Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Digger

3

Απόηχοι τραγωδίας, γουέστερν ατμόσφαιρα και μια πολλαπλή αντιπαράθεση παλιού - καινούριου με φόντο τον σκληρό ρεαλισμό της ελληνικής επαρχίας. Αργυρός Αλέξανδρος, βραβεία κοινού και νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 14 υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Digger

Αποσπώντας τον Αργυρό Αλέξανδρο, τα βραβεία κοινού και νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά και 14 υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Λιτό στη βασική ιδέα του, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο γενιές και δύο διαφορετικές νοοτροπίες. Την παλιότερη αντιπροσωπεύει ο Νικήτας, ο οποίος ζει αποτραβηγμένος σε μια ορεινή αγροικία της βορείου Ελλάδος. Το πανέμορφο δάσος που την περιβάλλει, όμως, απειλείται από την επιθετική επέκταση μιας κοντινής βιομηχανικής μονάδας, η παρουσία της οποίας διχάζει έντονα τους κατοίκους του διπλανού χωριού. Νέα ήθη, τα οποία δεν φέρνει στα βουνά μόνο η τεχνολογική πρόοδος, αλλά και ο γιος του Νικήτα, που επιστρέφει στο πατρικό διεκδικώντας το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε από τη μητέρα του.

Ο Γρηγοράκης χειρίζεται στιβαρά τη δραματική σύγκρουση πατέρα - γιου, γεννημένη από ένα τραυματικό παρελθόν, αλλά και δύο διαφορετικές φιλοσοφίες ζωής. Η μία δεμένη με τη φύση, τους ρυθμούς και τους νόμους της, η άλλη με την αστική ζωή, την ταχύτητα και την τεχνολογία. Ταυτόχρονα, η διαρκής παρουσία των μηχανημάτων και η (νεο)γουέστερν εικονογραφία επιτείνουν την αντίθεση αυτών των δύο κόσμων, οι οποίοι συγκρούονται με φόντο μια επαρχιακή Ελλάδα βουλιαγμένη στη σύγχυση και την αμηχανία. Η σοφία του Γρηγοράκη και των σεναριογράφων Μαρίας Βόττη και Βαγγέλη Μουρίκη είναι πως την αναβιώνουν χωρίς καμιά γραφικότητα, κρατώντας γκρίζους τόνους στην περιγραφή των χαρακτήρων και ίσες αποστάσεις από τους κουρασμένους μαχητές αυτού του σπαρακτικού εμφυλίου πολέμου. Τους οποίους οικτίρουν, μα και συμπονούν βαθιά, κλείνοντάς τους με λυτρωτικό χιούμορ το μάτι στον υπέρ πάντων αγώνα τους.
Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία. 2020. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: MICROKOSMOS.

Περισσότερες πληροφορίες

Digger

3
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 101 '
  • Τζώρτζης Γρηγοράκης

Ο Νικήτας ζει αποτραβηγμένος σε ένα ορεινό δάσος, το οποίο απειλείται από την επιθετική επέκταση μιας βιομηχανικής μονάδας. Οι τόνοι θα ανέβουν ακόμα περισσότερο με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος διεκδικεί το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε από τη μητέρα του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Χαμένη Κόρη

Υποψήφιο για τρία Όσκαρ (σεναρίου και γυναικείων ερμηνειών) ψυχολογικό δράμα που αντιμετωπίζει με θαρραλέα ειλικρίνεια τις σχέσεις της σύγχρονης γυναίκας με τη μητρότητα, την κοινωνική ανεξαρτησία και τη σεξουαλικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
30/06/2022

Μαϊσάμπελ

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Τρία Πατώματα

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.

Blow-Up

Ο πιο μοντέρνος, ευρηματικός, σέξι, cool και πολυεπίπεδος κινηματογραφικός στοχασμός πάνω στο σύγχρονο lifestyle και την αδιέξοδη σχέση του με την αλήθεια που το περιβάλλει. Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες και σημείο αναφοράς της ποπ κουλτούρας.

Τζο ο Λεμονάδας

Απολαυστική παρωδία –στο παλαβό πνεύμα των 60s– των χολιγουντιανών γουέστερν, αλλά και συνολικά της καπιταλιστικής λογικής, ενσωματωμένης στους κλασικούς αφηγηματικούς κώδικες.

Ουπς! 2 Ο Νώε Ξαναέφυγε…

Οι κατακλυσμιαίες περιπέτειες φρουφρούληδων και γραπινών συνεχίζονται με κεκτημένη ταχύτητα, επιμένοντας σε ανήλικα μηνύματα περί μισαλλοδοξίας, συμφιλίωσης και κοινωνικής συνεργασίας.

Ο "Elvis" ήταν το τέλειο αφεντικό του ελληνικού box office

Χωρίς να εντυπωσιάσει εισπρακτικά, η βιογραφία του "βασιλιά του ροκ" έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια του τετραημέρου, ξεπερνώντας έναν απολαυστικό Χαβιέρ Μπαρδέμ κι έναν τρομακτικό Ίθαν Χοκ.