Ανοίγει το ΕΜΣΤ: Ένας μήνας δοκιμαστικής λειτουργίας από 24 Φεβρουαρίου

Στην «Ανοιχτή Συζήτηση για τον Πολιτισμό» που οργάνωσε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοινώθηκε η είδηση, καθώς και μερικές ακόμη.

Ανοίγει το ΕΜΣΤ: Ένας μήνας δοκιμαστικής λειτουργίας από 24 Φεβρουαρίου

Στο εργοτάξιο της Εθνικής Πινακοθήκης έκαναν ποδαρικό την περασμένη Τετάρτη (5/2) περισσότεροι από πεντακόσιοι άνθρωποι, καλλιτέχνες, επικεφαλείς ιδρυμάτων και φορέων, επίτιμοι προσκεκλημένοι και απλοί πολίτες, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για μια «Ανοιχτή Συζήτηση για τον Πολιτισμό» με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη πλάι στον πρόεδρο του Ιδρύματος Αντρέα Δρακόπουλο, όταν ανακοινώθηκε η τελική ημερομηνία δοκιμαστικής λειτουργίας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και το ακροατήριο ξέσπασε σε χειροκρότημα.

Στις 24 Φεβρουαρίου ανοίγει τις θύρες του τελικά το πολύπαθο μουσείο της πρωτεύουσας με την μεταβατική διεύθυνση που έχει αναλάβει –ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Αντωνακάκης με την ιστορικό τέχνης-επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα– και πρόκειται να μείνει ανοιχτό για ένα μήνα δοκιμαστικής λειτουργίας με ελεύθερη είσοδο. Σε αυτή την περίοδο θα είναι επισκέψιμο από μαθητές και κατοίκους της περιοχής του ΦΙΞ ώστε να ελεγχθούν όλες οι λεπτομέρειες, ενώ η κανονική του λειτουργία παραμένει προγραμματισμένη για το τέλος του 2020, όπως είχε ανακοινωθεί από τον περασμένο καλοκαίρι. Πράγματι, οι εκκρεμότητες του μουσείου απαλείφονται μία-μία, ύστερα και από τις νομικές τροποποιήσεις που έγιναν τον περασμένο μήνα αλλά και την έκτακτη επιχορήγηση που είχε δοθεί στο τέλος του 2019.

«Η δωρεά των 3 εκατ. του ΙΣΝ “ξεκλείδωσε” τα 44 εκατ. που είχαν ήδη δοθεί από το ελληνικό Δημόσιο για το έργο», σημείωσε η Υπουργός στην εκδήλωση, υπογραμμίζοντας τη ζωτικής σημασίας συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για την προώθηση βαρυσήμαντων κινήσεων στον πολιτισμό. Για το σύνολο των ζητημάτων που θα προκύψουν προς επίλυση παραμένει αρμόδιος ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, γενικός γραμματέας σύγχρονου πολιτισμού.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, επιβεβαιώθηκε το άνοιγμα της Εθνικής Πινακοθήκης στις νέες εγκαταστάσεις (για το οποίο επίσης στάθηκε σωτήρια η δωρεά 13 εκατ. του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος), στις 25 Μαρτίου του 2021: στο πλαίσιο εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση θα γίνουν τα «προ-εγκαίνια», όπως χαρακτηρίστηκαν από τη διευθύντρια Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα. Επίσης αναφέρθηκε η εμπλοκή του Ιδρύματος στην ανακαίνιση του Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης, στο Μουσείο Ολοκαυτώματος Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη που θα εγκαινιαστεί το 2024 καθώς και στους «Δεσμώτες», τους 79 ανθρώπινους σκελετούς-ευρήματα από ομαδική ταφή που αποκαλύφθηκαν στο Φάληρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια έκθεση design στον Κεραμεικό που αξίζει να δεις

Η επιμελήτρια του "The Monsters I Live With" μάς εξηγεί γιατί αξίζει να ανακαλύψεις το ομαδικό πρότζεκτ στον πρώτο όροφο του "Proveleggios".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

Άρωμα Ελλάδας στη18η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης

Ένα ταλαντούχο καλλιτεχνικό δίδυμο συμμετέχει στη φετινή διοργάνωση.

Μπορεί η φωτογραφία και τα παραμύθια να θεραπεύσουν; Ένα βιβλίο λέει "ναι"

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αγγελάκη το βιβλίο των ψυχολόγων Ελένης Παπαδοπούλου και Νίκου Κουραβάνα "Φωτογραφοθεραπεία και Παραμυθοθεραπεία".

Παράλληλες δράσεις για την έκθεση "Takis 1∞" στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Μουσικά events, προβολές και διαδραστικές ξεναγήσεις έρχονται στο μουσείο.

Η "The pleasure principle" ξεδιπλώνεται στο Hyper Hypo

Το νέο φωτο-βιβλίο του εικαστικού καλλιτέχνη René Habermacher αφηγείται το παρθενικό ταξίδι ενός καϊκιού στην Ανάφη και παρουσιάζεται προσεχώς στο Hyper Hypo, μαζί με σχετική έκθεση φωτογραφίας και έργων τέχνης.

Όλα τα βιβλία που αναμένουμε από τη Διόπτρα μέχρι το τέλος του 2025

Από μεταφρασμένη πεζογραφία με κάτι από Νόμπελ, μέχρι αστυνομικά, Καβάφη, Έσε και φιλοσοφία, αυτοί είναι οι τίτλοι για ενήλικες που έρχονται ως τέλος Δεκέμβρη.

"all aboard": Απογειωνόμαστε με τη νέα έκθεση στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Η πόλη γίνεται το επίκεντρο ενός τολμηρού καλλιτεχνικού εγχειρήματος.