Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

2,5

Κατασκοπικό θρίλερ που αναπαριστά με αφηγηματικό σφρίγος, αλλά χωρίς απόλυτη κινηματογραφική συνοχή, μια αληθινή ιστορία με διαδοχικές ανατροπές και άφθονη πολιτική ίντριγκα.

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

Ανάμεσα σε μια πλούσια και άνιση φιλμογραφία, το σκηνοθετημένο για την τηλεόραση «Carlos», βιογραφία του γνωστού τρομοκράτη η οποία γνώρισε και συντομευμένη κινηματογραφική εκδοχή, αποτελεί αναμφίβολα την κορυφαία δημιουργική στιγμή του Ολιβιέ Ασαγιάς. Όπως κι εκείνη που κινηματογραφικά συγγενεύει περισσότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη δική του, με το «Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων», το οποίο γύρισε αμέσως μετά την κομεντί «Παιχνίδια Ζευγαριών» που είδαμε στη χώρα μας την προηγούμενη εβδομάδα.

Και τα δυο φιλμ βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα, ενώ επιχειρούν μέσα από τις συμβάσεις μιας ταινίας δράσης να σχολιάσουν τα παιχνίδια της διεθνούς πολιτικής σκακιέρας στο τέλος του προηγούμενου αιώνα. Τώρα βρισκόμαστε στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’90 και μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, γεγονός το οποίο έχει αναθερμάνει τις ελπίδες πολλών εξορίστων Κουβανών της Φλόριντα για ανατροπή του κομμουνιστικού καθεστώτος στη χώρα τους. Οι προσπάθειές τους περιλαμβάνουν από διάσωση φυγάδων και ρίψη προπαγανδιστικών φυλλαδίων στην Αβάνα έως τρομοκρατικά χτυπήματα σε τουριστικά θέρετρα, και πραγματοποιούνται χάρη στη βοήθεια Κουβανών πιλότων οι οποίοι έχουν αυτομολήσει στις ΗΠΑ.

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων - εικόνα 1

Το σενάριο της ταινίας επικεντρώνεται σε δυο απ’ αυτούς, εστιάζοντας τόσο στις προσωπικές τους σχέσεις (μπερδεμένες λόγω της πολιτικής εμπλοκής τους) όσο και στην «κάτω από το ραντάρ» εμφύλια αντιπαράθεση, καλυμμένη από πέπλο μυστηρίου και δέσμια της περίπλοκης διεθνούς ισορροπίας δυνάμεων. Μέχρι που τα σχέδια των αντικαθεστωτικών έρχονται σε αντιπαράθεση με αυτά τόσο της κουβανικής όσο και της αμερικανικής κυβέρνησης, σε μια έξυπνη σεναριακή στροφή ενός αφηγηματικά σφριγηλού κατασκοπικού θρίλερ, χωρίς, όμως, απόλυτη κινηματογραφική συνοχή.

Ο Ασαγιάς, ο οποίος υπογράφει και το πρωτότυπο σενάριο, ξέρει να στήνει ίντριγκες και να διηγείται γλαφυρά, αναδεικνύοντας το ανθρώπινο κόστος των πολυδιάστατων ιστορικών αποφάσεων. Παραδόξως, η ματιά του πάνω στους χαρακτήρες είναι αποστασιοποιημένα περιγραφική και η σεναριακή δομή του φιλμ απλωμένη και παραθετική, σαν αυτή ενός τηλεοπτικού σίριαλ. Χαμένη στις παραφορτωμένες υποπλοκές της, η πολιτική οξυδέρκεια του Γάλλου σκηνοθέτη αγκομαχά να κάνει τη διαφορά.

Γαλλία, Ισπανία. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Αβάνα, η Πόλη των Κατασκόπων

Wasp Network
2,5
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 123 '
  • Ολιβιέ Ασαγιάς

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ομάδες εξόριστων στη Φλόριντα Κουβανών οργανώνουν τρομοκρατικά χτυπήματα στην Κούβα και απεργάζονται την ανατροπή του Φιντέλ Κάστρο. Τόσο η κουβανική όσο κι η αμερικανική κυβέρνηση, όμως, έχουν τα δικά τους μυστικά σχέδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.