Carol

3

Άψογη στις λεπτομέρειές της παραγωγή και διπλό ρεσιτάλ ερμηνείας (βραβείο στις Κάνες για τη σπουδαία Ρούνι Μάρα).

Carol

Άψογη στις λεπτομέρειές της παραγωγή και διπλό ρεσιτάλ ερμηνείας (βραβείο στις Κάνες για τη σπουδαία Ρούνι Μάρα).

Carol - εικόνα 1

Όταν το 1952 η Πατρίσια Χάισμιθ δημοσίευσε το μυθιστόρημά της «The Price of Salt», μόλις το δεύτερό της μετά το «Ξένοι στο τρένο», υπέγραψε με το ψευδώνυμο Κλερ Μόργκαν, φοβούμενη το προκλητικό θέμα του λεσβιακού έρωτα το οποίο πραγματευόταν το βιβλίο της. Έξι δεκαετίες αργότερα, ο Τοντ Χέινς δεν είχε ανάγκη για κάτι ανάλογο όταν το επέλεξε ως πηγή της καινούργιας μετά το «I’m not There» του 2007 ταινίας του, μόλις της έκτης του σε 25 χρόνια. Τόσο ο καταπιεσμένος έρωτας όσο και η δεκαετία του ’50 είναι δύο μοτίβα που επανέρχονται στο έργο του στιλίστα Αμερικανού σκηνοθέτη, ο οποίος μοιάζει εδώ να συνεχίζει τον κινηματογραφικό δρόμο που άνοιξε με το τέσσερις φορές υποψήφιο για Όσκαρ «Πέρα Από τον Παράδεισο» του 2002 και της βραβευμένης με πέντε Έμι μίνι τηλεοπτικής σειράς «Mildred Pierce» του 2011.

Στη χριστουγεννιάτικα στολισμένη Νέα Υόρκη του 1952 η νεαρή Τερέζ Μπέλιβετ, η οποία δουλεύει σε ένα πολυκατάστημα, γνωρίζει την καλοντυμένη, εμφανισιακά εντυπωσιακή και φανερά ευκατάστατη Κάρολ Ερντ. Μια ιδιαίτερη έλξη αναπτύσσεται ανάμεσα στις δύο γυναίκες, η δεύτερη εκ των οποίων είναι μητέρα ενός μικρού κοριτσιού και εγκλωβισμένη σε έναν τυπικό γάμο. Ο άντρας της όμως δεν μπορεί να δεχτεί την παράξενη σχέση της γυναίκας του με μια άλλη γυναίκα και την απειλεί ότι θα της στερήσει την κηδεμονία της κόρης τους. Νιώθοντας ασφυκτικά, η Κάρολ αποφασίζει να πάρει την Τερέζ και να φύγουν με το αμάξι της σε μια εκδρομή-απόδραση από την πόλη, ένα ταξίδι που θα ρίξει τη μία στην αγκαλιά της άλλης. Αλλά η επιστροφή στην πραγματικότητα που άφησαν πίσω τους είναι αναπόφευκτη, με τον Τοντ Χέινς να την παρουσιάζει σαν ένα χρυσό, απαστράπτον και πολυτελές κλουβί.

Carol - εικόνα 2

Σκηνοθέτης της ατμόσφαιρας και του στιλ, ο Χέινς παγιδεύει εξαρχής τις ηρωίδες του σε μια πανδαισία χρωμάτων, εντυπωσιακών σκηνικών και κομψότατων κοστουμιών. Χορογραφεί με μαεστρία τις κινήσεις τους και επιστρατεύει κάθε αντανάκλαση, θολό τζάμι και βρεγμένο παρμπρίζ για να δώσει έμφαση στην αντιπαράθεση πάθους και μελαγχολίας που βράζει μέσα τους.

Το βλέμμα τους, με εμμονικό κινηματογραφικά τρόπο, γίνεται το μοναδικό μέσο έκφρασή τους σε έναν κόσμο αυστηρών κανόνων και κομφορμιστικών απαγορεύσεων, με τα πνευστά του Κάρτερ Μπέργουελ να ανεβάζουν στα κόκκινα τους ρομαντικούς τόνους και τον διευθυντή φωτογραφίας και μόνιμο συνεργάτη του Χέινς Εντ Λάκμαν («Αυτόχειρες Παρθένοι», «Έριν Μπρόκοβιτς») να αποθεώνει το φλου αρτιστίκ. Σε έναν ρόλο κομμένο στα μέτρα της, η Κέιτ Μπλάνσετ είναι για ακόμα μία φορά εκθαμβωτική, την ερμηνευτική παράσταση (και το βραβείο στις Κάνες) κλέβει όμως η 30χρονη Ρούνι Μάρα («Το Κορίτσι με το Τατουάζ»), μια από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της γενιάς της.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Carol

3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τοντ Χέινς

Στη Νέα Υόρκη του ’50 η νεαρή Τερέζ Μπέλιβετ γνωρίζει την κομψή, ευκατάστατη και μεγαλύτερή της Κάρολ Ερντ. Οι δύο γυναίκες ερωτεύονται και, παρά τα εμπόδια, όπως ο εκβιασμός που επιχειρεί ο σύζυγος της Κάρολ, αποφασίζουν να δραπετεύσουν μαζί από την πόλη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.