E3 2015: Τί περιμένουμε από σένα, Microsoft;

Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Xbox One με Windows 10 και υποστήριξη στα PC games, να τί!

Αν υπάρχει ένας ανάμεσα στους τρεις "μνηστήρες" για το "θρόνο" της σύγχρονης ηλεκτρονικής διασκέδασης, ο οποίος έχει σχεδόν "εξασφαλισμένη" (τα εισαγωγικά γιατί... ποτέ δεν ξέρεις) μία πολύ καλή παρουσία στην φετινή Ε3, αυτός είναι ο αμερικανικός κολοσσός. Η Microsoft βαδίζει προς τα τρίτα Χριστούγεννα του νέου της συστήματος στην αγορά έχοντας να επιδείξει υπεροπλία στα αποκλειστικά games - με τα Forza MotorSport 6, Halo 5 και Tomb Raider - χωρίς να στερείται παρουσίας σε όλες τις εμπορικές ΑΑΑ παραγωγές που θα διατεθούν και για το PS4. Το θέμα είναι: αρκούν τα αποκλειστικά ΑΑΑ games ως καταλύτης που θα επιτρέψει στο Xbox One να καλύψει τη διαφορά των 10 εκ. συστημάτων που το χωρίζουν από το νέο PlayStation; Και αν όχι, τί άλλο χρειάζεται και πώς μπορεί να το προσφέρει η Microsoft... υποθέτοντας πως μπορεί να το προσφέρει;

Η απάντηση σε έναν κόσμο ιδανικά πλασμένο ίσως... θα έπρεπε να είναι θετική, υπό την έννοια πως - θεωρητικά - τα ΑΑΑ games που φιλοξενούνται μόνο σε ένα σύστημα θα έπρεπε να είναι λόγος απόκτησής του. Τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά. Πέρα από τα τραγικά στρατηγικά και επικοινωνιακά λάθη που έκανε η Microsoft στο ξεκίνημα του Xbox One, έχει αποτύχει και σε κάτι άλλο: να πείσει πως το σύστημά της προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι του PS4 και πως δεν είναι τεχνικά κατώτερο σε σχέση με αυτό. Στο δεύτερο ζήτημα η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί σε ένα βαθμό, έστω κι αν το σύστημα της Sony (επειδή είναι όντως ισχυρότερο βέβαια) κατορθώνει ακόμη να προσφέρει εκδόσεις των ίδιων τίτλων με το Xbox One, καλύτερες σε διάφορα στοιχεία τους.

Στο πρώτο, ωστόσο, δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος: οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για games συνεχίζουν να μην ενδιαφέρονται για... τηλεοπτικό πρόγραμμα ή ανεξάρτητα apps περιορισμένης αξίας. Τα όποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Xbox One - την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές - όχι απλώς δεν είναι σαφές ποιά είναι, πρακτικά... δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να αλλάξει φέτος με την έλευση στο Xbox One του πυρήνα των Windows 10: η σχετική αναβάθμιση θα επιτρέψει στο σύστημα της Microsoft όχι μόνο να αξιοποιήσει ποιοτικά apps που έχουν δημιουργηθεί για PC ή tablets, όχι μόνο να κάνει καλύτερη χρήση των υποσυστημάτων του (μέσω της DirectX 12), αλλά και να επικοινωνεί απευθείας με PC, ώστε να προσφέρει πρόσθετης αξίας λειτουργίες. Περιμένουμε λοιπόν από τη Microsoft στην Ε3 2015 να επιδείξει ποιά πράγματα μπορεί να φέρει στο προσκήνιο επειδή... όλως τυχαίως είναι και η κάτοχος του δημοφιλέστερου λειτουργικού στον κόσμο.

Όσον αφορά στα games αυτά καθ' αυτά, εννοείται πως οι Αμερικανοί θα εστιάσουν στα τρία προαναφερθέντα games που θα έχει φέτος τα Χριστούγεννα ολόδικά του το Xbox One αλλά, ειλικρινά, δεν το θεωρούμε αρκετό. Υπάρχει δίκαιη και κατανοητή "γκρίνια" τόσο για την έλλειψη πρωτότυπων, τολμηρών, ασυνήθιστων ανεξάρτητων (indie) παραγωγών στη βιβλιοθήκη τίτλων του Xbox One, όσο και η γενικότερη εντύπωση πως η "νέα γενιά" video games μέχρι στιγμής μάς έχει προσφέρει σχεδόν αποκλειστικά παλαιότερης συλλογιστικής υλικό, σε νέο και απλώς τεχνικά καλύτερο "περιτύλιγμα" (εντύπωση που αντιμετωπίζει και το PS4 βέβαια). Κοιτάζοντας κανείς το πρόγραμμα κυκλοφοριών του Xbox One πέρα απ' τις γιορτές δεν διακρίνει κάτι που ανατρέπει αυτήν την εικόνα. Περιμένουμε έως... απαιτούμε, λοιπόν, από τη Microsoft να μάς δώσει μία γεύση του τί καινούργιο και διαφορετικό μπορεί να προσφέρει το Xbox One το 2016, αλλά και να μάς πείσει πως το Ori and the Blind Forest δεν ήταν... πυροτέχνημα στο πλαίσιο της υποστήριξης των μικρών, ανεξάρτητων δημιουργών.

Παράλειψη μεγάλη θα ήταν, τέλος, να μην αναφέρουμε πως ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων περιμένει από τη Microsoft να... εξιλεωθεί στα μάτια των PC gamers στη φετινή Ε3. Κατά γενική ομολογία η αμερικανική εταιρεία "τα έκανε θάλασσα" (επιεικώς) τόσο με την υπηρεσία Games for Windows Live των Windows 7, όσο και με τις DirectX 9, 10 και 11 στα Windows 7 και Windows 8. H E3 2015 - ελάχιστες εβδομάδες πριν τη διάθεση των Windows 10 - είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχουν οι Αμερικανοί για ν' αποδείξουν πως εννοούν να υποστηρίξουν σοβαρά το PC gaming τόσο σε υποδομή software και Δικτυακή υποδομή, όσο και με δικά τους games, ώστε οι κάτοχοι προσωπικών υπολογιστών να απολαύσουν επιτέλους τις ψυχαγωγικές εμπειρίες που δικαιούνται. Το γεγονός ότι ο Phil Spencer θα λάβει μέρος στην παράλληλη εκδήλωση PC Gaming Show και θα ανακοινώσει πράγματα εκεί, είναι σαφώς ενθαρρυντικό. Για να δούμε, για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ