Τυχερό Αστέρι

3

Το αγαπημένο στον Κορε-έντα («Κλέφτες Καταστημάτων») θέμα της αυτοσχέδιας οικογένειας επανέρχεται σ’ ένα διασκεδαστικά γλυκόπικρο road movie το οποίο απέσπασε το βραβείο αντρικής ερμηνείας στο φεστιβάλ Καννών.

Tyxero asteri

Ο Χιροκάζου Κορε-έντα επισφράγισε την ανοδική κινηματογραφική πορεία του και καταξιώθηκε ως ο σπουδαιότερος σύγχρονος Γιαπωνέζος σκηνοθέτης (μαζί με τον Κιγιόσι Κουροσάβα) με τους "Κλέφτες Καταστημάτων" και τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών το 2018. Μετά από 13 ταινίες, αποφάσισε κατόπιν να βγει με την κάμερά του για πρώτη φορά έξω από τα γιαπωνέζικα σύνορα. Η γαλλόφωνη "Αλήθεια" του δεν χώρεσε ολόκληρη την αφηγηματική ευαισθησία του, ξεκάθαρα ταινία ενός ξένου σε ξένο τόπο ο οποίος αποζητά, βρίσκει, αλλά δεν μπορεί να κατανοήσει πλήρως παγκόσμιες αλήθειες. Εκείνος όμως θα επιμείνει, φροντίζοντας την επόμενη φορά να πάρει τα μέτρα του και να επιστρέψει σε ένα… σχεδόν οικείο περιβάλλον.

Μια νεαρή Νοτιοκορεάτισσα αποφασίζει να δώσει κρυφά το νεογέννητο παιδί της σε μια εκκλησία για υιοθεσία, αφήνοντάς το στο ειδικό "κουτί" (baby box) της εισόδου της. Κρύβεται και περιμένει να σιγουρευτεί για την τύχη του κι έτσι ανακαλύπτει πως δυο απατεώνες το κλέβουν, κάτι στο οποίο είναι μάρτυρες και δυο αστυνομικίνες, οι οποίες είχαν στοιχεία για μια σπείρα η οποία απάγει τα εγκαταλελειμμένα μωρά και τα πουλάει σε πλούσιες οικογένειες. Την άλλη μέρα η μητέρα βρίσκει τους απαγωγείς για να πάρει πίσω το παιδί της, αλλά όταν μαθαίνει πως εκείνο μπορεί να πουληθεί για 10 εκατομμύρια γουόν (οκτώ χιλιάδες ευρώ) αποφασίζει να επωφεληθεί. Έτσι, ξεκινάει ένα οδικό ταξίδι προς άγρα αγοραστών, με το αστυνομικό ντουέτο να βρίσκεται στα ίχνη του παράνομου τρίο, αναζητώντας την ευκαιρία να το συλλάβει επ’ αυτοφώρω.

Η ιδέα της αυτοσχέδιας οικογένειας απασχολεί μονίμως τον Κορε-έντα ("Κανείς δεν Ξέρει", "Μια Μέρα του Καλοκαιριού", "Πατέρας και Γιος"), ο οποίος, ως πιστός μαθητής του Γιασουχίρο Όζου, περιγράφει με το λιτό, τρυφερά ρεαλιστικό τρόπο του την αγωνία του μοναχικού σύγχρονου ανθρώπου να βρει διεξόδους επικοινωνίας και συνύπαρξης. Συχνά μέλη του κοινωνικού περιθωρίου, όπως η πρωταγωνιστική τριάδα του "Τυχερού Αστεριού", οι ήρωές του προσπαθούν να ισορροπήσουν στα όρια μιας προσωπικής (η συντριπτική πλειοψηφία των baby box βρεφών καταλήγουν στο ορφανοτροφείο) και μιας κοινώς αποδεκτής ηθικής, ανάμεσα στην ανάγκη επιβίωσής τους και τις ανθρωπιστικές αξίες που έστω και την τελευταία στιγμή αγωνίζονται να υπερασπιστούν. Τα διλήμματα που στοιχειώνουν τους χαρακτήρες είναι εδώ μετωπικά, όσο και περίπλοκα, οι αντιδράσεις τους απρόοπτες, αντιφατικές^ άλλοτε άκαρδες κι άλλοτε συμπονετικά χιουμοριστικές. Πάντα όμως βαθιά ανθρώπινες, όπως ακριβώς και στους "Κλέφτες Καταστημάτων", τη δοκιμασμένη συνταγή των οποίων ο Κορε-έντα αντιγράφει με επιτυχία σε μια ταξιδιάρικη και κορεάτικη παραλλαγή, όπου και συναντά τον πρωταγωνιστή Σονγκ Κανγκ-χο (βραβείο ερμηνείας στις Κάννες) και το διευθυντή φωτογραφίας Χονγκ Κιουνγκ-πίο των "Παρασίτων".

Ν. Κορέα. 2022. Διάρκεια: 129΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Τυχερό Αστέρι

Beurokeo / Broker
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 129 '
  • Χιροκάζου Κορεέντα

Μια νεαρή αποφασίζει να δώσει κρυφά το νεογέννητο παιδί της σε μια εκκλησία για υιοθεσία, αλλά ανακαλύπτει πως δυο απατεώνες κλέβουν τα μωρά για να τα πουλήσουν και ξεκινά μαζί τους ένα οδικό ταξίδι προς άγραν αγοραστών, με δυο αστυνομικίνες να βρίσκονται στο κατόπι τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.