Zbigniew Preisner

Μπορεί το όνομά του να μην είναι πάντα αναγνωρίσιμο στο πρώτο άκουσμα, οι μουσικές του όμως σίγουρα. Ο Ζbigniew Preisner είναι ο άνθρωπος που έντυσε με μελωδία και λυρισμό μερικές από τις γνωστότερες ταινίες του συμπατριώτη του σκηνοθέτη Κριστόφ Κισλόφσκι και που στις 4/9 θα μας παρουσιάσει ζωντανά στο Ηρώδειο μαζί με την τελευταία του δουλειά.

Zbigniew Preisner

Μπορεί το όνομά του να μην είναι πάντα αναγνωρίσιμο στο πρώτο άκουσμα, οι μουσικές του όμως σίγουρα. Ο Ζbigniew Preisner είναι ο άνθρωπος που έντυσε με μελωδία και λυρισμό μερικές από τις γνωστότερες ταινίες του συμπατριώτη του σκηνοθέτη Κριστόφ Κισλόφσκι και που στις 4/9 θα μας παρουσιάσει ζωντανά στο Ηρώδειο μαζί με την τελευταία του δουλειά.

Zbigniew Preisner - εικόνα 1

Η «Διπλή ζωή της Βερόνικα» και «Τα τρία χρώματα: Μπλε, Λευκό, Κόκκινο» είναι δύο μόνο από τα φιλμ που χάραξαν μόνιμα στη μνήμη μας τις μελωδίες του Πολωνού συνθέτη – ενώ στη νέα του δουλειά «Silence, Night and Dreams» ένα ιδιαίτερο στίγμα αφήνει η αισθαντική φωνή της Teresa Salgueiro (Madredeus). Με ποιον τρόπο διαφέρει η νέα σας δουλειά απ' όσα έχετε κάνει έως τώρα;

O δίσκος αυτός αποτελεί το σύνολο των σκέψεών μου τα τελευταία χρόνια. Μετά το θάνατο του Κισλόφσκι κι ενός ακόμα φίλου, άρχισα να σκέφτομαι τι σημαίνει ο θάνατος του ανθρώπου, το να μένεις μόνος. Μουσικά, πρόκειται για ένα μιξ των ηλεκτρονικών με την κλασική μουσική – αν και η κλασική μουσική υπερτερεί. Δούλεψα επίσης με κάποιους τζαζ μουσικούς από τη Σουηδία και το Λονδίνο και, φυσικά, την Τερέζα, η οποία έχει μία μέτζο σοπράνο φωνή που δεν θεωρείται κλασική – αλλά ούτε και ποπ. Θα έλεγα, ουσιαστικά, ότι πρόκειται για μουσική που δεν αντιστοιχεί σε καμιά ήδη υπάρχουσα διάθεση.

Δεν γνωρίζουμε πολλούς σύγχρονους συμπατριώτες σας μουσικούς που να είναι διεθνώς γνωστοί. Υπάρχουν κρυφά διαμάντια στην πολωνική σκηνή;

Πολλοί καλλιτέχνες τόσο στην Πολωνία όσο και στην Ελλάδα έχουν, κατά τη γνώμη μου, πολύ περισσότερο ταλέντο από εμένα. Είναι μάλλον θέμα τύχης το ότι εγώ έκανα καριέρα. Ίσως να μη βρήκαν τόσο πρόσφορο έδαφος όσο εγώ.

Πέρα από τη διάσημη δουλειά σας για τον Κριστόφ Κισλόφσκι, υπάρχουν κάποια λιγότερο γνωστά έργα σας που ξεχωρίζετε προσωπικά;

Κάποτε ηχογράφησα ένα CD στα πολωνικά με δικά μου κάλαντα για το τέλος του 20ού αιώνα. Κι αυτό είχε ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για μένα.

Υπάρχει και κάποια ταινία για την οποία θα θέλατε να είχατε γράψει εσείς τη μουσική;

Δεν κοιτάζω τον κινηματογράφο μ' αυτόν τον τρόπο. Η αγάπη δεν γνωρίζει από ζήλια. Εξάλλου, η τελευταία φορά που είχα πάει στον κινηματογράφο ήταν το 1989!

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

10 facts που (μάλλον) δεν γνώριζες για τους Jethro Tull

Όσα δεν ξέρετε γι' αυτούς λίγο πριν έρθουν στην Αθήνα για μια μεγάλη συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού (20/9).

11/09/2025

Ο Όμιλος για την UNESCO προκηρύσσει τον 10ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μουσικής

Θα δοθούν βραβεία, έπαινοι αλλά και χρηματικά έπαθλα σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες στις κατηγορίες: πιάνο, έγχορδα, πνευστά, κιθάρες, ακορντεόν, παραδοσιακά όργανα, μονωδία.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει Θεοδωράκη στην Κρήτη

Μελωδίες από τον κύκλο τραγουδιών "Μαουτχάουζεν" και τη "Σουίτα από τον Ζορμπά" θα ακουστούν σε Χανιά και Ηράκλειο αντίστοιχα στο πλαίσιο του "Φεστιβάλ Κρήτης".

Η Νεφέλη Φασούλη αποχαιρετά το καλοκαίρι στο Κηποθέατρο Παπάγου

Καλό αποκαλόκαιρο; Καλό φθινόπωρο; 'Ή καλό χειμώνα; Αν δεν σε αφορά καθόλου να απαντήσεις στα παραπάνω, έλα στο live της Νεφέλης Φασούλη και της πενταμελούς μπάντας της.

3 φεστιβάλ το ίδιο σαββατοκύριακο

Τρεις διαφορετικές διοργανώσεις διεκδικούν την προσοχή μας, το καθένα με τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα το διήμερο 12-13 Σεπτεμβρίου.

Ο Ορφέας Περίδης δίνει ραντεβού στο Κηποθέατρο Παπάγου

Ο τραγουδοποιός και τραγουδιστής θα εμφανιστεί στο πλαίσιο του 31ου Φεστιβάλ Δήμου Παπάγου - Χολαργού μαζί με τη Σουσάνα Τρυφιάτη.

Μίνως Μάτσας: "Παίρνω τους βέβηλους ρυθμούς του Μάρκου, τις θεϊκές μελωδίες του Τσιτσάνη και τα βάζω στο δικό μου μουσικό σύμπαν"

Με αφορμή τη συναυλία "Τα Ρεμπέτικα II + Fado, Tango & Blues" ο Μίνως Μάτσας συζητά στο "α" για τη δύναμη του ρεμπέτικου και τις μουσικές συγγένειες που ενώνουν διαφορετικούς λαούς.