Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

3

Μια αληθινή ιστορία δίνει αφορμή για μια μπαρόκ, γεμάτη μαύρο χιούμορ πολιτική αναφορά-ποιητικό κοινωνικό ντοκουμέντο για τη σύγχρονη Αργεντινή.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

Μια αληθινή ιστορία δίνει αφορμή για μια μπαρόκ, γεμάτη μαύρο χιούμορ πολιτική αναφορά-ποιητικό κοινωνικό ντοκουμέντο για τη σύγχρονη Αργεντινή.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ - εικόνα 1

Μια από τις διασημότερες και πλέον παράξενες ιστορίες της σύγχρονης ιστορίας της Λατινικής Αμερικής παραμένει παραδόξως άγνωστη στο δυτικό κοινό, αν και περιέχει άφθονα στοιχεία μυστηρίου και πολιτικού κουτσομπολιού. Αφορά την τύχη της σoρού της Εβίτα Περόν, πρώτης κυρίας της Αργεντινής (1946-52) και ειδώλου για το λαό της χώρας, ο οποίος βυθίστηκε σε πρωτοφανές πένθος όταν εκείνη πέθανε στις 26/7/1952, σε ηλικία 33 ετών. Το σώμα της ταριχεύτηκε με σκοπό να εκτεθεί σε ένα ειδικό γιγαντιαίο μνημείο ως η εθνική «Ωραία Κοιμωμένη». Το στρατιωτικό πραξικόπημα του 1955, όμως, εκδίωξε τον πρόεδρο και σύζυγό της Χουάν Περόν και εξαφάνισε τη σορό της, τα ίχνη της οποίας αγνοούνταν έως το 1971, όταν και βρέθηκε θαμμένη στο Μιλάνο. Μέχρι τότε η τύχη της όλον αυτόν τον καιρό δεν θα επιβεβαιωθεί επίσημα, αποτελώντας θέμα ατέλειωτων εικασιών και θεωριών συνωμοσίας.

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ - εικόνα 2

Ο Πάμπλο Αγουέρο έχει κι αυτός τη δική του εκδοχή, την οποία σκηνοθετεί όχι ως αποκαλυπτικό ιστορικό ντοκουμέντο, αλλά ως ένα ποιητικό, μπαρόκ και γεμάτο μαύρο χιούμορ πολιτικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη Αργεντινή. Έπειτα από έναν πρόλογο, όπου ένας στρατηγός (ο δικτάτορας Χόρχε Βιντέλα;) εκφράζει την απέχθειά του για την «πόρνη» της εργατικής τάξης και εικόνες αρχείου μας θυμίζουν τη μετεξέλιξη της Εβίτα σε ιερό pop icon, τρία ενσταντανέ (με ήρωες τον ταριχευτή της σορού, έναν συνταγματάρχη που έχει αναλάβει να τη φυγαδεύσει και τον πραξικοπηματία στρατηγό Πέδρο Αραμπούρου, ο οποίος ανακρίνεται από περονιστές επαναστάτες) περιγράφουν μια φανταστική περιπλάνηση στα σκοτεινά χρόνια της πρόσφατης αργεντίνικης ιστορίας.

Οι ήρωες και οι καταστάσεις παραπέμπουν στη σχέση της χώρας με τη θρησκεία, την εξουσία και το λαϊκισμό, τα μακράς διάρκειας πλάνα, η ατμοσφαιρική φωτογραφία και η αντισυμβατική αφήγηση εδραιώνουν ένα έντονο σασπένς, ενώ οι φροϊδικές αναφορές εμβαθύνουν στην ψυχολογική διάσταση της μαζικά υστερικής αυτής ειδωλοποίησης. Έτσι, άλλοτε με λίγο προφανή κι άλλοτε με αρκετά ελλειπτικό τρόπο, η sui generis σχέση της λάτιν ψυχοσύνθεσης και πολιτικής γίνεται τελικά λίγο πιο κατανοητή…

Αργεντινή, Ισπανία. 2015. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Εβίτα δεν Κοιμάται πια Εδώ

Eva no Duerme
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 85 '
  • Πάμπλο Αγουέρο

1952. Η Εβίτα Περόν πεθαίνει και η σορός της ταριχεύεται με σκοπό η πρώτη κυρία της Αργεντινής να γίνει η «Ωραία Κοιμωμένη» της χώρας. Κατά τη διάρκεια του στρατιωτικού πραξικοπήματος που ακολουθεί, όμως, το σώμα της θρυλικής αυτής γυναίκας εξαφανίζεται και η τύχη του θα παραμείνει άγνωστη για 16 ολόκληρα χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πολύδροσο

Ένα υπόκωφης έντασης και ανεπιτήδευτης ποίησης φιλμ, το οποίο συγκινεί, εξαντλεί, ωστόσο, τις κινηματογραφικές εκπλήξεις του, καθώς εγκλωβίζεται στη φόρμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/05/2024

Βασιλιάδες του Κόσμου

Βραβείο καλύτερης ταινίας στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν για ένα σκληρό δράμα νεορεαλιστικής ειλικρίνειας, χρωματισμένο με πινελιές ονειρικής φαντασίας.

Η Άκρη του Νήματος

Τυποποιημένο crime thriller που δεν πρωτοτυπεί πουθενά.

Η Πόλη της Ασφάλτου

Ένα σενάριο "Πολ Σρέιντερ από τα Lidl" συρρικνώνει αυτή την υπαρξιακή περιπέτεια/ιστορία ενηλικίωσης σε μια απλοϊκή αμερικανιά με κοινωνικές αιχμές.

Boy Kills World

Ο "John Wick" δείχνει το δρόμο σε μια μελλοντολογική περιπέτεια της σειράς, γεμάτη καταιγιστική, χορογραφημένη βία και σαχλό (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ.

Searching for Rodakis

Απλή όσο και επιμορφωτική εξιστόρηση μιας συγκινητικής διαδρομής στο πρόσφατο ελληνοτουρκικό παρελθόν.

Στην Παγίδα του Νόμου

Ένα απολαυστικό ποτ-πουρί σινεφιλικών αναφορών, από τις ταινίες απόδρασης μέχρι το γουέστερν, πλαισιώνει αισθητικά μια ιδιοσυγκρασιακή κωμωδία αντισυμβατικών χαρακτήρων.