Ταξίδι στην Άλλη Όχθη

3

Αργός, τελετουργικών ρυθμών και ανατολίτικης φιλοσοφίας «διάλογος» ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, βραβευμένος στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του φεστιβάλ Κανών.

Ταξίδι στην Άλλη Όχθη

Τρία χρόνια μετά το θάνατό του, ο Γιουσούκε επιστρέφει ξαφνικά ένα βράδυ σπίτι, όμως η σύζυγός του Μιζούκι μοιάζει να τον περιμένει. Όταν αυτός της προτείνει να φύγουν μαζί για ένα ταξίδι, εκείνη συμφωνεί πρόθυμα. Αργός, τελετουργικών ρυθμών και ανατολίτικης φιλοσοφίας «διάλογος» ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, βραβευμένος στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του φεστιβάλ Κανών.

Ταξίδι στην Άλλη Όχθη - εικόνα 1

Πρώτη επίσημη γνωριμία του ελληνικού κοινού με τον Κιγιόσι Κουροσάβα (απλή συνωνυμία με τον Ακίρα), το «Ταξίδι στην Άλλη Όχθη» είναι μια λίγο διαφορετική ταινία από εκείνες που χαρακτηρίζουν την πλούσια φιλμογραφία του 61χρονου Ιάπωνα, γνωστού κυρίως για τα υποβλητικά θρίλερ του («The Cure», «Kairo/Pulse»). Αν και έχει δοκιμαστεί σε φιλμ επιστημονικής φαντασίας («Real»), νεονουάρ («Serpent’s Path»), ακόμα και οικογενειακά δράματα («Tokyo Sonata»), αυτήν τη φορά ο Κουροσάβα ταξιδεύει ως την «άλλη όχθη» με όσο το δυνατόν λιγότερες κινηματογραφικές αποσκευές.

Έτσι, το φανταστικό στοιχείο εισβάλλει στην πραγματικότητα με τον απλούστερο και φυσικότερο τρόπο, όπως ακριβώς αντιδρά η Μιζούκι όταν, τρία χρόνια μετά το θάνατό του, ο σύζυγός της Γιουσούκε επιστρέφει ξαφνικά ένα βράδυ σπίτι. Αυτή τον ρωτάει γιατί άργησε τόσο πολύ, εκείνος της προτείνει να φύγουν μαζί για ένα ταξίδι, κι έτσι οι δυο τους ξεκινούν μια περιπλάνηση στη γιαπωνέζικη ενδοχώρα, συναντώντας παλιούς του γνωστούς, γείτονες και φίλους.

Ταξίδι στην Άλλη Όχθη - εικόνα 2

«Μιτόρου» στα γιαπωνέζικα σημαίνει «συνοδεύω το νεκρό» και αναφέρεται στις τελευταίες στιγμές που περνά κάποιος με έναν ετοιμοθάνατο. Η ταινία του Κουροσάβα δεν είναι παρά ένα λιτό, γοητευτικά ατμοσφαιρικό «μιτόρου» λοιπόν (μια γιαπωνέζικη «Έκτη Αίσθηση»), το οποίο στη φαντασία της Μιζούκι (και του Γιουσούκε;) διογκώνεται χρονικά σαν ένα ταξίδι γνώσης προς το παρελθόν.

Σ’ αυτό, ζωντανοί και πεθαμένοι διασταυρώνονται με έναν ατάραχο τρόπο, κρυμμένα μυστικά και συναισθήματα αποκαλύπτονται, ενώ λογική και πίστη γίνονται ένα μέσα από μια γοητευτική, βαθιά ανατολίτικη μεταφυσική με δικούς της αφηγηματικούς ρυθμούς. Ίσως υπερβολικά αργούς, μα τελετουργικούς και ικανούς να υποβάλλουν μια εξώκοσμη αίσθηση (υπαρξιακής απειλής και ανακούφισης ταυτόχρονα) που συνδυάζει τη φιλοσοφία του ζεν με τα κβαντικά μυστήρια και τους πιο αρχέγονους ανθρώπινους φόβους.

Ιαπωνία. 2015. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι στην Άλλη Όχθη

Kishibe no Tabi / Journey to the Shore
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 127 '
  • Κιγιόσι Κουροσάβα

Τρία χρόνια μετά το θάνατό του, ο Γιουσούκε επιστρέφει ξαφνικά ένα βράδυ σπίτι, όμως η σύζυγός του Μιζούκι μοιάζει να τον περιμένει. Όταν αυτός της προτείνει να φύγουν μαζί για ένα ταξίδι, εκείνη συμφωνεί πρόθυμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.