεχνική πρακτική και η συμβολική και υλική οικονομία μέσα στην οποία υπάρχει αυτή.

Όταν η Ίρις Τουλιάτου ξεκίνησε την υλοποίηση της έκθεσης "μητέρες", δεν ήταν σαφές αν αυτό ήταν καν εφικτό. Τον Αύγουστο, επιχειρήθηκε μία κριτική συναισθημάτων, και αναδύθηκαν περισσότερα συναισθήματα δυνατά, δημόσια, κάποια καλά, και κάποια άσχημα, κάποια αντικρουόμενα. Οπωσδήποτε, όμως, ανάμικτα. Πολλά ερωτήματα ξεπήδησαν από την καλλιτεχνική αυτή διαδικασία.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Είναι ωραίο να υπάρχουν πολλά ερωτήματα, αλλά η ανολοκλήρωτη υπόθεση της συναισθηματικότητας, κάποια στιγμή, έρχεται αντιμέτωπη με την πραγματικότητα. Οι υποδομές—πράγματα και συστήματα που έχουν δημιουργηθεί και κατασκευαστεί, παλιά, καινούρια, που έχουν αγαπηθεί, που έχουν μισηθεί, που έχουν αντέξει ή αντισταθεί— παραμένουν συχνά αόρατες, αινιγματικές, και κάποιες φορές αναμφισβήτητες. Γίνονται εμφανείς και αλλάζουν με την τριβή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Αν η μητέρα είναι ακόμα το πρότυπο της επιτυχημένης θηλυκότητας, η κατ’ εξοχήν ηθική μορφή, οι μητέρες που παρουσιάζονται στην έκθεση ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, την ανακούφιση, τις αρνήσεις, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή. Ξυπνούν, σταματούν, ξαναρχίζουν, ξαναρυθμίζουν, κινούνται, χάνουν, καταρρέουν. Είναι συνηθισμένες, είναι υπερβολικές, δεν έχουν τίποτα άλλο, είναι ανοιχτές σε μία μελλοντική κυκλοφορία ή είναι ένα τέλος μέσα τους.

Info: Rodeo | 1/10-12/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 12-8 μ.μ.| Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Sylvia Kouvali

Πολυδεύκους 41, Άγιος Διονύσιος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια ιδιαίτερη εικαστική διαδρομή στον Πύργο Μπαζαίου

"Το νήμα που μας ενώνει" είναι ένα συνεργατικό πρότζεκτ από τους Μαρία Γρηγορίου και Γιάννη Παπαδόπουλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Όλα όσα δεν θα χάσουμε στο 53ο Φεστιβάλ Βιβλίου ως τη λήξη του

Δείτε τις εκδηλώσεις (στρογγυλά τραπέζια, θέατρο σκιών, συναυλία, παιδικό εργαστήρι) που θα γίνουν στο Πεδίον του Άρεως ως και 21 Σεπτεμβρίου.

Ο διακεκριμένος καλλιτέχνης Stanley Whitney επιστρέφει στην Ελλάδα

Ο Whitney είχε παρουσιάσει έργα του στη χώρα μας στο πλαίσιο της Documenta 14, το 2017.

Αφιέρωμα σε ένα μοναδικό ελληνικό μνημείο ετοιμάζει το Μουσείο Ακρόπολης

Το μουσείο συμμετέχει στον εορτασμό των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2025.

Στο Dum Dum Records θα βρεις τους πιο παράξενους δίσκους βινυλίου

Καρέ-καρέ η ιδιαίτερη έκθεση τέχνης που φιλοξενεί το νέο στέκι του Παγκρατίου.

Μία "επικίνδυνη" έκθεση σύγχρονης τέχνης έρχεται στην Κυψέλη

Η Ελίζα Κρικώνη μελετά την έννοια του κινδύνου, την ανάγκη για κάλεσμα βοήθειας και τους πιθανούς μηχανισμούς επιβίωσης.

Ανακαλύπτοντας την αρχαία ιστορία του Πειραιά

Δράσεις στο πλαίσιο των εορτασμών για τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς.