Ο Chida ανακατεύεται με τα της χορευτικής μουσικής βιομηχανίας και παίζει ως DJ από το 1992. Πιστός στον underground ήχο και με μια νοσταλγική προσέγγιση της dance κουλτούρας, έχει δημιουργήσει από το 2009 το label Ene Records, με κυκλοφορίες σχεδόν αποκλειστικά σε βινίλιο – για τις τιμές προτείνει παρακάτω τους συλλέκτες να συμβουλευτούν το Discogs... Λίγες ώρες πριν την εμφάνισή του στο «Ρομάντσο», τον «υποχρεώσαμε» να κάνει ένα διάλειμμα από τις βόλτες του στην Αθήνα για να μας μιλήσει για τον ήχο του, τη δραστηριότητα του label που τρέχει και την κατάσταση του clubbing στην Ιαπωνία.
Πώς χτίζεις ένα τυπικό set;
Εξαρτάται από την ώρα της εμφάνισης. Βασικά προσπαθώ πάντα να συνδυάζω παλιά και νέα house και techno, αργή και γρήγορη μουσική. Η αγαπημένη ώρα για να παίζω είναι νωρίς το βράδυ, στην αρχή ενός party. Συνήθως ξεκινάω με αργά και χαλαρά techno, house και disco tracks, και ανεβάζω σιγά-σιγά την ένταση και την ταχύτητα. Το ξημέρωμα μου αρέσει να παίζω κλασικά garage και house tracks.
Παίζεις ως DJ από το 1992, άρα έχεις ζήσει πολλές όμορφες βραδιές; Ποια σου έχει μείνει αξέχαστη;
Πράγματι, έχω υπέροχες αναμνήσεις από εμφανίσεις στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες. Η πιο δυνατή ανάμνηση ήταν ένα after-hours party το 2004 σε μια αποθήκη στο Λος Άντζελες, το Paul T’s Sarcastic Lab με τον Paul T. και τον Tony Watson. Αυτή ήταν η πρώτη μου εμπειρία σε ένα σκληροπυρηνικό after-hours party, το καλύτερο house party στο οποίο έχω βρεθεί στη ζωή μου. Ο Paul T. συνήθιζε να διοργανώνει τέτοια parties για στενούς φίλους, γύρω στα 100 άτομα, προτού ξεκινήσει τα events με το όνομα Sarcastic Disco.
Πώς θα περιέγραφες τον ήχο σου;
Να τον πούμε deep house, deep techno, deep disco; Ή underground χορευτική μουσική;
Ποιες είναι οι επιρροές σου;
Έχω επηρεαστεί από όσους έχω γνωρίσει αυτά τα 23 χρόνια. Έχω δουλέψει και ως DJ και ως στέλεχος στη μουσική βιομηχανία από το 1992, οπότε έχω έρθει σε επαφή με καταπληκτική μουσική μέσω της δουλειάς μου, των δισκοπωλείων, των clubs και των φεστιβάλ. Η καλή μουσική μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε.
Τι χαρακτηρίζει έναν καλό DJ ή παραγωγό;
Ο καλός DJ έχει το βλέμμα του στο dancefloor και επιλέγει την καλύτερη μουσική ανάλογα με τη διάθεση που διακρίνει στον κόσμο. Καλός παραγωγός είναι εκείνος που μπορεί να δημιουργήσει έναν πρωτόγνωρο ήχο ή ρυθμό. Παρακολουθώ με προσοχή τους DJs και παραγωγούς που μπορούν με τη μουσική τους να εντυπωσιάσουν το κοινό. Φυσικά, αγαπώ και σέβομαι τους θρύλους του χώρου που συνεχίζουν να ακολουθούν το δικό τους δρόμο.
Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες και οι επόμενες κυκλοφορίες της Ene Records;
Η τελευταίες κυκλοφορίες ήταν από το βρετανικό δίδυμο Ess O Ess (Chris Stoker και Jamie Blanco), τον Πορτογάλο Rui Murka και τους Felix Dickinson και Nick The Record. Ακολουθούν δωδεκάιντσα από τους Komodo και Jonathan Kusuma (και οι δύο με καταγωγή από την Ινδονησία), καθώς και ένα από το βρετανικό τρίο Last Waltz με ένα δικό μου remix. Θα προσπαθήσω να κυκλοφορήσω σύντομα δικό μου υλικό και, φυσικά, μουσική που φτιάχνουν φίλοι μου.
(Αυτές είναι οι πιο πρόσφατες κυκλοφορίες της Ene Records)
Σε ποιους παραγωγούς δίνεις προτεραιότητα στην Ene; Κι, επειδή οι κυκλοφορίες είναι περιορισμένες, για ποια πρέπει να πληρώσει ακριβότερα ένας συλλέκτης;
Θέλω να υποστηρίξω τους Ιάπωνες και γενικότερα τους Ασιάτες παραγωγούς. Θέλω επίσης να γεφυρώσω το χάσμα ανάμεσα στην Ασία και τη Δύση, επιλέγοντας προσεκτικά κυκλοφορίες και καλλιτέχνες και από τις δύο πλευρές. Στην Ene έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα 17 δωδεκάιντσα, τα περισσότερα σε βινίλιο. Για τις τιμές μάλλον πρέπει να τσεκάρεις στο Discogs…
Ποια είναι η εικόνα του ιαπωνικού clubbing;
Η EDM είναι δημοφιλέστατη στην Ιαπωνία αυτήν τη στιγμή – 90.000 χιλιάδες άνθρωποι πήγαν στο Ultra Music Festival στο Τόκιο αυτό το καλοκαίρι, ενώ όσα parties παίζουν EDM συγκεντρώνουν πάντα πολύ κόσμο. Νομίζω ότι όσοι πηγαίνουν σε EDM parties δεν ακούν άλλου είδους χορευτική μουσική, όπως εγώ δεν πηγαίνω ποτέ σε EDM parties και δεν ακούω αυτό το είδος. Υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στη mainstream και την underground χορευτική κουλτούρα.
Υπάρχουν πάντως πάρα πολλά clubs στην Ιαπωνία και πολλοί ξένοι DJs που αγαπάει ο κόσμος φιλοξενούνται τα weekends σε αυτά. Από την άλλη υπάρχει μία πραγματικά ενδιαφέρουσα τοπική σκηνή και ελπίζω οι Ιάπωνες να την υποστηρίξουν περισσότερο στο μέλλον. Θα επιθυμούσα, λοιπόν, να ενισχυθεί μελλοντικά η τοπική σκηνή.
Βλέπω ότι από τη στιγμή που ήρθες, ανεβάζεις συνέχεια φωτογραφίες. Είναι η πρώτη σου φορά στην Αθήνα; Σου αρέσει εδώ;
Στην Αθήνα έχω έρθει δύο φορές. Μου αρέσει η παλιά αρχιτεκτονική και η συνολική εικόνα της πόλης. Είναι τόσο όμορφη η Αθήνα! Μου αρέσει πολύ το φαγητό σας και η Ακρόπολη!
Ο Chida είναι ο headliner της βραδιάς Abort, Retry, Ignore? την Παρασκευή 4/12 στο «Ρομάντσο». Τον πλαισιώνουν οι Chris Kontos και Giannis Tzontzos. (είσοδος 5€)