Στο Λαβύρινθο

1

Ο Ιταλός μετρ του crime novel και σκηνοθέτης του φιλμ «Κορίτσι στην Ομίχλη» διασκευάζει ακόμη ένα δικό του μυθιστόρημα, παγιδευμένος στο λαβύρινθο μιας ελάχιστα πειστικής, γεμάτης εκνευριστικά εκβιαστικές ανατροπές ιστορίας με κοινότοπα συμπεράσματα.

Στο Λαβύρινθο

Από το πρώτο μυθιστόρημά του («Ο υποβολέας») και το «Κορίτσι στην Ομίχλη», το οποίο ο ίδιος διασκεύασε και σκηνοθέτησε το 2017, έως την τελευταία ταινία του, ο Ντονάτο Καρίζι έλκεται από τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, όπως οι περισσότεροι συγγραφείς αστυνομικού μυστηρίου. Οι ευπώλητες ίντριγκες του Ιταλού περιστρέφονται γύρω από σαδιστικά εγκλήματα, εξαφανίσεις, απαγωγές και παιχνίδια γάτας και ποντικού, ανάμεσα σε θύτες και θύματα, με ψυχικά τραυματισμένους, προβληματικούς χαρακτήρες να αντιπαρατίθενται πάνω στις συχνά δυσδιάκριτες έννοιες του δίκαιου και του άδικου.

Έτσι, χωρίς να απομακρυνθούμε πολύ από το ύφος του «Κοριτσιού…», στον «Λαβύρινθο» μια νεαρή μαθήτρια πέφτει θύμα απαγωγής και ξυπνάει ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου, ενώ δεν θυμάται απολύτως τίποτα. Ένας ψυχολόγος προσπαθεί να τη βοηθήσει να ανακτήσει τη μνήμη της και την ίδια στιγμή ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος την αναζητούσε όταν πρωτοεξαφανίστηκε, αρχίζει τη δική του παράλληλη έρευνα.

Στο Λαβύρινθο - εικόνα 1

Ο Καρίζι, δυστυχώς, επαναλαμβάνει τον εαυτό του στον τρόπο με τον οποίο παραπλανεί με το ζόρι τον θεατή, κρατώντας για το φινάλε τον βαρύ σεναριακό άσο που τραβά απρόσμενα (;) από το μανίκι του (ακριβώς όπως στο «Κορίτσι…»). Το τρικ θα μπορούσε να δουλέψει αν στο προηγούμενο δίωρο είχαμε παρασυρθεί εντός μιας πειστικής, αγωνιώδους πλοκής, που εξελίσσεται σε δύο παράλληλες πίστες (η «ανάκριση» του profiler/ψυχολόγου και η έρευνα του ντετέκτιβ) και αποκαλύπτει κομμάτι κομμάτι το μυστικό του λαβυρίνθου, εκεί όπου ο απαγωγέας κρατούσε έγκλειστο το θύμα του. Αντ’ αυτού, εξυπνακίστικοι διάλογοι και σοβαροφανείς μονόλογοι, αδέξια τρικ κι εκνευριστικά εκβιαστικές ανατροπές μάς πετούν έξω από μια προκάτ ιστορία κοινότοπων συμπερασμάτων.

Ιταλία. 2019. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Λαβύρινθο

L'Uomo del Labirinto / Into the Labyrinth
1
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 130 '
  • Ντονάτο Καρίζι

Μια μαθήτρια πέφτει θύμα απαγωγής και ξυπνάει ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου, ενώ δεν θυμάται απολύτως τίποτα. Ένας ψυχίατρος προσπαθεί να τη βοηθήσει να ανακτήσει τη μνήμη της, ενώ την ίδια στιγμή ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος την αναζητούσε όταν πρωτοεξαφανίστηκε, αρχίζει τη δική του παράλληλη έρευνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.