Πρόγραμμα Φιλοξενίας για νέους επιμελητές και θεωρητικούς τέχνης

Το Πρόγραμμα υλοποιείται με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Η άλλη Αρκαδία» και την οικονομική υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης

Το Πανεπιστήμιο Ιστορίας της ΤέχνηςThe Courtauld Institute of Art του Λονδίνου, και η Συλλογή Σωτήρη Φέλιου συνεργάζονται για πρώτη φορά σε "Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ακαδημαϊκής και Επιμελητικής Έρευνας Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης". 

Η σύμπραξη αυτή έχει ως στόχο τη δημιουργία καναλιών υποστήριξης για νέους επιμελητές και θεωρητικούς τέχνης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ακαδημαϊκής έρευνας γύρω από την σύγχρονη ελληνική τέχνη και τη σύνδεση της με τη διεθνή εικαστική σκηνή.

Το Πρόγραμμα Φιλοξενίας απευθύνεται σε διδακτορικούς, μεταπτυχιακούς και τριτοετείς φοιτητές με ακαδημαϊκό υπόβαθρο στην επιμέλεια, ιστορία και θεωρία της τέχνης και δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίσουν την έρευνα τους σχετικά με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, μέσα από τη συναναστροφή τους με τα έργα της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου, συναντήσεις με καλλιτεχνικούς δημιουργούς, κοινότητες και πολιτιστικούς φορείς του εικαστικού χώρου της Αθήνας.

Το Πρόγραμμα λαμβάνει χώρα δύο φορές το χρόνο με έναν συμμετέχοντα κάθε φορά, συντίθεται δε από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις: την ερευνητική-ακαδημαϊκή κατεύθυνση (Μάρτιος/Απρίλιος) με προοπτική εκπόνησης ενός κειμένου και την επιμελητική κατεύθυνση (Σεπτέμβριος/Οκτώβριος) με προοπτική επιμέλειας ενός έργου (project). H διάρκεια του προγράμματος είναι 6 εβδομάδες και ο συμμετέχων φοιτητής θα διαμένει στην Kυψέλη.

Oι αιτήσεις των συμμετεχόντων για τη δεύτερη φάση του προγράμματος (Σεπτέμβριος/Οκτώβριος 2022) κρίθηκαν από κοινή επιτροπή που αποφάσισε για τις αιτήσεις των συμμετεχόντων και συντίθεται από τους: Deborah Swallow, Πρύτανης, The Courtauld Institute of Art, Anna Somers Cocks OBE, Ιδρυτής της "Arts Newspaper", Caroline Levitt, Διευθύντρια του Τμήματος Ιστορίας της Τέχνης, The Courtauld Institute of Art, Ελισάβετ Πλέσσα, ιστορικός τέχνης-επιμελήτρια, Δάφνη Πολίτη, Υπεύθυνη Σχεδιασμού και Επίβλεψη Υλοποίησης Προγράμματος Φιλοξενίας.

Για το Πρόγραμμα Φιλοξενίας Σεπτεμβρίου/Οκτωβρίου 2022 επελέγη ο Kirk H. Testa, ο οποίος ολοκλήρωσε το 2019 τις σπουδές του στην Ιστορία της Τέχνης και στην Φιλοσοφία στο Κολέγιο Vassar (Poughkeepsie, Νέα Υόρκη)  και το καλοκαίρι του 2022 αποφοίτησε από το The Courtauld Institute of Art, Λονδίνο με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης. Η έρευνα του εστιάζει στην παγκόσμια εννοιολογική τέχνη, καθώς και τη διασταύρωση του μέσου της ζωγραφικής με το ψηφιακό χώρο.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα, ο Kirk θα ολοκληρώσει την επιμελητική κατεύθυνση του Προγράμματος, όπου θα αναπτύξει την έρευνα του καταλήγοντας στην παρουσίαση μίας έκθεσης στο χώρο "16 Φωκίωνος Νέγρη".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Αυτή είναι η νέα ψηφιακή έκθεση της Εθνικής Βιβλιοθήκης

Το πρότζεκτ φέρνει το κοινό σε επαφή με το έργο ενός ιστορικού δημιουργού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/09/2025

Σεπτέμβριος στο Σπίτι του Ελύτη: Τι θα δούμε αυτόν το μήνα στην Πλάκα

Δείτε εντός τις δράσεις που θα κάνουν τον Σεπτέμβριο καλύτερο μέσα από μουσική και ποίηση.

"Fire Spirits": Τα ανεκπλήρωτα όνειρα μπορούν να μας στοιχειώσουν

Ένα νέο ομαδικό πρότζεκτ στον χώρο του Haus N.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (8-14/9)

Τα εικαστικά πρότζεκτ που σημειώνουμε για τις επόμενες μέρες.

Κωνσταντίνος Αγγελάκης: "Το Φεστιβάλ Βιβλίου υπενθυμίζει ότι η ανάγνωση είναι ακόμα απαραίτητη στην εποχή μας"

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκδοτών Βιβλίου, που διοργανώνει το 53ο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Πεδίον του Άρεως, μας μιλά για τα προβλήματα του κλάδου, την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και τον λόγο που επιλέχθηκε ως φετινή θεματική το παιδί και η φιλαναγνωσία.

"One Year Later": Μελετώντας το αμετάκλητο πέρασμα του χρόνου

Τρεις καλλιτέχνες εγκαινιάζουν τη νέα σεζόν στην γκαλερί Alma.

Μαρία Κάλλας, Μέριλιν Μονρό και Τσάρλι Τσάπλιν σε μία εντυπωσιακή pop art έκθεση

Εμβληματικές μορφές πρωταγωνιστούν στα έργα του Μάνου Ιωαννίδη.