Τα games του Xbox One και σε άλλες συσκευές

Μέσω νέας λειτουργίας των Windows 10, αντίστοιχης της Remote Play για PS4/PS Vita

Το νέο οικιακό σύστημα της Microsoft μοιράζεται ήδη σχεδόν όλα τα υποσυστήματά του με αντίστοιχα τυπικά που μπορεί να βρει κανείς σε προσωπικούς υπολογιστές και, σύμφωνα με ανακοινωμένα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας, στο βραχυπρόθεσμο μέλλον όχι μόνο θα μπορεί να αξιοποιεί εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί για PC, tablet και smartphone, αλλά θα ενσωματώνει και ένα είδος "mini-Windows 10" παράλληλα με το ανανεωμένο περιβάλλον του γνωστού Dashboard. Με άλλα λόγια: όλα τα "κομμάτια του παζλ" για την ευκολότερη επικοινωνία από ποτέ ενός Xbox με άλλες συσκευές είτε βρίσκονται, είτε θα βρεθούν σύντομα στη θέση τους... και η Microsoft ξεκινά με την πλέον προφανή χρήση αυτής της επικοινωνίας: τα games!

Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης των Windows 10 χθες, ο επικεφαλής του τμήματος του Xbox, ο Phil Spencer, επέδειξε τη "μετάδοση" games του Xbox One - στο σχετικό demo χρησιμοποιήθηκε το Forza Horizon 2 - σε PC με το νέο λειτουργικό σύστημα της Microsoft. Η "μετάδοση" αυτή λειτουργεί κατά βάση με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η δυνατότητα Remote Play της Sony με το PlayStation4 και τα PS Vita/PS TV: ο εκάστοτε τίτλος συνεχίζει να εκτελείται στο Xbox One, ο παίκτης όμως μπορεί να τον παρακολουθεί και να τον χειρίζεται στην οθόνη ενός tablet, laptop ή PC μέσα από το καινούργιο Xbox app της αμερικανικής εταιρείας. Η σύνδεση ανάμεσα στις δύο συσκευές γίνεται τοπικά και ασύρματα, με τα Xbox One και PC να υπάγονται δηλαδή στο ίδιο οικιακό δίκτυο Wi-Fi.

Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που βλέπουμε να λειτουργεί αυτό το "συνεργατικό σχήμα": πέρα από τα οικιακά και φορητά PlayStation, το ίδιο προσφέρεται και από την Valve μέσα από την αντίστοιχη λειτουργία της εφαρμογής Steam (ανάμεσα σε δύο PC), καθώς και από την nVidia, ανάμεσα στις φορητές της συσκευές, τα Shield, και προσωπικούς υπολογιστές με κάρτες γραφικών της. Σε όλες τις περιπτώσεις στην ουσία το σύστημα που "φιλοξενεί" το εκάστοτε video game ουσιαστικά στέλνει μία ροή εικόνας στο σύστημα που την "λαμβάνει" - και η ποιότητα αυτής της ροής επηρεάζει όχι μόνο τη λεπτομέρεια της απεικόνισης, αλλά και την αξιοπιστία της σύνδεσης ανάμεσα στα δύο συστήματα.

Απ' όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η πλέον ομαλά λειτουργική είναι αυτή της Steam, επειδή επιτρέπει την ενσύρματη σύνδεση (Ethernet) ανάμεσα σε δύο PC. Στις υπόλοιπες, που γίνονται μέσω Wi-Fi, πολλά εξαρτώνται από τον εκάστοτε εξοπλισμό (router), τη διαρρύθμιση των χώρων (τοίχοι/οροφές κλπ.), το είδος του κάθε τίτλου κλπ. Η Microsoft υποστηρίζει πως στην τελική υλοποίηση της δικής της λειτουργίας θα υποστηρίζονται ροές εικόνας έως και 1080p σε 60 καρέ το δευτερόλεπτο (!), κάτι μάλλον... δύσκολο αν σκεφτεί κανείς πως μετρημένα στα δάχτυλα είναι ούτως ή άλλως τα ίδια τα games του Xbox One με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Κανένα από τα άλλα προαναφερθέντα μοντέλα συνεργασίας, άλλωστε, στην πράξη δεν καταφέρνει τέτοιο πράγμα, με εξαίρεση το Gamestream της nVidia σε ελάχιστες περιπτώσεις.

Δεν χωρά, πάντως, αμφιβολία στο γεγονός ότι αυτή η "μετάδοση" games του Xbox One σε άλλες συσκευές παραμένει σημαντική και ενδιαφέρουσα, από τη στιγμή που (α) θα προσφέρεται δωρεάν και (β) θα μπορεί να γίνεται ολοένα και καλύτερη όσο περνά ο καιρός με αντίστοιχες βελτιώσεις στο software που ελέγχει την όλη διαδικασία. Στελέχη της Microsoft, άλλωστε, διαβεβαίωσαν πως ήδη μελετούν το πώς θα προσφέρουν και το αντίστροφο, δηλαδή games που θα "φιλοξενεί" ένα PC με Windows 10 και θα "αναπαράγει" στη μεγάλη οθόνη του σαλονιού το Xbox One. Αυτό βέβαια δεν θα καταστεί διαθέσιμο ως επιλογή παρά μόνο αφού έχει περάσει κάποιος καιρός μετά την κυκλοφορία των ίδιων των Windows 10, οπότε μάλλον συζητάμε για το 2016 και όχι την τρέχουσα χρονιά. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε με ενδιαφέρον: όπως και σε όλες τις άλλες προαναφερθείσες συνεργασίες ανάμεσα σε συσκευές για "μετάδοση" games, όλα κρίνονται εκ του (πρακτικού) αποτελέσματος!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ