Η αθέατη καθημερινότητα της μητέρας στη Rodeo

Οι «μητέρες» της Ίριδας Τουλιάτου ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022 © Στάθης Μαμαλάκης

Το να τιμάς μία νέα οικογένεια παρουσιάζοντας με άβολο τρόπο τους υπάρχοντες και μελλοντικούς δεσμούς είναι ίσως περίεργο, αλλά το θέμα εδώ δεν είναι ο θεσμός του μουσείου ή της γκαλερί, αλλά η καλλιτεχνική πρακτική και η συμβολική και υλική οικονομία μέσα στην οποία υπάρχει αυτή.

Όταν η Ίρις Τουλιάτου ξεκίνησε την υλοποίηση της έκθεσης "μητέρες", δεν ήταν σαφές αν αυτό ήταν καν εφικτό. Τον Αύγουστο, επιχειρήθηκε μία κριτική συναισθημάτων, και αναδύθηκαν περισσότερα συναισθήματα δυνατά, δημόσια, κάποια καλά, και κάποια άσχημα, κάποια αντικρουόμενα. Οπωσδήποτε, όμως, ανάμικτα. Πολλά ερωτήματα ξεπήδησαν από την καλλιτεχνική αυτή διαδικασία.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Είναι ωραίο να υπάρχουν πολλά ερωτήματα, αλλά η ανολοκλήρωτη υπόθεση της συναισθηματικότητας, κάποια στιγμή, έρχεται αντιμέτωπη με την πραγματικότητα. Οι υποδομές—πράγματα και συστήματα που έχουν δημιουργηθεί και κατασκευαστεί, παλιά, καινούρια, που έχουν αγαπηθεί, που έχουν μισηθεί, που έχουν αντέξει ή αντισταθεί— παραμένουν συχνά αόρατες, αινιγματικές, και κάποιες φορές αναμφισβήτητες. Γίνονται εμφανείς και αλλάζουν με την τριβή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Αν η μητέρα είναι ακόμα το πρότυπο της επιτυχημένης θηλυκότητας, η κατ’ εξοχήν ηθική μορφή, οι μητέρες που παρουσιάζονται στην έκθεση ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, την ανακούφιση, τις αρνήσεις, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή. Ξυπνούν, σταματούν, ξαναρχίζουν, ξαναρυθμίζουν, κινούνται, χάνουν, καταρρέουν. Είναι συνηθισμένες, είναι υπερβολικές, δεν έχουν τίποτα άλλο, είναι ανοιχτές σε μία μελλοντική κυκλοφορία ή είναι ένα τέλος μέσα τους.

Info: Rodeo | 1/10-12/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 12-8 μ.μ.| Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Sylvia Kouvali

Πολυδεύκους 41, Άγιος Διονύσιος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Το παζάρι κεραμικών στo Vlastaris Antiques επιστρέφει

Χριστουγεννιάτικος θεσμός για τους φίλους της κεραμικής το bazaar κεραμικών στο Vlastaris Antiques στο Κουκάκι.

05/12/2025

Παράλληλες δράσεις στην έκθεση "Από τον Monet στον Warhol" του Ιδρύματος Γουλανδρή

Ξεναγήσεις για το κοινό, εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μικρούς επισκέπτες αλλά και δράσεις για άτομα άνω των 60.

"Η κρυμμένη εικόνα": Μία ιδιαίτερη διαδρομή στην ιστορία της ζωγραφικής

Η ομαδική έκθεση περιλαμβάνει καλλιτέχνες από διαφορετικές πορείες.

Η ιστορία του "Βραχνού Προφήτη" του Θανάση Παπακωνσταντίνου σε νέο βιβλίο

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το νέο βιβλίο του Κωνσταντίνου Τσάβαλου "​Αέρας Πεχλιβάνης: Η προφορική ιστορία του Βραχνού Προφήτη" που αφηγείται το πώς δημιουργήθηκε ο δίσκος-ορόσημο.

"Πήλινα τοπία": Η κεραμοπλαστική έχει τον πρώτο λόγο στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού

Μια pop up έκθεση στις αίθουσες του πρώτου ορόφου του μουσείου.

Από τον Monet στον Warhol: Η ιστορία της μοντέρνας ζωγραφικής σε μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις της χρονιάς

Λίγο πριν ανοίξει για το κοινό, είδαμε το μεγάλο αφιέρωμα του Ιδρύματος Γουλανδρή που παρουσιάζει 83 αριστουργήματα της μοντέρνας τέχνης.

Η "Κοσμογονία" του Λάμπρου Σταυρόπουλου αποκαλύπτεται στην γκαλερί ANiMA στη Γλυφάδα

Ένας χώρος τέχνης στα νότια προάστια παρουσιάζει μία ξεχωριστή ατομική έκθεση.