Γουέστερν

3

Αργό στην εξέλιξή του αλλά έντεχνα κορυφωμένο κοινωνικό δράμα που ακτινογραφεί αποκαλυπτικά τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Γουέστερν

Αργό στην εξέλιξή του αλλά έντεχνα κορυφωμένο κοινωνικό δράμα που ακτινογραφεί αποκαλυπτικά τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Γουέστερν - εικόνα 1

Eνωμένη Ευρώπη: ένας μονόδρομος οικονομικής ανάπτυξης, πολιτιστικής επικοινωνίας και ειρηνικής συνύπαρξης ή μια πλαστή πολιτικοκοινωνική συμμαχία καταδικασμένη στην αποτυχία; Ό,τι κι αν υποστηρίζουν οι αριθμοί και οι αναλύσεις, τα αποτελέσματα του εγχειρήματος φτάνουν στους απλούς πολίτες με πολλούς, αντιφατικούς και δυσερμήνευτους τρόπους. Τι θα συμβεί, για παράδειγμα, όταν ένας Γερμανός κι ένας Ανατολικοευρωπαίος κληθούν να συμβιώσουν μόνιμα;

Μια εμπεριστατωμένη, αν κι έμμεση απάντηση δίνει το «Toni Erdmann» της Μάρεν Άντε, στο οποίο η 50χρονη Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ δούλεψε ως σεναριακή σύμβουλος. Τώρα η Άντε κάνει την παραγωγή στην καινούργια ταινία της συμπατριώτισσάς της, το προηγούμενο φιλμ της οποίας «Longing» (2006) συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου. Στο «Γουέστερν», το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών, μια ομάδα Γερμανών εργάζεται για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού έργου στην επαρχία της Βουλγαρίας. Στον ελεύθερο χρόνο τους τα μέλη της δεν έχουν και πολλές επιλογές, ενώ επισκέπτονται συχνά το κοντινό χωριό. Αλλά η διαφορά γλώσσας και κουλτούρας κάνει την επαφή με τους ντόπιους προβληματική, ανεβάζοντας μάλιστα τη μεταξύ τους ένταση.

Γουέστερν - εικόνα 2

Γιατί «Γουέστερν» λοιπόν; Ο –παραπλανητικός σε πρώτη ανάγνωση– τίτλος παραπέμπει σε μια σύγκρουση καουμπόηδων και ινδιάνων (πολιτισμένοι και απολίτιστοι, άποικοι και ιθαγενείς) σε έναν τόπο και χρόνο που δεν έχουν φτάσει ακόμη ο (δυτικός) πολιτισμός και οι κοινωνικοί κανόνες του. Σε έναν κόσμο όπου ισχύει ακόμη το δίκαιο του ισχυρότερου, το οποίο εδώ αναδύεται μέσα από τις εθνικο-ταξικές διαφορές των αντίπαλων στρατοπέδων. Οι αναφορές στη γερμανική παρουσία στη χώρα επί Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ή στη Λεγεώνα των Ξένων δεν είναι διόλου τυχαίες, με το αργό στην εξέλιξή του μα έντεχνα κορυφωμένο αυτό κοινωνικό δράμα να κρατάει μια αποστασιοποιημένη ματιά από τους ήρωες και τα (υπόγεια) πάθη τους, να προχωρά με την ελάχιστη δραματική ένταση, να κρύβει τις απαντήσεις στις μικρές λεπτομέρειες και να ακτινογραφεί αποκαλυπτικά, τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο, τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Γερμανία, Βουλγαρία. 2017. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Γουέστερν

Western
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 119 '
  • Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ

Μια ομάδα Γερμανών εργατών δουλεύει για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού έργου στην επαρχία της Βουλγαρίας. Η διαφορά γλώσσας και κουλτούρας κάνει την επαφή τους με τους ντόπιους προβληματική, ανεβάζοντας μάλιστα τη μεταξύ τους ένταση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πέθανε ο επιδραστικός Ιταλός σκηνοθέτης Πάολο Ταβιάνι

Ο έτερος αδερφός Ταβιάνι απεβίωσε σε ηλικία 92 ετών, το βράδυ της Πέμπτης 29/2 στη Ρώμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
01/03/2024

Με "Το ήσυχο κορίτσι" του Κόλουμ Μπερέιντ για "Σινεμά και ψυχανάλυση"

Ο κύκλος προβολών υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας της Νέας Λακανικής Σχολής και με την υποστήριξη της Ακαδημίας Κλινικών Σπουδών της Αθήνας, επιστρέφει στον κινηματογράφο Δαναό.

Ο σκηνοθέτης Άντονι Τσεν μιλά για τη μελαγχολία, τον έρωτα και τον "Πάγο που Καίει"

Ένας από τους πλέον ανερχόμενους δημιουργούς του παγκόσμιου σινεμά μιλά στο "α" για τη νέα ρομαντική ταινία του.

Ερώτηση στη Βουλή για την αφίσα της ταινίας "Αδέσποτα Κορμιά"

Ζητώντας να αποσυρθεί για καθύβριση θρησκεύματος, ο βουλευτής της Νίκης Κομνηνός Δελβερούδης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στο κοινοβούλιο σχετικά με την αφίσα του ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου.

Ο Φραντς Ρογκόφσκι μας μιλά στην Πλατεία Δεξαμενής για τα ρομαντικά "Περάσματα"

Συναντήσαμε απροσδόκητα στο Κολωνάκι το Γερμανό ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στη διασκεδαστική rom com του Άιρα Σακς.

Uber και Μπερλινάλε σε πάνε στο σινεφίλ προορισμό σου χωρίς διακρίσεις

Διαδρομές και ταινίες δίχως προκαταλήψεις έσμιξαν στο 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου.

"Dune: Μέρος Δεύτερο": Αυτή τη φορά είναι πόλεμος

Οι υποσχέσεις της πρώτης ταινίας τηρούνται στο ακέραιο και το sci-fi έπος των Ντενί Βιλνέβ και Φρανκ Χέρμπερτ ολοκληρώνεται με την τελική, θεαματική μάχη για την κυριαρχία του Αράκις.