Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project

To «Σχεδία home», το ολοκαίνουργιο σπίτι του γνωστού περιοδικού δρόμου, άνοιξε τις πόρτες του και εμείς γνωρίσαμε από κοντά τους ανθρώπους που δίνουν ζωή στο ευχάριστο χώρο.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project

Σε μια από τις πιο όμορφες γειτονιές της Αθήνας βρίσκεται πλέον το «σπίτι της Σχεδίας», «Σχεδία home», ένας χώρος ιδανικός για καφέ και φαγητό όλες τις ώρες της ημέρας. Φτάνοντας στο σταυροδρόμι Κολοκοτρώνη και Νικίου το πρώτο πράγμα που παρατήρησα πριν μπω στο εσωτερικό του ιστορικού κτιρίου ήταν κάποιες προθήκες με κοσμήματα και εικαστικές δημιουργίες που είχαν φτιάξει πωλητές από παλιά τεύχη του περιοδικού δρόμου που είχαν μείνει απούλητα… Φαίνεται ότι τίποτα δεν πάει χαμένο σε αυτό το πολύπλευρο project αλληλεγγύης.

To «Σχεδία home» αποτελείται από τέσσερις ορόφους, στο πατάρι βρίσκουμε τα εργαστήρια του «σχεδία αρτ», στον πρώτο όροφο τα γραφεία της δομής, στο ισόγειο το πωλητήριο-εκθετήριο «σχεδία αρτ», μαζί με το καφέ-μπαρ και εστιατόριο και στο υπόγειο την κουζίνα, στην οποία εργάζονται αποκλειστικά πρώην πωλητές της «Σχεδίας», που με τη βοήθεια του σεφ Λευτέρη Λαζάρου –ο οποίος έχει επιμεληθεί το μενού!- και των συνεργατών του βοηθούν τους μαθητευόμενους μάγειρες να προετοιμάσουν το φαγητό.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project - εικόνα 1
Φωτογραφία: Γαβριήλ Παναδιώτης

Μπαίνοντας στο ισόγειο του «Σχεδία home» άρχισα να παρατηρώ το χώρο γύρω μου, που ήταν γεμάτος από dο-it-yourself χρηστικά αντικείμενα, από τα τραπέζια μέχρι και το ταβάνι του κτιρίου, στο οποίο μάλιστα είναι κρεμασμένα 43 χάρτινα σπιτάκια, όσοι και οι πωλητές της σχεδίας που κατάφεραν να φύγουν από το δρόμο και βρήκαν το δικό τους σπίτι (και οι οποίοι ελπίζουμε να αυξηθούν σύντομα). Όντας απόλυτα εναρμονισμένο με τις ανάγκες της εποχής, τα εκθέματα του «Σχεδία αρτ» χρησιμοποιούν απούλητα τεύχη ως πρώτη ύλη για αντικείμενα υψηλής αισθητικής.

Στην πραγματικότητα από τη πρώτη στιγμή που μπαίνεις μέσα στο κτίριο καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα χώρο, με υψηλή κοινωνική ευαισθησία και ανθρωπιά, ο οποίος είναι προσβάσιμος σε άτομα με κινητικά προβλήματα –όπως θα έπρεπε να γίνεται παντού. Ειδικότερα, η πρόσβαση γίνεται με μία ράμπα κατάλληλη για αναπηρικά αμαξίδια, ενώ υπάρχουν υπερυψωμένα τραπέζια για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ. Αλλά και ο πάγκος του μπαρ, κοντά στο πωλητήριο, είναι χαμηλότερος για την απαραίτητη οπτική επαφή του πελάτη με τον εργαζόμενο. Παράλληλα, για τους επισκέπτες με προβλήματα όρασης υπάρχουν τα μενού και σε ηχητική μορφή με τη χρήση smartphone. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί όσο το δυνατόν μικρότερη χρήση πλαστικού, με τις συσκευασίες take away να μην είναι από πλαστικό περιορίζοντας έτσι τη χρήση μη βιοδιασπώμενων υλικών.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project - εικόνα 2

Παρατηρώντας τον χώρο και θέλοντας να κατανοήσω καλύτερα τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί, συνομίλησα μαζί τους και έμαθα τις δικές τους ιστορίες. Ιστορίες που αν και ακούμε γύρω μας, συχνά επιλέγουμε να κλείνουμε τα αυτιά μας. Μια από αυτές τις ιστορίες είναι αυτή του Νίκου, που αν και κατασκευαστής λιμανιών, στην αρχή της οικονομικής κρίσης έχασε τη δουλειά του και η ζωή του άλλαξε 180 μοίρες. Βέβαια, παρά τις δυσκολίες που έζησε μπήκε στη «Σχεδία», κατάφερε να ξανασταθεί στα πόδια του και να πάει στο δικό του σπίτι, χωρίς να χάσει την ελπίδα του.

Αυτό που έμεινε χαραγμένο στη μνήμη μου είναι η αισιοδοξία, που είχαν όλοι οι εργαζόμενοι. Άνθρωποι, που παρά τις δυσκολίες, βρήκαν τη δύναμη και δεν τα παράτησαν και μέσα από τις ιστορίες τους θυμίζουν την ανάγκη όλων μας για σεβασμό και μια αξιοπρεπή ζωή.

i«Σχεδία Home», Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2, Αθήνα | Ώρες λειτουργίας: 08:00 - 03:00 | Το σημείο λιανικής διάθεσης αντικειμένων «σχεδία αρτ» θα λειτουργεί ώρες εμπορικών καταστημάτων | Πληροφορίες: 213 0231220 | www.shedia.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Γιώργο Στριφτάρη, είναι η απενοχοποίηση του γυμνού πολιτική πράξη;

Ο φωτογράφος που τιμά το φετινό Queer Con (12-14/9, Ελληνοαμερικανική Ένωση), μας μιλά για το κίνητρο που τον οδήγησε στην τέχνη αυτή, το αντρικό γυμνό, την πραγματικότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ στην Ελλάδα και τη θητεία του σε δύο γνωστά γκέι περιοδικά.

Το Επιγραφικό Μουσείο συμμετέχει στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Η φετινή θεματική αφορά τη σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον.

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συζητά για τον πολιτισμό στον 21ο αιώνα

Η συζήτηση γίνεται στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 130 χρόνια προσφοράς του θεάτρου.

"Sacred or Monsters": Μήπως τελικά έχουμε παρεξηγήσει τα τέρατα;

Μία ομαδική έκθεση επαναπροσδιορίζει την έννοια του "τερατώδους".

Το graphic novel για τη ζωή του Θανάση Βέγγου στο 53ο Φεστιβάλ Βιβλίου

Με αφορμή το graphic novel "ΘΒ – Η γαλέρα της ζωής μου", οι δημιουργοί του Θανάσης Πέτρου και Σπύρος Δερβενιώτης συναντούν τους Φοίβο Δεληβοριά, Ισαβέλλα Μαυράκη και Ανδρόνικο Τζιβλέρη.

Ο Αλέξανδρος Σιμόπουλος χαρτογραφεί όλες τις παραλίες όπου έχει αποκοιμηθεί

Η έκθεση "Every beach I have ever slept in" αντιμετωπίζει την παραλία ως πεδίο ενσώματης μνήμης και αισθητηριακής πολιτικής.