Η αθέατη καθημερινότητα της μητέρας στη Rodeo

Οι «μητέρες» της Ίριδας Τουλιάτου ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022 © Στάθης Μαμαλάκης

Το να τιμάς μία νέα οικογένεια παρουσιάζοντας με άβολο τρόπο τους υπάρχοντες και μελλοντικούς δεσμούς είναι ίσως περίεργο, αλλά το θέμα εδώ δεν είναι ο θεσμός του μουσείου ή της γκαλερί, αλλά η καλλιτεχνική πρακτική και η συμβολική και υλική οικονομία μέσα στην οποία υπάρχει αυτή.

Όταν η Ίρις Τουλιάτου ξεκίνησε την υλοποίηση της έκθεσης "μητέρες", δεν ήταν σαφές αν αυτό ήταν καν εφικτό. Τον Αύγουστο, επιχειρήθηκε μία κριτική συναισθημάτων, και αναδύθηκαν περισσότερα συναισθήματα δυνατά, δημόσια, κάποια καλά, και κάποια άσχημα, κάποια αντικρουόμενα. Οπωσδήποτε, όμως, ανάμικτα. Πολλά ερωτήματα ξεπήδησαν από την καλλιτεχνική αυτή διαδικασία.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Είναι ωραίο να υπάρχουν πολλά ερωτήματα, αλλά η ανολοκλήρωτη υπόθεση της συναισθηματικότητας, κάποια στιγμή, έρχεται αντιμέτωπη με την πραγματικότητα. Οι υποδομές—πράγματα και συστήματα που έχουν δημιουργηθεί και κατασκευαστεί, παλιά, καινούρια, που έχουν αγαπηθεί, που έχουν μισηθεί, που έχουν αντέξει ή αντισταθεί— παραμένουν συχνά αόρατες, αινιγματικές, και κάποιες φορές αναμφισβήτητες. Γίνονται εμφανείς και αλλάζουν με την τριβή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Αν η μητέρα είναι ακόμα το πρότυπο της επιτυχημένης θηλυκότητας, η κατ’ εξοχήν ηθική μορφή, οι μητέρες που παρουσιάζονται στην έκθεση ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, την ανακούφιση, τις αρνήσεις, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή. Ξυπνούν, σταματούν, ξαναρχίζουν, ξαναρυθμίζουν, κινούνται, χάνουν, καταρρέουν. Είναι συνηθισμένες, είναι υπερβολικές, δεν έχουν τίποτα άλλο, είναι ανοιχτές σε μία μελλοντική κυκλοφορία ή είναι ένα τέλος μέσα τους.

Info: Rodeo | 1/10-12/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 12-8 μ.μ.| Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Sylvia Kouvali

Πολυδεύκους 41, Άγιος Διονύσιος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ένα ερημωμένο συνεργείο αυτοκινήτων μετατρέπεται σε γκαλερί

Θέματα μνήμης, μεταμόρφωσης και της αθόρυβης ροής του χρόνου διατρέχουν την έκθεση του Νικόλα Βεντουράκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/11/2025

"Οι Αόρατοι της Γης": Μπορεί η ζωγραφική να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο;

Η καλλιτέχνιδα Σμαρώ Τζενανίδου παρουσιάζει μία νέα σειρά έργων με θέμα την κλιματική κρίση.

"Από τη σελίδα στην εικόνα": Ένα νέο book club με κάτι από σινεμά στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή

Το ίδρυμα διοργανώνει ένα μηνιαίο κλαμπ, όπου θα εξετάζονται έργα της κλασικής λογοτεχνίας που έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη. Η αρχή γίνεται με τον "Κλέφτη Ποδηλάτων".

Το Booker 2025 θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Το "Flesh" του David Szalay, το οποίο τιμήθηκε με τη σημαντικότερη λογοτεχνική διάκριση στον αγγλόφωνο κόσμο, έρχεται σύντομα σε ελληνική μετάφραση από τη Βάσια Τζανακάρη.

Αυτό είναι το βιβλίο που πήρε το Booker 2025

Η μεγαλύτερη διάκριση που αποδίδεται σε αγγλόφωνο βιβλίο δόθηκε για φέτος στο "Flesh" του Ουγγρο-βρετανού David Szalay.

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι η εικαστική έκπληξη του φθινοπώρου

Είδαμε από κοντά την εμβυθιστική υπερπαραγωγή που μας μυεί στον κόσμο του εμβληματικού ζωγράφου.

"Periaktoi": Ένα αιωρούμενο γλυπτό μεταβάλλει την αίσθηση της πραγματικότητας

Ένα νέο εικαστικό πρότζεκτ της Ελεάννας Μπαλέση στο χώρο του Antisocial.