Asteroid City

2,5

Μια διασκεδαστικότατη, ευφυής και κομψή, μα ανεκδοτολογικά ρηχή φάρσα, η οποία επιβεβαιώνει πανηγυρικά την πλανοθετική ευφυΐα, το παιχνιδιάρικο γούστο και τον εγκλωβισμό του Γουές Άντερσον σε μια αυτάρεσκη σινε-λούπα.

Asteroid city12

Δύο χρόνια μετά τη "Γαλλική Αποστολή", ο Γουές Άντερσον είναι και πάλι εδώ, παρέα φυσικά με την άμεσα αναγνωρίσιμη κινηματογραφική φόρμουλά του: μυθιστορηματική διήγηση off, παστέλ χρώματα, πικάντικοι αναχρονισμοί, στιλάτα κοστούμια, γεωμετρικό καδράρισμα, μεγάλα σε διάρκεια τράβελινγκ, άμεσες σινεφίλ αναφορές, off beat χιούμορ, σκορ από τον Αλεξάντρ Ντεσπλά και ένα πολυπρόσωπο επιτελείο πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών.

Όλα αυτά μεταφέρονται στο 1955 και στο Άστεροϊντ Σίτι (κάτοικοι 87), στη μέση της ερήμου των νοτιοδυτικών ΗΠΑ και δίπλα ακριβώς σ’ έναν μεγάλο κρατήρα από μετεωρίτη. Κι ενώ στο βάθος του ορίζοντα ραδιενεργά μανιτάρια σηκώνονται στον ουρανό, λόγω των πυρηνικών δοκιμών, επισκέπτες αρχίζουν να καταφθάνουν στη μέση του πουθενά για το συνέδριο των Νεαρών Αστροπαρατηρητών. Στρατός, αστρονόμοι και οι λιγοστοί ντόπιοι υποδέχονται τις νεαρές ιδιοφυΐες και τους συνοδούς τους, ανάμεσά τους κι έναν πρόσφατα χηρεύσαντα φωτογράφο-πολεμικό ανταποκριτή, που κουβαλάει τις στάχτες της συζύγου του σ’ ένα τάπερ, με τα τέσσερα παιδιά του. Αυτά, όμως, δεν ανήκουν παρά σε ένα θεατρικό έργο το οποίο παίζεται, από τους ίδιους χαρακτήρες-ηθοποιούς, στη Νέα Υόρκη και μεταδίδεται ως ασπρόμαυρο τηλεοπτικό σόου! Μόνον οι εξωγήινοι λείπουν, λοιπόν, απ’ όλο αυτό το αφηγηματικό μετα-μπέρδεμα, αλλά σε λίγο θα εμφανιστούν κι εκείνοι, αναγκάζοντας το στρατό να επέμβει και να αποκλείσει όλη την περιοχή.

Εκκεντρικοί χαρακτήρες διαπλέκονται σε μια παλαβή ιστορία με καρτποσταλικό φόντο, καθώς ο Άντερσον αναβιώνει μια εποχή συλλογικής παράνοιας, στην οποία υπάρχει ελάχιστος χώρος και περιορισμένος χρόνος για ανθρώπινη συναισθηματική επαφή. Γι’ αυτόν τον απρόβλεπτο όσο και λυτρωτικό τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα στους ιδιόρρυθμους κι αδέξιους ήρωές του τον οποίο αναζητά σ’ όλες τις ταινίες του. Θα τον βρει κι εδώ, κρυμμένο πίσω από μερικά ευφυή αστεία (τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης), πολλές εμπνευσμένες ατάκες και μια εκθαμβωτική, vintage εικονογραφία, που κλέβει το μάτι για το πρώτο μισάωρο. Γιατί η στιλιζαρισμένη γοητεία της γρήγορα ξεθωριάζει, μαζί με την παιχνιδιάρικη διηγηματική πρωτοτυπία (ταινία-μέσα-σε-θεατρικό-μέσα-σε-τηλεοπτικό-σόου) και τη διασκεδαστική παραξενιά όλου αυτού του ανθρώπινου θιάσου. Είναι φανερό πλέον ότι επαναλαμβάνοντας, πάντα κομψά, τον εαυτό της, η φιλμογραφία του Άντερσον απομακρύνεται σταδιακά όλο και περισσότερο από τη γλυκιά μελαγχολία της "Οικογένειας Τενενμπάουμ" και την τρυφερή νοσταλγία του "Έρωτα του Φεγγαριού", προκρίνοντας τη ρηχή εικαστική αρτιότητα και την καρτουνίστικη, γεμάτη κινηματογραφόφιλες αναφορές σάτιρα σε βάρος του γνήσιου συναισθήματος και του δημιουργικού αυθορμητισμού. Γιατί, όπως και να το κάνεις, είναι πολύ πιο δύσκολο να σχολιάσεις καίρια την απώλεια και τη διαχείρισή της από το να στήσεις ένα πετυχημένο μεταμοντέρνο ανέκδοτο πάνω στα sci-fi b-movies του ’50.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Asteroid City

2,5
  • Κομεντί
  • 2023
  • Διάρκεια: 104 '
  • Γουές Άντερσον

Ένα σαββατοκύριακο του 1955, επισκέπτες καταφθάνουν σε ένα απομονωμένο χωριό της αμερικανικής ερήμου, όπου διοργανώνεται συνέδριο Νεαρών Αστροπαρατηρητών. Οι εργασίες του, όμως, θα διαταραχθούν από έναν απρόσμενο εξωγήινο επισκέπτη και ο στρατός θα αποκλείσει την περιοχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.