Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς παρουσιάζει το πρώτο της NFT

Ένα έργο-φόρο τιμής στον πατέρα της και τους ήρωες του Web3.

Μαρίνα Αμπράμοβιτς Madamefigarogr

Στις 25 Ιουλίου 2022, στις 5 ώρα Ελλάδας, η καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς κυκλοφόρησε το πρώτο της έργο με τη μορφή NFT στο blockchain Tezos. Πρόκειται για το The Hero 25FPS που αποτελεί την ψηφιακή μεταφορά ενός από τα πιο προσωπικά και αυτοβιογραφικά έργα της, που την παρουσιάζει στωικά ντυμένη στα μαύρα, καβάλα σε λευκό άλογο και κρατώντας μια μεγάλη λευκή σημαία.

" Ο Ήρωας γυρίστηκε το 2001, περίπου την εποχή του θανάτου του πατέρα μου", εξηγεί η ίδια. "Ήταν ένας εθνικός ήρωας από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ήθελα να του κάνω ένα φόρο τιμής". Το πρώτο NFT drop της Αμπράμοβιτς γίνεται σε συνεργασία με το Cultural Institute of Radical Contemporary Art (Circa), το οποίο αυτοπροσδιορίζεται ως "μια ψηφιακή πλατφόρμα τέχνης και πολιτισμού με σκοπό". Με την αφορμή αυτή, το The Hero θα προβάλλεται σε οθόνες σε Λονδίνο, Σεούλ, Μιλάνο, Βερολίνο, Ιαπωνία και Νέα Υόρκη, στις 20:22 τοπική ώρα κάθε βράδυ για τρεις μήνες.

"Όταν ο Τζόσεφ Ο Κόνορ (καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Circa) με προσκάλεσε να συμμετάσχω στο Circa 2022, σκέφτηκα αμέσως το The Hero γιατί αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε έναν Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Καταστρέφουμε τον πλανήτη μας, το πραγματικό μας σπίτι, τη Γη, και υπάρχουν τόσοι πόλεμοι που γίνονται στον κόσμο. Χρειαζόμαστε ήρωες", σχολιάζει η ίδια. "Δεν ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε ένα NFT... ήταν έκπληξη", συνεχίζει η καλλιτέχνις, όπως αναφέρει το wallpaper.com.

"Όπως με όλες μου τις δημιουργίες, το κοινό είναι αυτό που ολοκληρώνει τη δουλειά. Σ' αυτή την πρώτη μου παράσταση στο blockchain το κοινό καλείται να συλλέξει είτε ένα μεμονωμένο πλαίσιο (εικόνα .jpg) είτε μια ακολουθία καρέ (.gif). Ο κόσμος θα αποφασίζει πόσο από την κίνηση και την εμπειρία θέλουν να έχουν".

Παλαιότερα, η Αμπράμοβιτς είχε εκφράσει τον σκεπτικισμό της για τα NFT. Σήμερα όμως δείχνει να τα αποδέχεται και να συγκρίνει με τα βίντεο και τις περφόρμανς που, όταν ξεκίνησαν ως νέα καλλιτεχνικά μέσα, αντιμετώπισαν δύσπιστες κριτικές. "Όταν ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε στο άυλο, οι γκαλερί και τα μουσεία δεν μπορούσαν να πουλήσουν τίποτα επειδή δεν υπήρχε κάτι να πουλήσουμε", λέει. Για το λόγο αυτό, η καλλιτέχνις δήλωσε ότι θα δωρίσει ένα ποσοστό των εσόδων από τα NFTs του "Hero Grants", σε άτομα που εργάζονται στο Web3 προκειμένου να υποβάλουν ιδέες "που κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο, πιο όμορφο μέρος". Όπως αναφέρει στον ιστότοπο του Circa "θέλω να δω τι άλλες ιδέες έχουν οι άνθρωποι σε αυτόν τον χώρο για να βοηθήσουν στη διάσωση του πλανήτη μας. Όσοι επιδείξουν ηρωικό όραμα θα λάβουν επιχορήγηση τους επόμενους μήνες. Είναι ο μικρός μου τρόπος να συνεισφέρω σε αυτό το μέλλον”.

Πηγή: Madamefigaro.gr 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.