Moonlight

3

Έξι οσκαρικές υποψηφιότητες, Χρυσή Σφαίρα καλύτερης δραματικής ταινίας και πάμπολλα βραβεία κριτικών για μια συγκινητική ιστορία προσωπικής αναζήτησης κι ένα σκληρό πορτρέτο της σύγχρονης Αμερικής.

Moonlight

Η περιπετειώδης ενηλικίωση του νεαρού Αφροαμερικανού Σαϊρόν στο Μαϊάμι της φτώχειας, της βίας και των ναρκωτικών. Έξι οσκαρικές υποψηφιότητες, Χρυσή Σφαίρα καλύτερης δραματικής ταινίας και πάμπολλα βραβεία κριτικών για μια συγκινητική ιστορία προσωπικής αναζήτησης κι ένα σκληρό πορτρέτο της σύγχρονης Αμερικής.

Moonlight - εικόνα 1

Ο Ταρέλ Άλβιν ΜακΚρέινι­ είναι ένας 37χρονος θεατρικός συγγραφέας­ και ηθοποιός, μέλος του διάσημου Steppenwolf Theatre Ensemble και συνεργάτης του Πίτερ Μπρουκ αλλά και του Royal Shakespeare Company. Το «In moonlight black boys look blue» είναι ένα θεατρικό σχέδιό του που δεν ανέβηκε ποτέ στη σκηνή και αφηγείται, πηγαινοερχόμενο από την παιδική στην εφηβική ηλικία, την ιστορία ενός νεαρού Αφροαμερικανού που μεγαλώνει σε ένα φτωχικό προάστιο του Μαϊάμι και τίθεται υπό την προστασία ενός εμπόρου ναρκωτικών.

Ο Μπάρι Τζένκινς είναι ένας σκηνοθέτης του οποίου το low budget, ανεξάρτητο ντεμπούτο «Medicine for Melancholy», ένα ερωτικό δράμα πάνω στο θέμα της φυλετικής ταυτότητας, δεν πέρασε απαρατήρητο από το φεστιβαλικό κύκλωμα. Παρόλα αυτά, χρειάστηκαν οκτώ ολόκληρα χρόνια για να καταφέρει να ξαναπεράσει πίσω από την κάμερα, διασκευάζοντας το «In moonlight black boys look blue» σε μια σκληρή όσο και συγκινητική ταινία που κέρδισε οκτώ οσκαρικές υποψηφιότητες, Χρυσή Σφαίρα καλύτερης δραματικής ταινίας και πάμπολλα βραβεία κριτικών.

Moonlight - εικόνα 2

Οι ΜακΚρέινι και Τζέκινς είναι Αφροαμερικανοί, συνομήλικοι, μεγαλωμένοι στο Λίμπερτι Σίτι του Μαϊάμι, με μητέρες εθισμένες στα ναρκωτικά και φορείς του AIDS. Ο Σαϊρόν, του οποίου την ενηλικίωση παρακολουθούμε σε τρία μέρη (ως δεκάχρονος Λιτλ που τίθεται υπό την προστασία του Χουάν, ως 16χρονος Σαϊρόν που ερωτεύεται τον συμμαθητή του Κέβιν και ως 25χρονος Μπλακ – κεφάλαιο που έχει προσθέσει ο Τζένκινς), είναι ένας ήρωας βγαλμένος από τα σπλάχνα τους με τον οποίο διατηρούν μια καθαρά βιωματική σχέση.

Η αναζήτηση της ταυτότητάς του σε έναν γεμάτο αντιθέσεις κόσμο (φίλιος κι εχθρικός, τρυφερός και άσπλαχνος) περιγράφεται με ειλικρίνεια, ευθύτητα και μια σκηνοθετική χορογραφία που κάνει την περιπετειώδη διαδρομή του να μοιάζει τόσο με ρεπορταζιακό ντοκιμαντέρ όσο και με μοντέρνο παραμύθι. Διαδρομή μάλλον κοινότοπη, αλλά σερβιρισμένη με κινηματογραφική πρωτοτυπία και καθαρό κοινωνικό βλέμμα (η ταξικά διαρθρωμένη Αμερική ως γλαφυρό φόντο), που τόσο ανάγκη έχει το σύγχρονο αμερικανικό σινεμά.

ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Moonlight

3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 111 '
  • Μπάρι Τζένκινς

Η περιπετειώδης ενηλικίωση του νεαρού Αφροαμερικανού Σαϊρόν στο σύγχρονο Μαϊάμι της φτώχειας, της βίας και των ναρκωτικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.