Η αθέατη καθημερινότητα της μητέρας στη Rodeo

Οι «μητέρες» της Ίριδας Τουλιάτου ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022 © Στάθης Μαμαλάκης

Το να τιμάς μία νέα οικογένεια παρουσιάζοντας με άβολο τρόπο τους υπάρχοντες και μελλοντικούς δεσμούς είναι ίσως περίεργο, αλλά το θέμα εδώ δεν είναι ο θεσμός του μουσείου ή της γκαλερί, αλλά η καλλιτεχνική πρακτική και η συμβολική και υλική οικονομία μέσα στην οποία υπάρχει αυτή.

Όταν η Ίρις Τουλιάτου ξεκίνησε την υλοποίηση της έκθεσης "μητέρες", δεν ήταν σαφές αν αυτό ήταν καν εφικτό. Τον Αύγουστο, επιχειρήθηκε μία κριτική συναισθημάτων, και αναδύθηκαν περισσότερα συναισθήματα δυνατά, δημόσια, κάποια καλά, και κάποια άσχημα, κάποια αντικρουόμενα. Οπωσδήποτε, όμως, ανάμικτα. Πολλά ερωτήματα ξεπήδησαν από την καλλιτεχνική αυτή διαδικασία.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Είναι ωραίο να υπάρχουν πολλά ερωτήματα, αλλά η ανολοκλήρωτη υπόθεση της συναισθηματικότητας, κάποια στιγμή, έρχεται αντιμέτωπη με την πραγματικότητα. Οι υποδομές—πράγματα και συστήματα που έχουν δημιουργηθεί και κατασκευαστεί, παλιά, καινούρια, που έχουν αγαπηθεί, που έχουν μισηθεί, που έχουν αντέξει ή αντισταθεί— παραμένουν συχνά αόρατες, αινιγματικές, και κάποιες φορές αναμφισβήτητες. Γίνονται εμφανείς και αλλάζουν με την τριβή.

Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022
© Στάθης Μαμαλάκης
Άποψη εγκατάστασης, μητέρες, Rodeo, Πειραιάς, 2022

Αν η μητέρα είναι ακόμα το πρότυπο της επιτυχημένης θηλυκότητας, η κατ’ εξοχήν ηθική μορφή, οι μητέρες που παρουσιάζονται στην έκθεση ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, την ανακούφιση, τις αρνήσεις, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή. Ξυπνούν, σταματούν, ξαναρχίζουν, ξαναρυθμίζουν, κινούνται, χάνουν, καταρρέουν. Είναι συνηθισμένες, είναι υπερβολικές, δεν έχουν τίποτα άλλο, είναι ανοιχτές σε μία μελλοντική κυκλοφορία ή είναι ένα τέλος μέσα τους.

Info: Rodeo | 1/10-12/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 12-8 μ.μ.| Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Sylvia Kouvali

Πολυδεύκους 41, Άγιος Διονύσιος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

1945: Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται αφορμή για έκθεση στο Καπνεργοστάσιο

Η έκθεση παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από το τέλος του πολέμου.

Τα απομεινάρια αποκτούν δεύτερη ζωή στην ατομική έκθεση της Ελένης Παπάζογλου

Στην έκθεση "Proposing Everything Twice" δίνεται χώρος και χρόνος σε όσα μένουν στη σκιά του στούντιο.

Πως συνδέεται ένα εργαστήριο σχεδιασμού ήχου με έννοιες των Gilles Deleuze και Félix Guattari;

Στο δεύτερο workshop της σειράς του "InnerLand Project" ο Δημήτρης Μενεξόπουλος εμπλέκει την φιλοσοφία στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής.

Το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Ψυχογιός υποδέχεται τη Μαίρη Συνατσάκη

Meat and greet με την επιχειρηματία, content creator και παρουσιάστρια στις 13 Δεκεμβρίου.

"Merry and Red" διάθεση στη νέα ομαδική έκθεση της Γκαλερί Σκουφά

Ωδή στο πιο λαμπερό και εμβληματικό χρώμα της εποχής.

Αναλόγιο ποίησης και μουσικό live για την Παλαιστίνη

Ο Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος "Αλτάι" φιλοξενεί την εκδήλωση "Το όνομά σου Παλαιστίνη", που περιλαμβάνει αναλόγιο με αναγνώσεις ποιητών από την σύμφωνα με τον ΟΗΕ υπό γενοκτονία χώρα καθώς και μίνι συναυλία με παλαιστινιακές μελωδίες.