Οι Εκκεντρικοί

3

Εύστροφος συνδυασμός περιπετειώδους θρίλερ και μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο.

Οι Εκκεντρικοί

Από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Δανούς σεναριογράφους («Μετά το Γάμο», «Ίσως, Αύριο»), ο Άντερς Τόμας Γιένσεν έχει σκηνοθετήσει τέσσερις ταινίες (ξεχωρίζουν τα «Μήλα του Αδάμ»), έχοντας για μόνιμο συνεργάτη του τον Μαντς Μίκελσεν. Δεν θα μπορούσε να επιλέξει, λοιπόν, κάποιον άλλον για το ρόλο του Μάρκους, σκληροτράχηλο μισθοφόρο στο Αφγανιστάν, ο οποίος επιστρέφει στην πατρίδα όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Υπεύθυνη είναι η εγκληματική οργάνωση Riders of Justice, η οποία έβγαλε έτσι από τη μέση τον μοναδικό μάρτυρα που θα κατέθετε με στοιχεία εναντίον της σε επερχόμενη δίκη, με αποτέλεσμα να αθωωθούν πανηγυρικά ο αρχηγός και τα μέλη της. Ο Μάρκους αποφασίζει να πάρει στα χέρια του την κατάσταση, η οποία εκτροχιάζεται από την πρώτη κιόλας αναγνωριστική επαφή της ομάδας με τους Riders.

Οι Εκκεντρικοί - εικόνα 1
©Rolf Konow

Ο Γιένσεν έχει στα χέρια του ένα περιπετειώδες θρίλερ το οποίο δεν σπρώχνει προς τη χολιγουντιανή συνταγή της γραφικά βίαιης εκδίκησης, αλλά ευθυγραμμίζει δεξιοτεχνικά στη ρότα της μαύρης κωμωδίας με κοινωνικό περιεχόμενο. Δράμα και χιούμορ ισορροπούν σεναριακά, σκηνοθετικά και ερμηνευτικά (απολαυστικό το πρωταγωνιστικό κουαρτέτο), καθώς ο Γιένσεν σχολιάζει εύστοχα τις βίαιες διεξόδους της σύγχρονης πραγματικότητας και την εύθραυστη έννοια της αντρικής ταυτότητας, κυρίως όμως το ρόλο του τυχαίου στην καθημερινότητά μας και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούμε να τον ερμηνεύσουμε.

Με το ένα μάτι στον Κισλόφσκι και το άλλο στον Ταραντίνο, λοιπόν, οι «Εκκεντρικοί» διασκεδάζουν (πικρά) με τα παθήματα μιας ομάδας αντρών που αρνούνται να ενηλικιωθούν και μιας οργανωμένης κοινωνίας που ολισθαίνει με την πρώτη αφορμή προς τον ανορθολογισμό, διατηρώντας από την αρχή ως το τέλος ένα διακριτικά παρωδιακό ύφος που σαρκάζει την (βορειοευρωπαϊκή) χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, την πολιτική ορθότητα, ακόμα και την αναμενόμενη σεναριακή ανατροπή του χαρωπού φινάλε.

Δανία, Σουηδία. 2020. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Εκκεντρικοί

Retfærdighedens Ryttere / Riders of Justice
3
  • Περιπέτεια
  • 2020
  • Διάρκεια: 116 '
  • Άντερς Τόμας Γιένσεν

Ο Μάρκους, μισθοφόρος στο Αφγανιστάν, επιστρέφει στη Δανία όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε έκρηξη στο μετρό. Προσπαθώντας να τα βρει με την αποξενωμένη κόρη του, θα δεχτεί την επίσκεψη δυο παράξενων αγνώστων, οι οποίοι θα τον πείσουν πως το ατύχημα στο τρένο ήταν στην πραγματικότητα βομβιστική ενέργεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Τελευταία Κλήση": Ένα έγκλημα που σόκαρε την Ελλάδα γίνεται ταινία

Μια συγκλονιστική υπόθεση που εκτυλίχθηκε σε πανελλήνια ζωντανή μετάδοση μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/07/2025

14ο "Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι": Ξεκινά το αφιέρωμα στο κλασικό ποιοτικό σινεμά

Ο θεσμός υπό την επιμέλεια του κριτικού κινηματογράφου Ηλία Φραγκούλη επιστρέφει γεμάτος αξεπέραστα και αποσιωπημένα διαμάντια της μεγάλης οθόνης.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 3 Ιουλίου.

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 3 Ιουλίου.

Το 47

Πέντε βραβεία Γκόγια για ένα κινηματογραφικά στιβαρό, μα και πολιτικά αισιόδοξο, συγκινητικά παλιομοδίτικο και αναζωογονητικά φρέσκο κοινωνικό δράμα στην ουμανιστική παράδοση του Κεν Λόουτς. | Powered by Uber.

Jurassic World: Αναγέννηση

Ξέπνοη προσπάθεια "Αναγέννησης" ενός περιπετειώδους franchise, το οποίο έχει χάσει κάθε ικμάδα φαντασίας, επαναλαμβάνοντας για έκτη φορά τις προ τριακονταετίας πρωτοτυπίες του. | Powered by Uber.

Το Μονοπάτι του Αλατιού

Αληθινή ιστορία, σκηνοθετημένη διεκπεραιωτικά και ερμηνευμένη με αφοσίωση. Χωρίς εκπλήξεις, φοράει το κοστούμι μιας ευπρεπούς δραματικής τηλεταινίας. | Powered by Uber.