PS5: αποκαλύπτεται το νέο γραφικό περιβάλλον χειρισμού

Καινούργιες ιδέες και ανανεωμένος σχεδιασμός, βήμα μπροστά για τα PlayStation

Με το PlayStation5 να απέχει μόλις 4 εβδομάδες από την εμπορική του πρεμιέρα η Sony με ειδικό video και post στο επίσημο blog της "έβαλε στην θέση του" ένα ακόμη από τα σημαντικά "κομμάτια του παζλ" που συνθέτουν το νέο της σύστημα: το σχετικό με το λειτουργικό σύστημα του PS5 και το γραφικό περιβάλλον χειρισμού που θα προσφέρει στους κατόχους του. Χωρίς να αποκαλύψει τα πάντα, ο ιαπωνικός κολοσσός έδωσε μία καλή ιδέα των όσων θέλει να πετύχει με το στο PS5 και τα νέα για τους επίδοξους αγοραστές του είναι καλά: το περιβάλλον αυτό χειρισμού δείχνει περισσότερο όμορφο, μοντέρνο και φιλόδοξο από ποτέ, δίνοντας έμφαση στην ταχύτητα, την προσβασιμότητα και διάφορες βοηθητικές, γνήσια χρήσιμες λειτουργίες.

Στην συνοπτική αυτή πρώτη παρουσίαση του λειτουργικού συστήματος στο οποίο στηρίζεται το PS5 επιδείχθηκε το λεγόμενο Control Center: το καλεί ο παίκτης πατώντας το πλήκτρο PlayStation στο χειριστήριο DualSense και εκεί βρίσκονται όλα εκείνα στα οποία θα ήθελε να έχει την ταχύτερη, άμεση πρόσβαση, από την εκτέλεση του πιο πρόσφατου τίτλου και την πληροφόρηση για το ποιοί φίλοι του είναι συνδεδεμένοι στο PlayStation Network εκείνη την στιγμή, μέχρι την αυτονομία του χειριστηρίου ή την απενεργοποίηση του συστήματος συνολικά. Από το Control Center - και άλλα σημεία του γραφικού περιβάλοντος - ο χρήστης θα μπορεί να καλεί τα λεγόμενα Cards, επιλογές και πληροφορίες που αλλάζουν ανάλογα με το τί κάνει στο PS5 εκείνη την στιγμή και μπορούν να αξιοποιηθούν ενώ το εκάστοτε video game παραμένει ενεργό.

Ένα από τα Cards που θα εμφανίζεται σε πολλά games του νέου PlayStation είναι αυτό των Activities, της πιο ενδιαφέρουσας και πρωτότυπης προσθήκης έχει επιδείξει η Sony για το σύστημά της ως τώρα. Τα Activities είναι, όπως προδίδει το όνομά τους, δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να επιδοθεί ο παίκτης σε τίτλους του PS5 επιτρέποντάς του να αλληλεπιδράσει μαζί τους όπως δεν ήταν εφικτό να γίνει με τον "γραμμικό" τρόπο που παίζαμε games στο παρελθόν. Μπορεί, για παράδειγμα, σε οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκεται η πρόοδός του σε έναν τίτλο, να μεταβεί μέσω ενός Activity σε συγκεκριμένο τμήμα του και να παίξει αυτό για να επιτύχει έναν συγκεκριμένο στόχο.

Τα Cards των Activities μπορούν να δώσουν συμβουλές σε μορφή video για το πώς θα πετύχει ο παίκτης τον προαναφερθέντα στόχο, λειτουργία που η Sony ονομάζει Game Help (προσφέρεται στους συνδρομητές PS Plus). Πολλά από αυτά τα video μπορούν να παίζουν σε δικό τους "παράθυρο" μέσα στην ενεργή οθόνη (picture-in-picture) έτσι ώστε να μην διακόπτεται η δράση του παιχνιδιού όταν αξιοποιούνται. Ένα άλλο Activity που μπορεί να ενεργοποιηθεί οποιαδήποτε χρονική στιγμή είναι αυτό της άμεσης επικοινωνίας με ενεργούς φίλους του παίκτη στο PlayStation Network, είτε φωνητικά είτε με γραπτά μηνύματα, ενόσω αυτός συνεχίζει να παίζει.

Αυτή η "πολυεπίπεδη" διαμόρφωση στην λειτουργίας του PlayStation5 - δυνατότητες δηλαδή που είναι διαθέσιμες όχι μόνο η μία παράλληλα με την άλλη αλλά κυριολεκτικά "η μία μέσα στην άλλη" ώστε να αποφεύγονται οι ατέλειωτες μεταβάσεις από μενού σε μενού - είναι βεβαίως εφικτή λόγω του εξαιρετικά γρήγορου δίσκου SSD που ενσωματώνει το νέο σύστημα της Sony και της άφθονης μνήμης συστήματος που φέρει. Δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί π.χ. σε ένα PS4/PS4 Pro. Ο ιαπωνικός κολοσσός είχε την επιλογή να προβεί σε αυτόν τον ριζικό ανασχεδιασμό με στόχο να αφαιρέσει όσο το δυνατόν πιο πολλά "εμπόδια" ανάμεσα στον παίκτη και την ενασχόλησή του με τα games, εξοικονομώντας γι' αυτόν χρόνο και σίγουρα... υπομονή!

To νέο γραφικό περιβάλλον χειρισμού του PS5 έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να αναδεικνύει όλη του την λεπτομέρεια σε υπερυψηλή ευκρίνεια (ανάλυση εικόνας 4Κ), υποστηρίζοντας μάλιστα τόσο την προβολή των στοιχείων του με απόδοση χρώματος HDR (!) όσο και σε υπερ-υπερυψηλή ευκρίνεια (ανάλυση εικόνας 8Κ) για τους λίγους και τυχερούς, προς το παρόν, που θα συνδέσουν το νέο τους PlayStation με τηλεόραση αυτού του τύπου. Η Sony έχει κρατήσει ακόμη κρυφές τις πτυχές του συστήματος με το οποίο διαχειρίζεται τα στιγμιότυπα και τα video που δημιουργεί ο ίδιος ο παίκτης από τα games, καθώς και την όλη multimedia πλευρά του PS5 - την άντληση ψυχαγωγικού περιεχομένου από άλλες πηγές πέραν των games - οπότε το πιθανότερο είναι να έχουμε το λιγότερο ένα ακόμη τέτοιο State of Play μέχρι τον Νοέμβριο. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ