Mario Merz: «φτωχή» τέχνη με μαθηματική ακρίβεια

Η έκθεση «Mario Merz, Numbers are prehistoric» που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στις 22/10 συστήνει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό έναν από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες του κινήματος της arte povera.

Mario Merz: «φτωχή» τέχνη με μαθηματική ακρίβεια

Τι σχέση έχει η ακολουθία Fibonacci με την τέχνη; Πώς μπορεί ένας εικαστικός να συμβάλει στη λύση ενός μαθηματικού προβλήματος σχετικά με τον τρόπο αύξησης του πληθυσμού των κουνελιών;

Mario Merz: «φτωχή» τέχνη με μαθηματική ακρίβεια - εικόνα 1

Η έκθεση «Mario Merz, Numbers are prehistoric» που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στις 22/10 και διαρκεί ως το τέλος του χρόνου συστήνει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό έναν από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες του κινήματος της arte povera.

Mario Merz: «φτωχή» τέχνη με μαθηματική ακρίβεια - εικόνα 2

Σε επιμέλεια του Paolo Colombo, η έκθεση-επισκόπηση φιλοδοξεί να φωτίσει την πολυπρόσωπη πρακτική του Mario Merz. Ο τίτλος της έκθεσης, “Numbers are prehistoric”, προέρχεται από το βιβλίο του Mario Merz “I Want to Make a Book Right Now” (1989) και εκφράζει την ανάγκη που τον παρακίνησε να ασχοληθεί και να αφοσιωθεί στην τέχνη, την πολιτική, τη ζωή. Με αυτή τη φράση, ο καλλιτέχνης εννοεί ότι οι αριθμοί υπήρχαν πριν από την ιστορία και εξελίσσονται στο άπειρο παράλληλα με την εξέλιξη της γης και του σύμπαντος.

Mario Merz: «φτωχή» τέχνη με μαθηματική ακρίβεια - εικόνα 3

Η δουλειά του Merz εξερευνά την έννοια της φύσης ως μια ισχυρή, γενναιόδωρη και συνεχώς επεκτεινόμενη δύναμη, όπως εκφράζεται στις λογικές ακολουθίες του ιταλού μαθηματικού Leonardo Fibonacci (c.1175−c.1240). Γεννημένος στην Πίζα, ο Merz σπούδασε, μεταξύ άλλων, τα μοτίβα ανάπτυξης στη φύση και έλυσε ένα πρόβλημα αύξησης του πληθυσμού κουνελιών χρησιμοποιώντας αυτό που είναι γνωστό στο δυτικό κόσμο ως η «ακολουθία Fibonacci» (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233), στην οποία ο κάθε αριθμός είναι το άθροισμα των δύο προηγούμενών του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Πόσο ικανοποιημένοι είμαστε από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα;

Παρουσιάστηκε η πανελλαδική έρευνα με θέμα "Αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους αρχαιολογικούς χώρους και ο αντίκτυπός τους στο κοινωνικό σύνολο".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

"Crush": Ο Cronenberg και το στερεότυπο της γυναίκας "δίπλα" στο αυτοκίνητο

Η εικαστικός Bety Krňanská εμπνέεται από την εμβληματική ταινία του Καναδού σκηνοθέτη και δημιουργεί τη δική της αφήγηση για τη δυναμικότητα της γυναίκας.

"Cosmic Spectrum": Μία έκθεση για τη μεταμορφωτική εμπειρία του φωτός

Ένας διάλογος ανάμεσα στο πολύτιμο κόσμημα και τις εικαστικές τέχνες.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Κύπρου μπαίνει στην ψηφιακή εποχή

Μία σημαντική πρωτοβουλία από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Οι "Αινιγματικές παραλλαγές" τώρα και σε βιβλίο

Οι εκδόσεις Opera κυκλοφορούν το θεατρικό του Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ που είδαμε πρόσφατα με τον Γιάννη Μπέζο και τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη.

Το άσυλο, ο Άγνωστος Στρατιώτης και η Εθνική Kαρτερία: πόσες ματαιώσεις αντέχεις;

Το βιβλίο της Ειρήνης Βλάχου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αντίποδες έρχεται σε μια στιγμή συλλογικής ματαίωσης των αξιών του δυτικού πολιτισμού.

"O θεός του δάσους": Ένα νέο θρίλερ από τις εκδόσεις Ίκαρος

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί το αγωνιώδες μυθιστόρημα της Λιζ Μουρ, που ξεκινά από την εξαφάνιση ενός μικρού κοριτσιού από την κατασκήνωση όπου βρισκόταν.