Το Τελευταίο Στάδιο

4,5

Το πρώτο φιλμ που απεικόνισε τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, γυρισμένο στους χώρους του Άουσβιτς με τη συμμετοχή επιζώντων.

Το Τελευταίο Στάδιο κριτική

Το φιλμ της Πολωνής Γουάντα Γιακουμπόφσκα συνιστά έναν κινηματογραφικό άθλο που προξενεί δέος μέχρι σήμερα, 75 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Βασικός λόγος; Το ότι γυρίστηκε μέσα στο Άουσβιτς μόλις τρία χρόνια μετά το τέλος του πολέμου, με τη συμμετοχή μάλιστα επιζώντων του στρατοπέδου συγκέντρωσης – εκ των οποίων η ίδια η δημιουργός. Η ταινία βέβαια δεν έχει μονάχα αδιαμφισβήτητη ιστορική αξία.

Αποτελεί ένα σκηνοθετικό κατόρθωμα, αφού η Πολωνή κατάφερε να αποκωδικοποιήσει το ακόμη νωπό συλλογικό τραύμα του Ολοκαυτώματος και να το απεικονίσει πρώτη κινηματογραφικά, ψηλαφώντας τόσο την ανείπωτη φρίκη του ναζιστικού μίσους όσο και την ανθρωπιά που αποτελούσε το μοναδικό οχυρό των αιχμαλώτων. Όλα αυτά μέσω της αφηγηματικής λιτότητας που συνοδεύει την ιστορία μιας Εβραίας που προσπαθεί να επιβιώσει στο Άουσβιτς ως διερμηνέας.

Α/Μ. Πολωνία. 1948. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τελευταίο Στάδιο

Ostatni Etap
4,5
  • Δραματική
  • 1948
  • Διάρκεια: 105 '
  • Βάντα Γιακουμπόφσκα

Μια Εβραία προσπαθεί να επιβιώσει στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς εκτελώντας χρέη διερμηνέα, ελπίζοντας να αντέξει μέχρις ότου φτάσουν οι δυνάμεις του Κόκκινου Στρατού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ανθρωπίστρια Βρικόλακας Αναζητά Αυτοκτονικό Άτομο

Ο βαμπιρικός μύθος διακωμωδείται με ευστροφία και στιλ ως άλλη μία ιστορία ενηλικίωσης μιας γενιάς που δυσκολεύεται να βρει τη θέση της στη σύγχρονη πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
20/06/2024

Οι Μηχανόβιοι

Γράσο, αίμα, έρωτας και βία δίνουν τον τόνο σε μια μοντέρνα εκδοχή του "Ατίθασου", η οποία βλέπει την Αμερική ως έναν τόπο αέναης ματαίωσης. Σκηνοθετημένη με πυγμή αλλά και αφηγηματική ατολμία.

Μνήμη

Βραβείο αντρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα ρεαλιστικό δράμα χαρακτήρων, το οποίο σχολιάζει δηκτικά, αλλά και μεγαλόφωνα την πλαστή εικόνα της μεσοαστικής ευτυχισμένης οικογένειας.

Νυχτερινός Εκφωνητής

Ανάλαφρος, νοσταλγικός και αυτοαναφορικός, ο Χαραλαμπίδης διαστέλλει μια τρυφερή ιδέα και στέλνει ένα ερωτικό, όσο και φλύαρο, κινηματογραφικό γράμμα στη νυχτερινή Αθήνα.

Peeping Tom

Τολμηρό για την εποχή του θρίλερ με έντονες ψυχαναλυτικές αναφορές, το οποίο πραγματεύεται τη σχέση ηδονοβλεπτικής ευχαρίστησης και σαδιστικής βίας.

Αδάμ

Μικρών διαστάσεων μα υψηλής ευαισθησίας δράμα, το οποίο εγείρει απλά όσο και διαχρονικά ηθικά διλήμματα. Πρώτη ταινία της δημιουργού του πολυβραβευμένου "Μπλε Καφτανιού".

Η Κυρία του Προέδρου

Κωμική (ή σατιρική;) βιογραφία μιας δυναμικής γυναικείας φιγούρας, την οποία η ταινία προσπαθεί αδέξια να παρουσιάσει ως πολιτικά σημαντική.