Ο Πρώτος Άνθρωπος

Αληθινή ιστορία, χολιγουντιανή συγκίνηση και στιβαρό θέαμα συνδυάζονται οσκαρικά σε μια ορθογραφημένη δραματική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «La La Land».

Ο Πρώτος Άνθρωπος

Αληθινή ιστορία, χολιγουντιανή συγκίνηση και στιβαρό θέαμα συνδυάζονται οσκαρικά σε μια ορθογραφημένη δραματική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη του «La La Land».

Ο Πρώτος Άνθρωπος - εικόνα 1

Από το συνωμοσιολογικό «Ακρωτήριο Κέννεντυ, Πτήσις: Αιγόκερως 1» («Capricorn One», 1977) μέχρι τα οσκαρικά «Οι Κατάλληλοι Άνθρωποι» (1983) και «Απόλλων 13» (1995), οι χολιγουντιανές εκδοχές για το αμερικανικό διαστημικό πρόγραμμα και το ταξίδι στη Σελήνη είναι τελικά ελάχιστες. Καμιά τους μάλιστα δεν έχει ως ήρωα τον Νιλ Άρμστρονγκ, τον πρώτο άνθρωπο που περπάτησε σε αυτήν. Ίσως γιατί πρόκειται για έναν χαμηλών τόνων μηχανικό και κατόπιν πιλότο δοκιμών, ο οποίος, εκτός από τη σεληνιακή πρωτιά, το δραματικότερο που είχε να προσφέρει ήταν η θρυλική φράση της 21ης Ιουλίου του 1969: «Αυτό είναι ένα μικρό βήμα για έναν άνθρωπο κι ένα μεγάλο άλμα για την ανθρωπότητα».

Ο Πρώτος Άνθρωπος - εικόνα 2

Η βιογραφία του Τζέιμς Χάνσεν «First man: The life of Neil A. Armstrong» όμως έδωσε στον Ντάμιεν Σαζέλ, μέσα από τη σεναριακή διασκευή του Τζος Σίνγκερ (επεισόδια της τηλεοπτικής «Δυτικής Πτέρυγας», «Post: Απαγορευμένα Μυστικά», Όσκαρ για το «Spotlight: Όλα στο Φως»), την δυνατότητα να πλησιάσει τον Άρμστρονγκ με έναν τρόπο άκρως δραματικό και ταιριαστό με τις προηγούμενές του ταινίες. Αν αφαιρέσεις το μελωδικό περιτύλιγμα, τόσο το «Χωρίς Μέτρο» όσο και το «La La Land» αφορούν τις ιστορίες εμμονικών ανθρώπων που, ανικανοποίητοι από την πεζή καθημερινότητα, αναζητούν διέξοδο στο καλλιτεχνικό όνειρο: αυτό ενός ντράμερ της τζαζ ή εκείνο ενός σταρ του Χόλιγουντ.

Ακριβώς ό,τι ψάχνει και ο Άρμστρονγκ του «Πρώτου Ανθρώπου» (ένας ερμηνευτικά ζυγισμένος Ράιαν Γκόσλινγκ) δηλαδή, ο οποίος μετά το θάνατο της μικρής του κόρης από καρκίνο βυθίζεται στην κατάθλιψη. Ο Σαζέλ περιγράφει εύστοχα τον τρόπο με τον οποίο εκείνος «αποσπάται» από την πραγματικότητα γύρω του, ακόμη και αν αυτή αφορά μια ζεστή, ισορροπημένη οικογενειακή κατάσταση, και κοιτάζει το φεγγάρι σαν μια απόδραση από το τραυματικό παρόν. Παραλληλίζοντας την ανάγκη του για φυγή με εκείνη του ανθρώπου να ξεφύγει από τα γήινα δεσμά και να εξερευνήσει το Διάστημα, η ταινία βρίσκει τον τρόπο να δώσει ψυχολογικό βάρος σε μια επιστημονική περιπέτεια και να συνδυάσει συγκίνηση, θέαμα και αληθινά γεγονότα με τον πλέον φιλικό, ορθογραφημένα χολιγουντιανό τρόπο.

Ο Πρώτος Άνθρωπος - εικόνα 3

Επιπλέον, ο ρόλος της Τζάνετ Άρμστρονγκ, συζύγου του Νιλ, την οποία ερμηνεύει δυναμικά η Κλερ Φόι του τηλεοπτικού «The crown», δίνει υπόσταση στο οικογενειακό δράμα (λειτουργικότατη η ιδέα της αντιπαράθεσης γυναικείων, «τετριμμένων» συζητήσεων και αντρικών «κατορθωμάτων»). Η δεξιοτεχνία του Σαζέλ φορτώνει με μετρημένο, καλοδουλεμένο σασπένς τις ριψοκίνδυνες προσπάθειες του Άρμστρονγκ και η προσεγμένη παραγωγή αναπαριστά ρεαλιστικά όλη τη διαδρομή από την ανακοίνωση του διαστημικού προγράμματος Gemini του 1962 μέχρι την εκτόξευση του «Απόλλων 11» και την προσελήνωση του «Αετού». Από το φεγγάρι στα Όσκαρ, μια ταινία δρόμος.

ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 141΄. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Πρώτος Άνθρωπος

First Man
3
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 141 '
  • Ντάμιεν Σαζέλ

Συγκλονισμένος από το θάνατο της δίχρονης κόρης του, ο πιλότος Νιλ Άρμστρονγκ αναζητά κίνητρο και κατατάσσεται στην NASA, η οποία το 1962 ανακοινώνει το διαστημικό της πρόγραμμα Gemini.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To box office κάνει απολογισμό

Ποιες είναι οι επιδόσεις και ποιοι οι νικητές της μέχρι τώρα κινηματογραφικής σεζόν στα αμερικανικά ταμεία;

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/08/2022

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.