Βιώσιμο κτίριο ή ερείπιο-ανολοκλήρωτο μνημείο του μοντερνισμού: ένα ψευδές δίλημμα

Tο δίλημμα βιώσιμο κτίριο ή ερείπιο-ανολοκλήρωτο μνημείο του μοντερνισμού μοιάζει ψευδές όταν διεθνώς εμβληματικά μοντέρνα κτίρια συνεχίζουν κανονικά τη ζωή τους ή ξαναζούν με “αόρατες” αρχιτεκτονικές επεμβάσεις που διατηρούν τον χαρακτήρα τους.

Την ίδια στιγμή όμως το δίλημμα βιώσιμο κτίριο ή ερείπιο-ανολοκλήρωτο μνημείο του μοντερνισμού, πάνω στο οποίο χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό η επιχειρηματολογία της συνέντευξης Τύπου για τη νέα εποχή του Ωδείου μοιάζει ψευδές όταν διεθνώς εμβληματικά μοντέρνα κτίρια συνεχίζουν κανονικά τη ζωή τους ή ξαναζούν με “αόρατες” αρχιτεκτονικές επεμβάσεις που διατηρούν τον χαρακτήρα τους. Παρότι (ή ίσως ακριβώς επειδή) τα σχέδια της ανάπλασης δεν παρουσιάστηκαν αναλυτικά στη συνέντευξη Τύπου αλλά τονίστηκε κυρίως η οικονομοτεχνική προσέγγιση του αναπτυξιακού έργου, άνοιξε μια συζήτηση στους αρχιτεκτονικούς κύκλους σχετικά με το αισθητικό κομμάτι της παρέμβασης. Η νεοσύστατη ομάδα ΟΥΤΙΣ (Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Στέλιος Κόης, Σύλβια Κούβαλη, Ανδρέας Μέλας, Άρτεμις Μπαλτογιάννη, Κώστας Στασινόπουλος) που έχει στόχο την ανάδειξη των σύγχρονων μνημείων της Αθήνας ήρθε σε επαφή με σημαντικούς Έλληνες αρχιτέκτονες σχετικά με την προτεινόμενη ανακαίνιση του Ωδείου Αθηνών και απέστειλε επιστολή επισημαίνοντας την ανησυχία τους καθώς οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, όπως εμφανίζονται στα φωτορεαλιστικά που έχουν κυκλοφορήσει, αλλοιώνουν κατά τη γνώμη τους, εμφανώς την ταυτότητα ενός σημαντικού μνημείου. Με την επιστολή τους που συνυπογράφουν γνωστοί αρχιτέκτονες διαφορετικών γενιών, όπως οι Ηλίας Ζέγγελης, Σωτήρης Κωτούλας, Γιώργος Τζιρτζιλάκης, Κατερίνα Τσιγαρίδα, Point Supreme, δηλώνουν ότι διατίθενται να συνεργαστούν εθελοντικά ώστε να γίνει εφικτή μια ανακαίνιση που δεν απεμπολεί τον σχεδιασμό κτιρίων ειδικά όταν αποτελούν αυτόνομα έργα τέχνης και ζωτικούς χώρους καλλιτεχνικών φορέων στην Αθήνα.

Δέσποινα Ζευκιλή -


Ενότητες