Το Θαύμα

3

Δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένο, γεμάτο σασπένς και πολυσήμαντες αναφορές δράμα μυστηρίου, το οποίο χάνει πόντους μόνο όταν καταφεύγει σε εύπεπτες αλήθειες.

to_thavma1

Αν και η εποχή που το ρουμάνικο σινεμά πρωταγωνιστούσε στον arthouse κινηματογράφο δεν έχει ακριβώς παρέλθει –πρόσφατη εξάλλου είναι η Χρυσή Άρκτος στο "Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό" (2021) του Ράντου Ζούντε–, οι φρέσκες κινηματογραφικές προτάσεις μας έρχονται μάλλον σπάνια από τη βαλκανική χώρα. Ωστόσο, μια μικρή ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται να κάνει ο Μπογκντάν Τζόρτζε Απέτρι.

Δεύτερο μέρος μιας crime τριλογίας αυτόνομων κεφαλαίων, που ξεκίνησε με το "Unidentified" (2020), το "Θαύμα" στρέφεται γύρω από μια νεαρή μοναχή, η οποία φεύγει κρυφά από το μοναστήρι της για ένα προσωπικό ζήτημα, αλλά εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Τότε ένας αποφασισμένος αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση, αγνοώντας ότι τον περιμένουν διαδοχικές εκπλήξεις.

to_thavma2

Ο Απέτρι, κρύβοντας τις πραγματικές αλλά και αμφίσημες προθέσεις των ηρώων, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει διακριτικά τα στοιχεία της υπόθεσης, δημιουργεί μια άκρως υποβλητική ατμόσφαιρα με κοφτερή ένταση. Παράλληλα, ξεδιπλώνει τα ηθικά διλήμματα που διαπνέουν όχι μόνο τους καθαυτό χαρακτήρες, αλλά και ολόκληρη τη ρουμανική κοινωνία, η οποία βιώνει μια παρατεταμένη κρίση ταυτότητας από την πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου και εξής. Από τη μία, υπάρχει η χώρα που κοιτά προς τη Δύση, έχοντας πίστη στους θεσμούς και στην υπεραξία του έμπρακτου ορθολογισμού (ο αστυνόμος που εφαρμόζει νόμο και τάξη). Από την άλλη, υπάρχει η Ρουμανία των Βαλκανίων, της στενής επαφής με την εκκλησία (μια μοναχή είναι αδύνατο να είναι ένοχη για οτιδήποτε) και του φλερτ με την παρανομία για να… βγει η δουλειά ("γκρίζα" ηθική πυξίδα ντετέκτιβ).

Το πληθωρικό σε αναφορές και σασπένς δράμα αρθρώνεται εύγλωττα από τον Απέτρι, ο οποίος χειρίζεται δεξιοτεχνικά "σκοτεινούς" χαρακτήρες σε μια συνθήκη εκτυφλωτικού φωτός. Εκεί που χάνει πόντους ο δημιουργός είναι σε μια σκηνοθετική επιλογή της τελευταίας πράξης, όπου η μπάλα πετιέται στην εξέδρα. Διατυπώνοντας, όμως, ασφαλή συμπεράσματα για μια υπόθεση που κατά τα άλλα σφίγγει το στομάχι, το φιλμ χάνει ένα μέρος της δημιουργικής του τόλμης.

Ρουμανία. 2022. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Θαύμα

Miracol
3
  • Αστυνομική
  • 2022
  • Διάρκεια: 118 '
  • Μπογκντάν Τζορτζε Απέτρι

Μια νεαρή μοναχή φεύγει κρυφά από το μοναστήρι της για να αντιμετωπίσει ένα προσωπικό της ζήτημα, αλλά εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Ένας αποφασισμένος αστυνομικός αναλαμβάνει την υπόθεση, αγνοώντας ότι τον περιμένουν μια σειρά από διαδοχικές εκπλήξεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4/12, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.