Τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις διερευνούν τοπικές αφηγήσεις στις Σπέτσες

Η έκθεση «History of Absence» φιλοξενείται στο Αναργύρειο & Κοργιαλένιο Ίδρυμα και πραγματοποιείται στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών στην Ελλάδα από το AMA House.

Malvina Panagiotidis The wings keep spreading and yet are never wings, copper, dimensions variable, 2022, commissioned by contemporary art centre 40mcube (Rennes) in collaboration with Callirhoë

Ολοκληρώνοντας ακόμα ένα ετήσιο, διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών στην Ελλάδα, το AMA House στεγάζει στο εμβληματικό "Αναργύρειο & Κοργιαλένιο" –πρώην οικοτροφείο αρρένων – στις Σπέτσες την έκθεση History of Absence σε επιμέλεια της Ελίνας Αξιώτη. Στην έκθεση συμμετέχουν με νέα έργα τους η Agata Ingarden, η Μαλβίνα Παναγιωτίδη και η Chloé Royer.

Συνεχίζοντας στο ίδιο γενικό πλαίσιο που τέθηκε από την περσινή έκθεση του προγράμματος, με τίτλο: Tactile Ghost η οποία παρουσίασε έργα της Εύας Παπαμαργαρίτη και του Μάριου Σταμάτη, το φετινό ερευνητικό πρόγραμμα της έκθεσης οργανώνει μια εναλλακτική ιστορική σπουδή που αναφέρεται σε τοπικές αφηγήσεις και μικρές εναλλακτικές κοσμολογίες. Σε μόνιμο διάλογο με το τοπικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσεται, το History of Absence επιχειρεί να ανιχνεύσει σκοτεινές πτυχές της Ιστορίας, διερευνώντας τρόπους αποδόμησης κυρίαρχων αφηγήσεων.

Malvina Pnagiotidis Where the stream divides I, blown glass, paraffin wax, pigment, wick, metal, 220 x 124 x 115 cm, 2019, courtesy of the artist and Rodeo Gallery
Malvina Pnagiotidis Where the stream divides I, blown glass, paraffin wax, pigment, wick, metal, 220 x 124 x 115 cm, 2019, courtesy of the artist and Rodeo Gallery

Τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις παρουσιάζουν μέσα από προσωπικές αναγνώσεις των δημιουργών τους, τρεις ιστορίες βασισμένες σε τοπικές αφηγήσεις, οι οποίες λειτουργούν ως ερμηνευτικά εργαλεία για να εκφράσουν μη ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις σχετιζόμενες με φεμινιστικές θεωρίες.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται στο έργο του Ιάννη Ξενάκη που υπήρξε οικότροφος στο ίδρυμα το οποίο στεγάζει την έκθεση, στον Σπετσιώτη Δημήτρη Κατσώρη, ταριχευτή, που κυνηγούσε στο γειτονικό δάσος και σε τοπικές αφηγήσεις σχετικές με τη Μέδουσα.

Εγκαίνια: 9/7 (7-10 μ.μ.)

Info: Αναργύρειο & Κοργιαλένειο Ίδρυμα, Σπέτσες | 9/7-11/9 

Λεζάντα φωτογραφίας εξωφύλλου: Malvina Panagiotidis The wings keep spreading and yet are never wings, copper, dimensions variable, 2022, commissioned by contemporary art centre 40mcube (Rennes) in collaboration with Callirhoë

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Το άσυλο, ο Άγνωστος Στρατιώτης και η Εθνική Kαρτερία: πόσες ματαιώσεις αντέχεις;

Το βιβλίο της Ειρήνης Βλάχου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αντίποδες έρχεται σε μια στιγμή συλλογικής ματαίωσης των αξιών του δυτικού πολιτισμού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
19/11/2025

"O θεός του δάσους": Ένα νέο θρίλερ από τις εκδόσεις Ίκαρος

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί το αγωνιώδες μυθιστόρημα της Λιζ Μουρ, που ξεκινά από την εξαφάνιση ενός μικρού κοριτσιού από την κατασκήνωση όπου βρισκόταν.

Μια έκθεση "Χωρίς συνοχή" ανοίγει στην Κηφισιά

Ο Μηνάς Σεμερτζιάν αφήνει στην άκρη τη θεματική συνέπεια και εστιάζει στη διαδικασία της ζωγραφικής.

Το "Golden Lies" διερευνά τη "Χρυσής Εποχής της Εικόνας"

Η έκθεση ζωγραφικής της καλλιτέχνιδας Eleana Comfu θα διαρκέσει τρεις μόνο ημέρες.

Ξεφυλλίζοντας τη "Διαθήκη του Φιντέλ"

Η συλλογή από επιλεγμένα κείμενα του εμβληματικού επαναστάτη Φιντέλ Κάστρο Ρους κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ταξιδευτής.

"H πολιτική επέστρεψε στους δρόμους": Μια σειρά συζητήσεων για τον δημόσιο χώρο στο Tavros

Το πρότζεκτ εξετάζει τις σχέσεις δημόσιου χώρου, νόμου, καταγραφής, μνήμης και εδάφους.

"Ίχνη παρουσίας": Νέα έκθεση στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Ο Γιάννης Γκόγκος παρουσιάζει έργα που προσεγγίζουν τη ζωγραφική ως πεδίο στοχασμού και εσωτερικής αναζήτησης.