Booksmart

Κομεντί ενηλικίωσης, που προσπαθεί άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε άτσαλα να συνδυάσει την indie φρεσκάδα, τα χολιγουντιανά στερεότυπα και τη μοδάτη χιουμοριστική χοντροκοπιά.

Booksmart

Eχει περάσει μια δεκαπενταετία από τότε που ο Τζαντ Άπατοου («Παρθένος Ετών 40», «Με την Πρώτη»), ακολουθώντας τον πολιτικά ανορθόδοξο χιουμοριστικό δρόμο των αδερφών Φαρέλι, έσπρωξε με επιτυχία την αμερικανική κωμωδία ένα βήμα κοντύτερα στον απενοχοποιημένο ρεαλισμό. Το χοντροκομμένο αστείο έγινε πλέον αναπόσπαστο κομμάτι μιας προσέγγισης στην καθημερινότητα η οποία έκρυβε συχνά πίσω από τη φαρσική επιφάνειά της την αδυναμία διαχείρισης ενός νεανικού angst, μιας συλλογικής αλλοτρίωσης κι ενός πικρού συναισθήματος μοναξιάς.

Το «Superbad» (2007) του Γκρεγκ Μοτόλα, σε παραγωγή Άπατοου, είναι το χαρακτηριστικότερο δείγμα μοντέρνας νεανικής κωμωδίας που έβαζε τη χοντροκοπιά και την υπαρξιακή απόγνωση στο ίδιο κάδρο, συνδυασμό τον οποίο επιθυμεί να επαναλάβει στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της η Νεοϋορκέζα σταρ Ολίβια Γουάιλντ («TRON: Legacy»).

Booksmart - εικόνα 1

Το «Booksmart» δανείζεται από το «Superbad» όχι μόνο το casual αφηγηματικό ύφος αλλά και την ιδέα των δύο ξενέρωτων, έτοιμων για όλα λυκειόπαιδων που θέλουν να εξασφαλίσουν πρόσκληση για ένα super cool πάρτι. Έτσι κι εδώ, οι δύο κολλητές Έιμι και Μόλι (απολαυστικότατες οι Ντέβερ και Φέλντσταϊν) συνειδητοποιούν την παραμονή της αποφοίτησής τους πως έχουν αφιερώσει όλη τη ζωή τους στο διάβασμα. Έχει έρθει λοιπόν η ώρα για ένα επικό ξεσάλωμα, που αρχίζει από το να βρουν πού γίνεται το πάρτι του Νικ, το οποίο όλοι οι γνωστοί τους είναι καλεσμένοι.

Η οδύσσεια των δύο κοριτσιών προς την ενηλικίωση, δηλαδή την πρώτη επώδυνη συνειδητοποίηση της κοινωνικοποίησης, της ελεύθερης έκφρασης της επιθυμίας και του τιμήματος που τη συνοδεύει, αποτελείται από μια σειρά κωμικών συναντήσεων με απρόσμενη εξέλιξη. Συμμαθητές και καθηγητές, φίλες και αντίζηλες, αντικείμενα του πόθου κι ενοχλητικοί τύποι, όλοι τους μεταμορφώνονται αυτήν την τελευταία νύχτα σε κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο. Πιο αληθινό; Πιο προσποιητό μήπως; Οι τέσσερις γυναίκες σεναριογράφοι χειρίζονται εύστοχα την ιδέα πως η ποθητή για κάθε ανήλικο «απελευθέρωση» μοιάζει με την ανακάλυψη ενός θαυμαστού μα συνάμα τρομακτικού και αστείου καινούργιου κόσμου, που ξυπνά μέσα από τις σκιές.

Booksmart - εικόνα 2

Το «Superbad» όμως είχε χειριστεί αυτή τη διαδρομή με έναν μελαγχολικό κυνισμό τον οποίο η ταινία της Γουάιλντ διαθέτει σε φανερά πιο συγκρατημένες δόσεις. Η διάθεσή της για μια feelgood προσέγγιση της σκοτεινής πλευράς καταλήγει τις περισσότερες φορές σε κινηματογραφικά ανώδυνο συμβιβασμό, είτε πρόκειται για την «εσωτερική φωτογένεια» που διαθέτουν όλοι οι χαρακτήρες είτε για την καρικατουρίστικη –και σκηνοθετικά στιλιζαρισμένη– υπερβολή, που αφαιρεί κάθε σκληρότητα από τα κωμικά ξεσπάσματα. Έτσι η τελευταία ματιά πάνω στις δύο νευρωτικές τινέιτζερ, που επιλέγουν να βάλουν τη φιλία τους πάνω από την πραγματικότητα, δεν θα μπορούσε παρά να είναι παρηγορητική, επιλέγοντας τα χολιγουντιανά στερεότυπα από την indie μελαγχολία.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: ODEON

Περισσότερες πληροφορίες

Booksmart

2,5
  • Κομεντί
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Ολίβια Γουάιλντ

Την παραμονή της αποφοίτησής τους από το λύκειο δύο φιλενάδες διαπιστώνουν πως διαβάζουν διαρκώς και δεν έχουν διασκεδάσει καθόλου στη μαθητική ζωή τους. Αποφασίζουν λοιπόν να πάρουν το αίμα τους πίσω μέσα σε ένα βράδυ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 29/9

Μια επική περιπέτεια και τέσσερις ακόμα τίτλοι προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/09/2022

Ο Ομάρ Ελ Ζοχάιρι κάνει την πατριαρχία "Φτερά και Πούπουλα"

Συνομιλούμε με το σκηνοθέτη του πρωτότυπου αιγυπτιακού δράματος όπου ο Μαγικός ρεαλισμός συναντά κοινωνική καταγγελία.

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Η Συγκάλυψη

Τυπικό - ατμοσφαιρικό και κοινωνικά καταγγελτικό - Nordic noir, βασισμένο στη λογοτεχνική σειρά "Τμήμα Q" του Γιούσι Άντλερ – Όλσεν. Έχουν προηγηθεί τέσσερις δανέζικες ταινίες (2013-18) με διαφορετικούς πρωταγωνιστές.