Φαντασία

1

Μουσικό μελόδραμα που προσπαθεί να ζωντανέψει (και να κριτικάρει) τα ελληνικά ’90s. Απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο, καταντάει αφηγηματικά ακατανόητο και αγγίζει τα όρια της παρωδίας.

Φαντασία

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος περιπετειωδών κωμωδιών («Η Ληστεία», «Γκίνες»), ο Αλέξης Καρδαράς επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει την πραγματικότητα των «αμαρτωλών» ’90s μέσα από μια ελάχιστα χιουμοριστική ιστορία ανόδου και πτώσης, όπως τη βιώνει η όμορφη, ταλαντούχα και φιλόδοξη Φωτεινή. Μια νεαρή τραγουδίστρια σε επαρχιακά σκυλάδικα, η οποία το 1993 καταφθάνει στην Αθήνα και στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες». Ανακάλυψη του βετεράνου μπουζουξή και λαϊκού συνθέτη Βλάση Χρηστάκη, θα γίνει δίπλα του το πρώτο όνομα της πίστας, όλα όμως θα αλλάξουν όταν γνωρίσει κι ερωτευτεί το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο.

Η «Φαντασία» είναι ένα τυπικό μουσικό μελόδραμα, του οποίου η βασική σεναριακή ιδέα ξεκινάει από το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» και, περνώντας από τις «Διπλοπενιές» και το «Ρεμπέτικο», φτάνει στο «Χάραμα». Οι ήρωες έχουν να αντιμετωπίσουν το βαρύ τίμημα της επιτυχίας, με τη Φωτεινή να δηλώνεται εξαρχής ως σημαδεμένη από την απώλεια, καθώς ήδη από τη δεύτερη σκηνή χάνει, ως μικρό κορίτσι, τη μητέρα της σε αυτοκινητικό δυστύχημα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας αναζητά να μάθει την ταυτότητα του πατέρα της. Δίπλα σε αυτήν την πορεία αυτογνωσίας, το στόρι ενός μοιραίου ερωτικού τριγώνου και τα μουσικά ιντερμέδια (ο Μίνως Μάτσας έχει πιάσει στην εντέλεια το ζητούμενο κλίμα), ο Καρδαράς επιχειρεί να χωρέσει κι ένα διακριτικό (;) σχόλιο για το πασοκικό lifestyle της εποχής.

Φαντασία - εικόνα 1

Όλα μένουν στον αέρα όμως, χαντακωμένα από ένα απελπιστικά σχηματικό και κακοστημένο σενάριο και μια άτακτη, ανορθόγραφη αφήγηση. Πραγματολογικές λεπτομέρειες, χαρακτήρες, διάλογοι, ακόμη και η εικόνα των νυχτερινών κέντρων (στον «Διογένη» και στην παραλιακή τραγουδούσε η Φωτεινή ή στα «Κόκκαλα» στο Περιστέρι;), τα πάντα είναι τσαπατσούλικα κατασκευασμένα και ατάκτως ερριμμένα σε αυτό το αφελές, προβλέψιμο στόρι αστείας κορύφωσης (κανείς, μέσα κι έξω από την οθόνη, δεν συγκινείται στη σκηνή της «μεγάλης αποκάλυψης») και αμήχανων ερμηνειών, το οποίο ολοκληρώνεται αγγίζοντας τα όρια της παρωδίας.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Φαντασία

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 96 '
  • Αλέξης Καρδαράς

Στην Αθήνα του 1993 μια νεαρή τραγουδίστρια καταφθάνει από την επαρχία στο νυχτερινό κέντρο «Χάντρες» και γίνεται πρώτο όνομα δίπλα στο βετεράνο μπουζουξή και συνθέτη Βλάση Χρηστάκη. Η γνωριμία της με το λαϊκοπόπ είδωλο Νίκο Κόκκινο όμως θα είναι καθοριστική και ο έρωτάς τους θα αλλάξει τη ζωή και των τριών τους για πάντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.