PS4K: περισσότερες λεπτομέρειες, ενθαρρυντικές

Τίποτε επίσημο ακόμη από την Sony, όμως η φημολογία δείχνει πλέον βάσιμη - και θετική

Όπως δείχνουν τα πράγματα η... "φωτιά που πρόδωσε ο καπνός" τον περασμένο μήνα αναφορικά με ένα νέο μοντέλο PlayStation4 - το λεγόμενο PS4.5 ή PS4K - όχι μόνο είναι υπαρκτή, όχι μόνο "καίει" εδώ και κάποιο καιρό αλλά το αποτέλεσμα του... "φούρνου" που ζεσταίνει είναι πια πιθανότατο να το δούμε στα καταστήματα μέσα στο 2016. Μία νέα αναφορά, αυτή τη φορά από το Giant Bomb - είχαν προηγηθεί τα Kotaku, Eurogamer και Wall Street Journal - με στοιχεία που διέρρευσαν αλλά υποτίθεται πως έχουν διασταυρωθεί από πολλαπλές πηγές, θέλει το καινούργιο μοντέλο PS4 να έχει παγιωθεί όσον αφορά στις τεχνικές προδιαγραφές και να προγραμματίζεται για διάθεση κάποια στιγμή μετά τον Οκτώβριο, έτσι ώστε όχι μόνο να υποβοηθήσει το PlayStation VR αλλά και να οδηγήσει την Sony στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων με δύο διαφορετικού κόστους PS4.

Λεπτομέρειες, λοιπόν: σύμφωνα με την αναφορά του Giant Bomb το PS4K - το οποίο εσωτερικά στην Sony φέρει το κωδικό όνομα "Neo", όπως ήταν π.χ. το "Morpheus" για το PlayStation VR - δεν θα διαθέτει νεότερης αρχιτεκτονικής κεντρικό επεξεργαστή ή υποσύστημα γραφικών. Αυτά παραμένουν της "γενιάς" Jaguar όπου ανήκουν και τ' αντίστοιχα του παρόντος PS4, αλλά στην περίπτωση του επεξεργαστή οι οκτώ πυρήνες είναι χρονισμένοι υψηλότερα (στα 2.1 GHz αντί για τα 1.6 GHz), ενώ στην περίπτωση του υποσυστήματος γραφικών οι μονάδες επεξεργασίας έχουν αυξηθεί από 18 σε 36 και λειτουργούν κατά τι ταχύτερα (στα 900 MHz από τα 800 MHz). H μνήμη λειτουργίας παραμένει στα 8 GB, αλλά έχει αυξηθεί η ταχύτητα διαμεταγωγής της (από τα 176 GB/s στα 218 GB/s), ενώ για κάποιο λόγο αναφέρεται πως στους προγραμματιστές θα είναι διαθέσιμα και 512ΜΒ μνήμης περισσότερα.

Όπως είχαμε προβλέψει και στην πρώτη μας εκτίμηση για την φημολογία αναφορικά με το PS4K, η Sony δεν απομακρύνεται θεαματικά ή ριζικά από τις προδιαγραφές του παρόντος PS4: αυτός ήταν ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η αποφασιστικής σημασίας συμβατότητα στο 100% ανάμεσα στα δύο διαφορετικά μοντέλα PlayStation4 όσον αφορά στα games, τα apps, το λειτουργικό σύστημα και κάθε τί άλλο. Οι Ιάπωνες έκαναν λοιπόν αυτό που έπρεπε ώστε και να δικαιώσουν το κοινό που επέλεξε το δικό τους σύστημα έναντι του Xbox One, αλλά και να προσφέρουν απτή, ουσιαστική αύξηση επιδόσεων η οποία θα φανεί χρήσιμη και σε games του 2016, και σε μελλοντικούς τίτλους, και στην λειτουργία του PlayStation VR.

Την πρόθεση της Sony να κρατήσει την πελατειακή βάση του PS4 ενιαία, αλλά και τους καταναλωτές που έχουν ήδη το παρόν μοντέλο ικανοποιημένους για την επιλογή τους, την διακρίνει κανείς και στον τρόπο με τον οποίο αποφάσισε - σύμφωνα πάντοτε με την αναφορά του Giant Bomb - να οριοθετήσει τί θα μπορούν να κάνουν οι δημιουργοί games με το PS4K και τί όχι. Έχουμε και λέμε, λοιπόν: τα games του PS4 από τον Οκτώβριο και μετά θα πρέπει να υποστηρίζουν ένα "Base Mode", για το αρχικό μοντέλο, και ένα "Neo Mode", για το νέο, όμως στο δεύτερο δεν θα προσφέρονται πρόσθετα χαρακτηριστικά και επιλογές παιχνιδιού. Όποιες βελτιώσεις είναι εφικτό να προσφερθούν από το Neo Mode πέραν του Base Mode, θα αφορούν μόνο στις επιδόσεις: είτε αυξημένης λεπτομέρειας γραφικά, είτε παρόμοιου επιπέδου γραφικά με περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο, είτε και τα δύο αν αυτό γίνεται.

H Sony στην οριοθέτησή της αφήνει περιθώριο για κάποια πράγματα, όπως π.χ. την προσφορά ταυτόχρονης συμμετοχής τεσσάρων παικτών σε Base Mode αλλά οκτώ παικτών σε Neo Mode αν αυτό γίνεται δίχως πρόβλημα - αλλά και πάλι μόνο σε offline περιβάλλον, όχι στις Δικτυακές επιλογές παιχνιδιού. Αυτές θα πρέπει να είναι κοινές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία απολύτως ασυμβατότητα ανάμεσα στα PS4 και PS4K στο online περιβάλλον. Το λειτουργικό σύστημα θα παραμείνει το ίδιο ανάμεσα στις δύο εκδόσεις (υποθέτουμε το γραφικό περιβάλλον θα μπορούσε να προσαρμοστεί στην δεύτερη και για τηλεοράσεις 4Κ), το PlayStation Store θα είναι κοινό, όλες οι άλλες λειτουργίες του PSN ίδιες.

Ποιό πρόσθετο κίνητρο θα δώσει η Sony, λοιπόν, στο κοινό που θα έχει να επιλέξει ανάμεσα στα PS4 και PS4K, να επιλέξει το δεύτερο; Παρά το γεγονός ότι games ειδικά σχεδιασμένα αποκλειστικά για το PS4K δεν θα υπάρξουν, η Sony δεν απαγορεύει την δημιουργία τίτλων που σε αυτό θα υποστηρίζουν την ανάλυση 4Κ - επιβάλλοντας, ωστόσο, τότε τα καρέ ανά δευτερόλεπτο να μην είναι ποτέ λιγότερα από αυτά του ίδιου τίτλου σε 1080p στο PS4. Με άλλα λόγια (και εδώ οι PC gamers φυσικά... γελούν σατανικά), αφού ούτως ή άλλως το PS4K δεν προβλέπεται να έχει επαρκή ισχύ για να αποδώσει "πλήρεις", ΑΑΑ blockbuster παραγωγές σε ανάλυση 4Κ, η επιλογή από την Sony προσφέρεται για απλοϊκά games και μόνο. Μπορούμε να σκεφτούμε σενάρια όπου η ανάλυση 4Κ θα έχει νόημα και θα είναι εφικτή σε συγκεκριμένες παραγωγές, πάντως, οπότε το συγκεκριμένο έχει σαφώς ενδιαφέρον.

Το άλλο πρόσθετο κίνητρο φυσικά - ειδικά αν επιβεβαιωθεί και πρακτικά η τιμή πώλησης των $399 που περιλαμβάνει η αναφορά του Giant Bomb - δεν είναι άλλο από την λειτουργία του PS4K σαν UHD BD player. Ας μην ξεχνάμε πως τόσο το PS2 ως DVD player όσο και το PS3 ως Blu-ray player αγοράστηκαν (και) για αυτήν τους την ιδιότητα από πολλά εκατομμύρια καταναλωτές στο παρελθόν, βοηθώντας και τα αντίστοιχα φορμά οπτικών δίσκων. Στα $399 το PS4K θα ήταν από την πρώτη μέρα το πλέον προσιτό player για ταινίες υπερυψηλής ευκρίνειας πέραν όλων των άλλων αρετών του. Αυτό, άλλωστε, σημαίνει πως η τιμή πώλησης του PS4 θα έπρεπε να μειωθεί ανάλογα, οπότε η Sony θα μπορούσε κάλλιστα να πορευθεί προς τα Χριστούγεννα με το "Base" μοντέλο PS4 στα $299 και το "Neo" στα $399. Θα αποδειχθεί πως αυτό είναι όντως το "σχέδιο μάχης" των Ιαπώνων για φέτος; Έχουμε την υποψία πως έως τα μέσα Ιουνίου - στο πλαίσιο της Ε3 ή και νωρίτερα κοινώς - θα ξέρουμε. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ