Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

3

Το υπόγειο και ανατρεπτικό χιούμορ μετατρέπει μια διαλογική δραμεντί σε ένα έξυπνο και πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην ηθική των σύγχρονων επαγγελματικών, οικογενειακών κι ερωτικών σχέσεων.

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

Οποιος έχει δει το «Στη Χώρα των Άλλων» (2012) θα θυμάται το ιδιαίτερο σκηνοθετικό ύφος του σπουδαγμένου στις ΗΠΑ Νοτιοκορεάτη Σάνγκ-σου Χονγκ, μια σπιρτόζικη μείξη ειρωνικής κωμωδίας και χαμηλότονου δράματος, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ να διασκεδάζει σε έναν παιχνιδιάρικα τριπλό ρόλο. Ιδιαίτερα παραγωγικός, ο Χονγκ είναι ένας από τους συχνούς θαμώνες των διεθνών φεστιβάλ, καθώς μόνο πέρυσι το «On the Beach at Night Alone» κέρδισε βραβείο γυναικείας ερμηνείας (Μιν-χι Κιμ) στο Βερολίνο και δύο ταινίες του συμμετείχαν στο επίσημο πρόγραμμα των Κανών.

Η μία από αυτές, η «Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης», προβλήθηκε στο Διεθνές Διαγωνιστικό. Ασπρόμαυρη, διαλογική και μικρού βεληνεκούς δραμεντί, μιλάει για τις σχέσεις ενός 50χρονου ιδιοκτήτη μικρού εκδοτικού οίκου με τρεις γυναίκες, τη σύζυγό του, η οποία υποπτεύεται πως εκείνος, καθώς λείπει συχνά από το σπίτι για δουλειές ή χαλαρωτικούς περιπάτους, την απατά· την ερωμένη του με την οποία είναι ερωτευμένος· και την καινούργια υπάλληλό του, μια έξυπνη κοπέλα που φιλοδοξεί να γίνει συγγραφέας.

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης - εικόνα 1

Επικεντρωμένος στο ανταγωνιστικό παιχνίδι των δύο φύλων, ο Χονγκ κρατά στη μία πλευρά του κάδρου τον συμφεροντολόγο, συναισθηματικά αδύναμο και μπερδεμένο ήρωά του, δουλεύοντας πάνω στη δυναμική την οποία αναπτύσσει το διαφορετικό δίπολο που σχηματίζει με κάθε θηλυκό «αντίπαλο». Αλλάζοντας διαρκώς οπτική γωνία, θέτει ηθικά διλήμματα, εκφράζει ψυχολογικές ανασφάλειες κι εξωτερικεύει ερωτικές επιθυμίες, ενώ με ένα ευρηματικό μοντάζ κι ένα υπόγειο, ανατρεπτικό χιούμορ δίνει σε χαρακτήρες και γεγονότα επιπλέον μία, εκ πρώτης όψεως αφανή διάσταση.

Έτσι, όπως σε κάθε ταινία του, η ανθρώπινη επικοινωνία αναδεικνύεται κι εδώ σαν ένα ανάλαφρα δραματικό παιχνίδι αθώας εξαπάτησης κι εφήμερου εξουσιαστικού ελέγχου. Στοιχεία που συναντάμε στον Γούντι Άλεν και τον Ερίκ Ρομέρ διασταυρώνονται με αβίαστη κομψότητα, μια πικρή νοσταλγία καλύπτει τις απέλπιδες προσπάθειες των ηρώων να βρουν στον άλλον τον εαυτό τους και όλα ολοκληρώνονται ως ένα πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην ηθική των σύγχρονων επαγγελματικών, οικογενειακών κι ερωτικών σχέσεων.

Α/Μ. Ν. Κορέα. 2018. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης

Geu-hu / The Day After
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 97 '
  • Χονγκ Σανγκ-σου

Η σχέση ενός ιδιοκτήτη μικρού εκδοτικού οίκου με τρεις γυναίκες, τη σύζυγο, την ερωμένη και την καινούργια υπάλληλό του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.