Και στους παράνομους πουλάμε!

Πρωτότυπη και... ανατρεπτική η Electronic Arts

Να, γι' αυτό μας έχουν... μπερδέψει τα υψηλόβαθμα στελέχη των πρωταγωνιστικών εταιρειών στο χώρο του gaming. Από τη μία πλευρά κάνουν δηλώσεις το λιγότερο βαρύγδουπες, οι οποίες μας προβληματίζουν όχι μόνο όσον αφορά στην ορθότητα, αλλά και τη σκοπιμότητά τους. Από την άλλη, μπορούν να κάνουν και δηλώσεις που βρίσκουμε ενίοτε όχι απλώς ενδιαφέρουσες, αλλά σχεδόν... ανατρεπτικές! Ο ίδιος άνθρωπος, ο John Riccitiello της Electronic Arts, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα με πάσα σοβαρότητα ότι ο κόσμος αριθμεί 1 δισεκατομμύριο gamers, εξέφρασε σε άλλη συνέντευξη μια απόλυτα λογική σκέψη και μια απίθανα σατανική απάντηση. Και τα δύο αξίζουν αναφοράς και σχολιασμού, μόνο και μόνο επειδή αν όντως τα εφαρμόσει η ΕΑ, ενδέχεται να αλλάξουν πολλά πράγματα στην αγορά του gaming συνολικά.

Ο Riccitiello, στη συγκεκριμένη συνέντευξη με το γνωστό blog Kotaku, είχε την ειλικρίνεια να παραδεχθεί ότι στη μάχη που δίνει η ΕΑ (και κάθε άλλη εταιρεία έκδοσης video games) με τους "πειρατές" λογισμικού, η όποια "νίκη" είναι πρακτικά αδύνατη. Ότι, αν και φυσικά αποδοκιμάζει την παράνομη διανομή κλεψίτυπων αντιγράφων video games, θα υπάρχει πάντοτε ένα τμήμα της αγοράς που δεν προτίθεται να καταβάλλει το αντίτιμο που αντιστοιχεί σε έναν τίτλο για να παίξει με αυτόν. Ο διευθύνοντας σύμβουλος της ΕΑ, λοιπόν, δήλωσε ότι η ΕΑ θα προσπαθήσει να... εκμεταλλευτεί εμπορικά (!) αυτό το τμήμα της αγοράς που παίζει τα games της παράνομα, μέσα από το extra περιεχόμενο που προσφέρει γι' αυτά μέσω Internet (το γνωστό μας downloadable content ή DLC).

Η συλλογιστική είναι η εξής: ακόμη κι αν δεν προτίθεται κάποιος να πληρώσει για π.χ. το επόμενο Need For Speed ή Mass Effect αυτό καθ' αυτό, αν του αρέσει αρκετά η όλη παραγωγή θα ενδιαφερθεί να αποκτήσει τα extra αυτοκίνητα, αγωνιστικές πίστες, αποστολές κλπ. Σε αντίθεση με τον τίτλο αυτόν καθ' αυτόν που διατίθεται σε DVD (του οποίου η προστασία μπορεί να "σπάσει"), είναι αδύνατον να κυκλοφορήσει κλεψίτυπο το DLC ενός τίτλου, όταν αυτό διατίθεται π.χ. μέσω PlayStation Store ή Xbox Live Marketplace. Οι νόμιμοι καταναλωτές έχουν ήδη αποδείξει πως ενδιαφέρονται αρκετά για το extra υλικό. Γιατί να μην πάρει ό,τι μπορεί η ΕΑ και από τους παράνομους; Θα προσφέρει, λοιπόν, και στους δεύτερους την επιλογή να αγοράσουν το υλικό αυτό κανονικά, ακόμη κι αν το αντίτυπό τους είναι κλεψίτυπο. Σατανικό, αλλά σωστό!

Αυτό που δεν γνωρίζουμε πώς θα χειριστεί η ΕΑ ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, είναι το DLC για τίτλους PC - έχουμε δει τέτοιο να κυκλοφορεί "σπασμένο" σε torrents κατ' επανάληψη όταν ο τίτλος διατίθεται π.χ. μέσω Steam ή άλλων υπηρεσιών ψηφιακής διανομής. Ίσως και γι' αυτό υπάρχει τεχνικά κάποια λύση που ο Riccitiello γνωρίζει κι εμείς όχι. Σε κάθε περίπτωση, η όλη ιδέα είναι πολύ ενδιαφέρουσα και θέτει γενικότερα το θέμα της εμπορικής εκμετάλλευσης σε περισσότερο ρεαλιστική βάση. Αρκεί όλο αυτό να μην σημαίνει σε βάθος χρόνου, βέβαια, ότι εταιρείες όπως η ΕΑ θα προσφέρουν το... μισό των μελλοντικών τους παραγωγών ως πλήρη video games, για να πωλήσουν το άλλο μισό σε μορφή DLC. Όπως πάντα, ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ