Novoville: Μια εφαρμογή που λύνει τα χέρια σε κάθε δημότη της Αθήνας

Διαχειρίζεται αυτόματα τα αιτήματα των πολιτών, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, εξασφαλίζει τη διαφάνεια και δίνει φωνή στο δημότη. Βρεθήκαμε στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του νέου ψηφιακού εργαλείου.

Novoville: Μια εφαρμογή που λύνει τα χέρια σε κάθε δημότη της Αθήνας

Την τελευταία εξαετία ύστερα από την επαναλειτουργία της, η τηλεφωνική γραμμή 1595 αποτελούσε τη μοναδική κεντρική προμετωπίδα του Δήμου Αθηναίων για την εξυπηρέτηση των δημοτών. Αναφορές για μικρά και μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας στις γειτονιές του κέντρου –από σπασμένα παγκάκια, χαλασμένες λάμπες ή λακκούβες στους δρόμους που προέκυπταν μέχρι περιπτώσεις αστέγων σε ακραίες καιρικές συνθήκες– μπλέκονταν μαζί με ερωτήσεις για γραφειοκρατικές διαδικασίες, απορίες γενικού τύπου αλλά και αιτήματα που δεν άπτονταν καν στις αρμοδιότητες του δήμου ή των δημοτικών φορέων. Ο δύσκολα διαχειρίσιμος όγκος παρέμενε αφανής στους πολίτες και ταυτόχρονα ήταν αδύνατη η ενημέρωσή τους για την εξέλιξη των αιτημάτων που είχαν υποβάλλει.

Αυτό πλέον αλλάζει με το νέο ψηφιακό εργαλείο που έχει στα χέρια του ο Δήμος Αθηναίων: την εφαρμογή Novoville. Πρόκειται για μια ανοιχτή πλατφόρμα διάδρασης και ενεργοποίησης πολιτών που αναλαμβάνει την υποβολή αιτημάτων, κρατά ενήμερους τους δημότες και παράλληλα προσφέρει χρήσιμα ποσοτικά δεδομένα για το δήμο. «Για πρώτη φορά η Αθήνα έχει στη διάθεση της ένα κοινό σημείο αναφοράς των ζητημάτων της πόλης», ανέφερε ο δήμαρχος Γιώργος Καμίνης στην αρχή της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την περασμένη Τετάρτη (27/3), στο κυλινδρικό αρχιτεκτόνημα του Innovathens, «είναι ένα είδος λογοδοσίας και διαφάνειας στην πράξη, μια και όλα είναι πλέον προσβάσιμα, και οι πολίτες έχουν τρόπο να ακουστεί η φωνή τους».

Novoville: Μια εφαρμογή που λύνει τα χέρια σε κάθε δημότη της Αθήνας - εικόνα 1

Ύστερα από ένα πιλοτικό διάστημα που έτρεξε η εφαρμογή στο Δήμο Αθηναίων και κυκλοφόρησε σε αρκετούς πρώτους χρήστες στόμα με στόμα, εγκαινιάζεται πλέον επίσημα η πορεία της, φιλοδοξώντας να συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζεται ο πολίτης σε ένα ηλεκτρονικό σημείο. Πρώτον και κυριότερον, απλοποιείται και αυτοματοποιείται η διαδικασία υποβολής αιτημάτων. Μέσω του κινητού τηλεφώνου εντοπίζεται αμέσως η τοποθεσία του χρήστη και δημότες ή επισκέπτες του δήμου έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητα τους. Διαλέγοντας μια από τις διαθέσιμες κατηγορίες ανάλογα με το πού εμπίπτει το πρόβλημα (οδοποιία/ τεχνικές εργασίες, αδέσποτα, καθαριότητα, φωτισμός κοκ), ο χρήστης προσθέτει φωτογραφία και προαιρετικά μια σύντομη περιγραφή, πατάει «Αποστολή» και αυτομάτως μέσω τεχνητής νοημοσύνης το αίτημά του δρομολογείται στην αρμόδια υπηρεσία, κρατώντας τον ενήμερο σε κάθε στάδιο της εξέλιξης.

«Για πρώτη φορά η Αθήνα έχει στη διάθεση της ένα κοινό σημείο αναφοράς των ζητημάτων της πόλης», ανέφερε ο δήμαρχος Γιώργος Καμίνης, στην παρουσίαση της νέας εφαρμογής Novoville.

«Έτσι, εξοικονομείται χρόνος και χρηματικό κόστος για το Δήμο Αθηναίων, ενώ παράλληλα αυξάνεται η συμμετοχικότητα στους πολίτες· κάθε δημότης αισθάνεται συνυπεύθυνος για τις εξελίξεις στην περιοχή του και κατ’ επέκταση μειώνονται τα παράπονα», τόνισε στην αναλυτική του παρουσίαση ο Φώτης Ταλάντζης, CEO και συνιδρυτής της –βραβευμένης διεθνώς για την καινοτόμα φιλοσοφία της– Novoville, αναφερόμενος σε αλλαγές που έχουν προκύψει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις ύστερα από τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής (το κόστος για την υποδοχή ενός αιτήματος τηλεφωνικά υπολογίζεται στο 1,5 ευρώ).

Παράλληλα, είναι σημαντικό πως το νέο ψηφιακό εργαλείο κρατά ανοιχτά όλα τα δεδομένα: κάθε χρήστης έχει πρόσβαση τόσο σε κάθε αίτημα ξεχωριστά όσο και στο συνολικό αριθμό υποβολών που έχουν κατατεθεί, βλέποντας ποσοστιαία την εξέλιξή τους. «Μια κουλτούρα μέτρησης είναι χρήσιμη και πρακτικά, διότι αν γνωρίζουμε πόσος χρόνος χρειάστηκε για να λυθεί ένα πρόβλημα ή σε ποιό γεωγραφικό σημείο εντοπίζονται οι περισσότερες δυσλειτουργίες, ο δήμος μπορεί να επικεντρωθεί εκεί που υπάρχει ανάγκη προκειμένου να λύσει πιθανές αδυναμίες», συμπλήρωσε στη συνέχεια.

Novoville: Μια εφαρμογή που λύνει τα χέρια σε κάθε δημότη της Αθήνας - εικόνα 2

«Δεν πρόκειται απλά για μία εφαρμογή αναφοράς προβλημάτων που εμφανίστηκαν σε κάποια περιοχή της Αθήνας», σχολίασε από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Χαμπίδης, εντεταλμένος σύμβουλος της Δημοτικής Επιχείρησης ΔΑΕΜ, «ουσιαστικά, κλείνει ένας μεγάλος κύκλος μονόδρομης επικοινωνίας του δήμου με τον δημότη και ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο που χαρακτηρίζεται από την αμφίδρομη σχέση ανάμεσα σε αυτούς τους δύο πόλους». Πέρα από την αυτόματη διαχείριση των αιτημάτων, το Novoville παρέχει μια λίστα από χρήσιμα τηλέφωνα, παραθέτει συχνές ερωτήσεις με απλές και ευνόητες απαντήσεις, συγκεντρώνει όλες τις δράσεις του δήμου σε ένα ημερολόγιο (πολιτιστικές εκδηλώσεις, αθλητικά δρώμενα κοκ) και προωθεί έκτακτες ανακοινώσεις, ενώ δύναται να διεξάγει σύντομες διαβουλεύσεις. Μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων σε όλη τη λίστα επαφών που έχει στη διάθεσή της, η εφαρμογή μπορεί να στείλει ερωτηματολόγια με πέντε ερωτήσεις, προκειμένου να ζητήσει και να ποσοτικοποιήσει τη γνώμη των πολιτών σχετικά με κάποιο ζήτημα.

Ήδη από τα στοιχεία που έχουν προκύψει από την πιλοτική εφαρμογή, το Novoville δείχνει τη δυναμική του. Μέσα σε διάστημα πέντε μηνών, από τον περασμένο Οκτώβριο μέχρι το Μάρτιο, περισσότεροι από δεκαεννιά χιλιάδες δημότες κατέθεσαν περίπου είκοσι επτά χιλιάδες αιτήματα, από τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία έχει ολοκληρωθεί (ήτοι είκοσι δυόμισι χιλιάδες). Υπολογίζεται πως η ροή εργασιών βελτιώθηκε κατά 25% ενώ οι τηλεφωνικές κλήσεις για αιτήματα ή ενημέρωση των πολιτών μειώθηκαν κατά 35%. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο στίγμα του Δήμου Αθηναίων δείχνει ομοιόμορφη ανταπόκριση υπηρεσιών ανά δημοτικό διαμέρισμα, καθώς και υψηλή συγκέντρωση προβλημάτων στις κατηγορίες που αφορούν τη δημοτική αστυνομία και τις επιδιορθώσεις σε δημόσιο φωτισμό.

Novoville: Μια εφαρμογή που λύνει τα χέρια σε κάθε δημότη της Αθήνας - εικόνα 3

Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση της εφαρμογής ανήλθε σε είκοσι χιλιάδες ευρώ για το Δήμο Αθηναίων. Φυσικά, ο τετραψήφιος αριθμός εξυπηρέτησης δημοτών 1595 παραμένει, ενώ οι υπάλληλοι του δήμου έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα και ενημερώνουν το διαχειριστικό σύστημα του Novoville ύστερα από κάθε αίτημα που γίνεται τηλεφωνικά. Η εφαρμογή Νovoville είναι διαθέσιμη σε κινητά τηλέφωνα με λογισμικό Apple iOS και Google Android, και παρέχεται εντελώς δωρεάν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η "The pleasure principle" ξεδιπλώνεται στο Hyper Hypo

Το νέο φωτο-βιβλίο του εικαστικού καλλιτέχνη René Habermacher αφηγείται το παρθενικό ταξίδι ενός καϊκιού στην Ανάφη και παρουσιάζεται προσεχώς στο Hyper Hypo, μαζί με σχετική έκθεση φωτογραφίας και έργων τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/09/2025

Όλα τα βιβλία που αναμένουμε από τη Διόπτρα μέχρι το τέλος του 2025

Από μεταφρασμένη πεζογραφία με κάτι από Νόμπελ, μέχρι αστυνομικά, Καβάφη, Έσε και φιλοσοφία, αυτοί είναι οι τίτλοι για ενήλικες που έρχονται ως τέλος Δεκέμβρη.

"all aboard": Απογειωνόμαστε με τη νέα έκθεση στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Η πόλη γίνεται το επίκεντρο ενός τολμηρού καλλιτεχνικού εγχειρήματος.

Ένα immersive υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ έρχεται στην Ελλάδα

Η δημοφιλής έκθεση "Van Gogh: The Immersive Experience" κάνει στάση στην ελληνική πρωτεύουσα.

Ο Ρόμπερτ Λάνγκντον του 'Κώδικα Da Vinci' επιστρέφει με 'Το μυστικό των μυστικών'

Το νέο μυθιστόρημα του Νταν Μπράουν με πρωταγωνιστή τον καθηγητή συμβολογίας που έχουμε συνδέσει με τον Τομ Χανκς θα είναι σύντομα διαθέσιμο στα βιβλιοπωλεία από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

53ο Φεστιβάλ Βιβλίου: Μια μίνι ατζέντα με εκδηλώσεις των εκδοτικών

Δείτε εντός συγγραφείς που πρόκειται να υπογράψουν τα βιβλία τους και παρουσιάσεις για ενήλικες αλλά και τους μικρούς αναγνώστες.

53ο Φεστιβάλ Βιβλίου: Συνέχεια με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις

Από συζήτηση για κόμικς μέχρι μια αναδρομή στα παιχνίδια των αρχαίων Ελλήνων, αυτά είναι όσα μας περιμένουν στο Πεδίον του Άρεως το διήμερο 10-11 Σεπτέμβρη.