Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο

Σαράντα μορφές στήνουν χορό στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. «Χορεύουμε για να υπενθυμίσουμε την ευφυή βλακεία, τη βλακώδη ευφυΐα», λέει ο καλλιτέχνης.

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο

Άλλες με πολύχρωμες πλισέ φούστες και φαντεζί μαλλιά, άλλες με λαχανικά ή φρούτα για χέρια κι άλλες σαν καρικατούρες, μάσκες και ξόανα ή σιέλ αρχαίες κόρες και τραγέλαφοι σάτυροι, οι σαράντα περίπου μορφές που προσγειώθηκαν στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στήνουν έναν ειρωνικό, αστείο κι αυτοστοχαστικό-για-τον-δυτικό-πολιτισμό χορό με την εικαστική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου. Το «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» προέκυψε χάρη στη σύμπραξη Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και οργανισμού ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο του προγράμματος Έργο στην Πόλη 2020, και σημαίνει την έναρξη του καλοκαιρινού φεστιβάλ της πόλης, με εγκαίνια στις 5 Ιουνίου.

O χορός του Διονύση Καβαλλιεράτου συνδέεται άμεσα με τους τύπους, τις τελετουργίες και την κινησιολογία του αρχαίου δράματος. Οι μορφές της in situ εγκατάστασης είναι τοποθετημένες πάνω στην κεντρική σκηνή, σε διαφορετικά ύψη κι επίπεδα, αλλά όλες κοιτούν προς το κέντρο του εμβληματικού αρχαίου θεάτρου, προτάσσοντας τα χέρια εν είδη κυκλικού χορού. Ετερόκλιτα στοιχεία αναδύονται στο αλλόκοτο χορευτικό σύνολο, τόσο ως προς το στιλ και τα υλικά των μορφών (από χαλκό και πηλό έως καθρέφτη) όσο κι ως προς τις αναφορές που υπαινίσσονται: σαν περίεργα τέκνα του δυτικού πολιτισμού, τα γλυπτά επικοινωνούν με την προϊστορία και την αρχαιότητα, την μοντέρνα τέχνη και την μαζική κουλτούρα, τη λαϊκή τέχνη και το σουρεαλισμό που ενέχει η πανσπερμία της παγκοσμιοποίησης.

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 1

«Χορεύουμε για να υπενθυμίσουμε την ευφυή βλακεία, τη βλακώδη ευφυΐα», λέει ο καλλιτέχνης, καθώς κεντρικές ιδέες του έργου –μαζί με τη χρήση του (μαύρου) χιούμορ ως απάντηση στη φορτισμένη περίοδο που διανύουμε– είναι η σημασία της κοινότητας, της συντροφικότητας, της φιλίας, του γέλιου, της χειρονομίας και τις σωματικής έκφρασης.

i «Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης» | Ωδείο Ηρώδου Αττικού | 5/6-3/7 | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε εδώ τις πρώτες φωτογραφίες

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 2
Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 3

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 4

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 5

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 6

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 7

Πρώτες φωτογραφίες από την εγκατάσταση του Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο - εικόνα 8

© φωτογραφιών: Natalia Tsoukala

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Το εικαστικό σύμπαν της Λυδίας Δαμπασίνα στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων

Το "Red Line, Κόκκινη γραμμή, Ligne rouge" έχει ήδη ανοίξει για το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

Χαρακτικά δημιουργών μιας άλλης γενιάς συνομιλούν με έργα σύγχρονων καλλιτεχνών στο Electra Art Space

Ο παράλληλος χώρος της Γκαλερί Σκουφά εγκαινιάζει μία νέα έκθεση λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Μια έκθεση ζωγραφικής στο πνεύμα των γιορτών

Η ζωγράφος Εβίτα Κανέλλου δημιουργεί έργα γεμάτα ελπίδα και αισιοδοξία.

Ιστορίες φωτός και αγάπης με αφηγήτρια τη Σάσα Βούλγαρη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Στις ιστορίες φωτός και αγάπης με αφηγήτρια τη Σάσα Σταμάτη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη θυμόμαστε πως τα παραμύθια έφτασαν ως εμάς.

ΕΜΣΤ: Παράλληλες δράσεις για την έκθεση "Θαλασσόκαμπος"

Ειδικές προβολές και μία ξενάγηση με αφορμή την ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης.

Η Catwoman, η Maleficent και άλλοι αγαπημένοι χαρακτήρες σε μια έκθεση για τα όρια καλού-κακού

Την αμφιθυμία ανάμεσα στο καλό και το κακό μελετά ένας Ισπανός καλλιτέχνης.

ΥΠΠΟ: Νέα αφετηρία για τα μουσεία του 21ου αιώνα

Υποδομές, εργαλεία και διαδικασίες ώστε τα μουσεία να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του σήμερα και στις προσδοκίες του αύριο.