"Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3": Μια εικαστική διερεύνηση των μεθόδων οχύρωσης και καταφυγίου

Μια ομάδα καλλιτεχνών παρουσιάζουν τα έργα τους στη γκαλερί «έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου», στο πλαίσιο του τρίτου μέρους της εικαστικής σειράς «Σβάρτσβαλντ».

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Η αίθουσα τέχνης "έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου", παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο "Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3".

Οι Κώστας Τσώλης και Νίκος Παπαδημητρίου μετά τα Σβάρτσβαλντ 1 και 2 στα Καλύβια Αττικής και στο Ηράκλειο Κρήτης αντίστοιχα, παρουσιάζουν την 3η εκδοχή του Σβάρτσβαλντ. Αυτή τη φορά με διευρυμένο σχήμα καλούν τον αρχιτέκτονα  Κωνσταντίνο Ζβε και τον εικαστικό Παντελή Χανδρή να συνεπικουρήσουν στους άξονες καταφυγίου – οχύρωσης - καμουφλάζ.

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Από τα πεδία κυνηγιού με τις διαφορετικές διατυπώσεις των δυο εικαστικών, τις εικόνες τροπαίων, τον διάλογο επάνω στους άξονες, θύτης – θύμα - θήραμα, εξουσία – επικράτηση - κυριαρχία και σχέση ανθρώπου - άγριου ζώου στην 3η αυτή εκδοχή η εικαστική διερεύνηση επικεντρώνεται σε πρακτικές και μεθόδους κάλυψης – απόκρυψης, θωράκισης - οχύρωσης και καταφυγίου.

Ο Παπαδημητρίου παρουσιάζει 2 τσιμεντένια γλυπτά "bunkers” καθώς και ζωγραφικά έργα - ασκήσεις εστιασμένα σε εκδοχές ψηφιακής παραλλαγής, η οποία χρησιμοποιείται σε στολές, οχήματα, άρματα, πλοία ή αεροσκάφη. Η "pixelized” ψηφιακή εκδοχή παραλλαγής εφαρμόζεται πλέον σαν χρωματικό μοτίβο από στρατούς χωρών σαν καμουφλάζ με σκοπό να μπερδεύει τις κάμερες των κατασκοπευτικών δορυφόρων. Ο Κωνσταντίνος Ζβες μεταστρέφει χαρακτηριστικά της ακατοίκητης αρχιτεκτονικής του πολέμου και της οχύρωσης σε μια σειρά αντικειμένων- προπλασμάτων που χρησιμοποιούν το καμουφλάζ ως μία πομπώδη μεταμφίεση.

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Ο Κώστας Τσώλης παρουσιάζει στην έκθεση έργα με αναφορές σε τρεις εποχές και τις ανά περιόδους διαφορετικές χρήσεις των καταφυγίων. Τα έργα αφορούν τις πρακτικές στα στρατιωτικά καταφύγια της Βέρμαχτ στο Ζόσσεν καθώς και του Σοβιετικού στρατού την περίοδο από το 1937 έως το 1994, έναν οδηγό του 1962 του Τσακ Γουέστ και μια διαφημιστική αφίσα από το διαδίκτυο πιο σύγχρονης περιόδου. Τα επιτοίχια αυτά έργα πραγματεύονται την σχέση ιστορίας και δημοσιευμένης εικόνας.    

Ο Παντελής Χανδρής το 2011 παρουσίασε το "Καταφύγιο της Αλίκης" μια τσιμεντένια αρχιτεκτονική μακέτα ενός bunker, ενός κατακόρυφου δαιδαλώδους  ριζωματικού χώρου με δωμάτια και διαδρόμους που τα συνδέουν, χώρου εμβύθισης, αναζήτησης και εντοπισμού του Εαυτού. Η τρισδιάστατη αυτή κατασκευή συνοδευόταν  από τρία ανάγλυφα, "Αξονομετρικά 1,2,3” τα οποία παρουσιάζει στο Σβάρτσβαλντ 3. Τα επιτοίχια αυτά έργα εμφανίζουν κάποιες πληροφορίες για τη χωρική διαρρύθμιση αυτού του καταφύγιου, με το είδος της πληροφορίας να ποικίλει από την εγχάρακτη σχεδίαση ενός  ελάχιστου ίχνους - υπαινιγμού στην αναγλυφότητα- έως τις μεγαλύτερες εσώγλυφες και εξώγλυφες μετατοπίσεις της επιφάνειας.

Εγκαίνια: 27/9 (7 μ.μ.)

Info: έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου | 27/9-29/10 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 12-8 μ.μ., Τετ.: 12-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έκφραση «Γιάννα Γραμματοπούλου»

Βαλαωρίτου 9Α, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τρεις σταθμοί στη νεοελληνική ποίηση παρέα με τον πεζογράφο Κώστα Βούλγαρη

Η δράση περιλαμβάνεται στον νέο κύκλο διαλέξεων του Επιγραφικού Μουσείου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

Κυριακάτικα εικαστικά ραντεβού στην Πλάκα

Η δράση "Πνοή Τέχνης" ενώνει τον κόσμο της τέχνης με εκείνον της φύσης.

Τα masterclasses του Μουσείου Μαρία Κάλλας επιστρέφουν τον Νοέμβριο

Εξειδικευμένα σεμινάρια στις παραστατικές τέχνες.

Βροντές κι αστραπές στη Roma Gallery: Ο Κωστής μετατρέπει τον ηλεκτρισμό σε σύγχρονη τέχνη

Με αφορμή τη νέα του έκθεση "Μπλε Αλφάβητο", μιλήσαμε με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την εμμονή του με τους κεραυνούς και πώς τα έργα του είναι μια απόπειρα να έρθουμε πιο κοντά στη φύση.

Το Μουσείο Γουναρόπουλου αναζητά ποια είναι η προϊστορία και η καταγωγή μας

Μία έκθεση σύγχρονης τέχνης με έναυσμα το έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου.

Αφιέρωμα για τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Αντωνακάκη στο Μουσείο Μπενάκη

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες αρχιτέκτονες.