Χρόνια πολλά, Xbox!

Ευρωπαϊκά γενέθλια 10 χρόνων για το σύστημα της Microsoft, διαπιστώσεις

Μεταξύ μας, για ένα και μοναδικό πράγμα είναι αληθινά χρήσιμες στον κόσμο της ψηφιακής διασκέδασης αυτές οι λεγόμενες "επέτειοι" ή για τους φίλους... "γενέθλια": γίνονται αφορμές για να "κοιτάξει κανείς πίσω του" και να διαπιστώσει όχι μόνο πόσο έχουν προχωρήσει τα πράγματα από τη μέρα της "επετείου", αλλά και τί έχει μεσολαβήσει έκτοτε. Στην περίπτωση δε του Xbox, του συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης που αυτές τις ημέρες συμπληρώνει μία δεκαετία παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, θα πρέπει να κοιτάξει κανείς... αληθινά "πολύ πίσω", στο 2000 και 2001. Σε μία περίοδο που το PlayStation είχε πρακτικά μονοπωλιακή θέση στην αγορά, τα tablet ή τα smartphones δεν υπήρχαν και το Internet δεν είχε ακόμη πρωταγωνιστικό ρόλο στα πάντα. Ναι, υπήρξαν και... τέτοιες εποχές!

Καταμετρώντας τα θετικά και τα αρνητικά μιας πορείας δέκα χρόνων (η Microsoft έχει δημιουργήσει ένα πολύ όμορφο κι ενδιαφέρον σχετικό timeline), μπορεί κάποιος να κάνει πλέον με ασφάλεια μια σειρά από διαπιστώσεις. Όπως: το αρχικό Xbox ήταν ένα από τα πλέον ογκώδη και άσχημα σχεδιασμένα συστήματα home entertainment στην ιστορία, ναι, αλλά και ένα από τα ισχυρότερα. Σίγουρα ήταν αυτό που χρειαζόταν η Microsoft για να "πιάσει θέση" στο σαλόνι του home entertainment πριν η Sony... καταλάβει όλους τους καναπέδες - και ήταν αυτό που χρειαζόταν η αγορά για να ωφεληθεί του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο εταιρειών, ο οποίος αν δεν υπήρχε σαφέστατα δεν θα στεκόμασταν εκεί που στεκόμαστε σήμερα όχι μόνο στο gaming, αλλά και γενικότερα στην οικιακή ψυχαγωγία.

Άλλη διαπίστωση: τα online στοιχεία στα σύγχρονα games "του σαλονιού" (όχι αυτά των PC δηλαδή), τα οφείλουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό σε εκείνο το αρχικό, άσχημο Xbox. Γιατί αυτό το σύστημα εξέφρασε την πίστη μιας παγκόσμιας πολυεθνικής στο Internet, όπως καμία άλλη εταιρεία στο χώρο δεν είχε κάνει ως τότε. Η Sony είχε επίσης πειραματιστεί με αυτό, αλλά αν δεν είχε προηγηθεί η Microsoft με το Xbox Live και δεν είχε καταστήσει σαφές πόσο σημαντικό είναι να στηρίζεται ένα σύστημα ψηφιακής διασκέδασης από μία Δικτυακή υπηρεσία, θα είχαμε αργήσει σημαντικά ν' αποκτήσουμε και το PlayStation Network (για τη Nintendo δεν υπάρχει νόημα να γίνει λόγος καν).

Το πόσο σημαντικό ήταν το Xbox Live για την παρουσία της Μicrosoft στην αγορά του home entertainment, έγινε κατανοητό απ' όλους με το δεύτερο σύστημα της αμερικανικής εταιρείας, το Xbox 360. Αυτό υπολείπεται δύναμης και δυνατοτήτων σε σχέση με το PlayStation3, όμως το ωριμότερο στάδιο στο οποίο βρίσκεται η online πλευρά του έχει χαρίσει στο Xbox 360 περίοπτη θέση και σημαντικότατα έσοδα. Συνυπολογίζοντας αυτό το γεγονός, καθώς και την τολμηρή κίνηση της Microsoft να διαθέσει το φουτουριστικό Kinect για ένα προϊόν ήδη πενταετίας, δεν είναι να απορεί κανείς που το Xbox 360 παραμένει - έστω και με μικρή διαφορά πια - το δημοφιλέστερο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης υψηλής ευκρίνειας. Τοποθετημένο άριστα, ας μην ξεχνάμε, για να προετοιμάσει το δρόμο του διαδόχου του, πιθανότατα εντός των επόμενων 18 μηνών.

Και μία... τελευταία διαπίστωση, γιατί φυσικά δεν είναι όλα τα πράγματα σε μία δεκάχρονη πορεία ρόδινα: αν το αρχικό Xbox και ο διάδοχός του ήταν τα "πρώτα βήματα" προς μία ενοποίηση υπηρεσιών και προϊόντων της Microsoft, καθώς και τα πρώτα βήματα προς την... επικράτησή της στην αγορά της διασκέδασης στο σαλόνι (πόσες φορές είχαμε ακούσει το τελευταίο σε συνεντεύξεις...), εννοείται πως η αμερικανική εταιρεία έχει και στα δύο αποτύχει μέχρι στιγμής. Δεν έχει αποτύχει όμως στην ανάληψη ενός ρόλου σημαντικού για όλους μας: της εταιρείας-καταλύτη, που έχει στη διάθεσή της τους απαραίτητους πόρους και το αναγκαίο θάρρος να κάνει μεγάλες επενδύσεις και τολμηρές επιλογές, έτσι ώστε να "εξαναγκάζει" (τρόπον τινά) τον ανταγωνισμό σε δικές του αντιπροτάσεις. Για αυτό και μόνο το λόγο - και για να παραφράσουμε το γνωστό απόφθεγμα - αν δεν... υπήρχε ήδη ένα Xbox, θα έπρεπε να το είχαμε εφεύρει. Το ότι υπάρχει, και μάς έχει προσφέρει αμέτρητες ώρες ποιοτικής διασκέδασης όλα αυτά τα χρόνια, κάνει τα πράγματα απείρως ευκολότερα για όλους μας. Χρόνια πολλά και... να τα εκατοστήσεις, λοιπόν, Xbox!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ